اخبار داغ

مسئول کانون‌های مساجد استان مطرح کرد:

فعالیت 334 کانون فرهنگی هنری در قزوین/ توجه به روستاها از اولویت‌های کانون‌ مساجد است

فعالیت 334 کانون فرهنگی هنری در قزوین/ توجه به روستاها از اولویت‌های کانون‌ مساجد است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت 334 کانون مساجد در قزوین گفت: توجه به مناطق محروم و روستاها از اولویت‌های کانون‌های مساجد است؛ به طوریکه از 334 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، 187 کانون روستایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام علی رمضانی در نشست خبری که ظهر امروز(سه‌شنبه) به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن جلسات اداره ارشاد قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مسجد پایگاه اجتماعی جهان اسلام بوده و مرکزی برای مبارزات سیاسی و اجتماعی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با بیان اینکه مسجد دانشگاه مسلمانان و محل تعلیم و تربیت است؛ افزود: امروزه بسیاری از خانواده‌ها دغدغه اجتماعی دارند و نگران عاقبت فرزندانشان هستند؛ لذا راه برون رفت از این مشکل، تعامل مسجد، مدرسه و خانه است. 

آحاد جامعه در رونق مساجد نقش دارند 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: مساجد از بهترین نهاد فرهنگی است که هدایت جامعه را برعهده دارند و با وصل شدن مردم با مساجد می‌توان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را رفع کرد. 
وی با بیان اینکه آحاد جامعه در رونق مساجد نقش دارند؛ عنوان کرد: 25 سال از آغاز تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد؛ به عبارتی ربع قرن از تلاش صادقانه و مجاهدانه این مجموعه می‌گذرد و تنها عامل موفقیت این نهاد، مردمی بودن و اتکاء به پشتوانه و ظرفیت مردمی است. 
رمضانی تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی عظیم اما سهمی اندک دارند و گسترده‌ترین شبکه تخصصی فرهنگی هنری در سطح کشور و استان است و به دلیل حضور انحصاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کم برخوردار، نیازمند توجه مضاعف و برنامه‌ریزی جدی مسئولان است.
وی اضافه کرد: این شبکه گسترده با وجود برخورداری از ظرفیت متعالی نیروی انسانی و تولید محتوای فاخر دینی اما در برنامه‌ریزی فرهنگی استان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. 

آموزش فضای مجازی از اولویت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد است 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: رسالت اصلی کانون مساجد تلاش برای ایجاد شبکه توانمند با استفاده از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی مردم است. 
وی با بیان اینکه آموزش فضای مجازی یکی از اولویت‌های کاری کانون فرهنگی هنری مساجد است؛ گفت: امسال به دلیل شرایط بد اقتصادی تنها موفق به پرداخت یک مرحله سرانه کانون‌ها شدیم و بالغ بر 107 میلیون تومان اعتبار به کانون مساجد تخصیص یافت. 
رمضانی با اشاره به راه‌اندازی 30 کانون مساجد در سال جاری عنوان کرد: در استان قزوین 334 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که 187 کانون روستایی و 156 کانون شهری است. 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: بیش از 17 هزار نفر در سال جاری از برنامه‌های اوقات فراغت مجموعه کانون فرهنگی هنری مساجد استفاده کردند. 
وی ادامه داد: در برنامه‌های اوقات فراغت امسال 1050 اردوی شهری و برون شهری، 455 دوره آموزشی،500 برنامه فرهنگی و 180 مسابقات مختلف برگزار شد. 
رمضانی بیان کرد: 150 کتابخانه در کانون مساجد وجود دارد که 128 کتابخانه مخزن دار هستند که بالغ بر 10 هزار کتاب به کتابخانه‌های کانون مساجد تزریق شد. 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت 170 واحد خواهران در استان گفت: راه‌اندازی واحد خواهران یکی از نیازهای ضروری کانون مساجد است و اگر بانوان در فعالیت‌های مساجد حضور پررنگی داشته باشند؛ به طور قطع خدمات اثرگذاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
, آحاد جامعه در رونق مساجد نقش دارند ,
,
,
,
,
,
, آموزش فضای مجازی از اولویت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه