اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

ثبت‌نام اینترنتی مراسم اعتکاف از ۱۹ لغایت ۲۸ اسفند انجام خواهد شد/ افزایش ۲۵ درصدی معتکفین در سال ۹۵

ثبت‌نام اینترنتی مراسم اعتکاف از ۱۹ لغایت ۲۸ اسفند انجام خواهد شد/ افزایش ۲۵ درصدی معتکفین در سال ۹۵
حجت‌الاسلام حسینی گفت: ثبت‌نام اینترنتی همانند سال گذشته از ۱۹ لغایت ۲۸ اسفند در سامانه www.etekaf-tabriz.ir صورت خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، سید شهاب‌الدین حسینی با تبریک روز زن و گرامیداشت مادران شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویداد عظیم معنوی فرهنگی اعتکاف سال ۹۷ یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه با شعار اعتکاف احیای معنویت در بهار طبیعت برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی این مراسم معنوی با عید نوروز پیش بینی برای میزان حضور معتکفین قابل تخمین نیست، ممکن است تعطیلات عید نوروز باعث رشد افراد معتکف و یا چه بسا همزمانی با دور دوم مسافرت‌های نوروزی سبب کاهش تعداد معتکفین شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به سامانه ثبت‌نام معتکفین در استان عنوان کرد:سامانه‌ای برای تسهیل امور ثبت‌نام اعتکاف طراحی شده که اجرای این سامانه سبب رشد ۲۵ درصدی معتکفین در سال گذشته بوده است به طوری که در سال ۹۵ تعداد معتکفین نسبت به سال گذشته از پانزده هزار نفر به بیست هزار نفر رسیده است.

,

وی افزود: ۴۸ مسجد مانند سال گذشته در تبریز و حوزه سردرود و خسروشاه و ۱۵۰ مسجد در کل استان آماده میزبانی از معتکفین می‌باشد که در این خصوص هم در ستاد استانی و هم شهرستانی هماهنگی انجام گرفته است.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها هماهنگی لازم برای محیا ساختن مساجد دانشجویان انجام شده تاکید کرد: پیش از تعطیلات عید نوروز ثبت نام در دانشگاه‌ها هماهنگ با دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام شده است؛ همچنین ثبت‌نام اینترنتی همانند سال گذشته از ۱۹ لغایت ۲۸ اسفند  در سامانه www.etekaf-tabriz.ir صورت خواهد گرفت.

,

وی خاطرنشان ساخت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیما هم در بحث تیزر و هم زیرنویس اطلاع‌رسانی ها ادامه خواهد داشت ضمن اینکه ظرفیت و هزینه مساجد مشخص است و هر وعده غذایی ده هزار تومان و در صورت وجود نذورات در برخی مساجد از مبلغ ثبت‌نام کاسته خواهد شد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص نحوه پرداخت هزینه ثبت‌نام اینرنتی مراسم باشکوه اعتکاف تصریح کرد: واریز مبلغ ثبت‌نام نیز از طریق کارتهای بانکی قابل پرداخت و در صورت انصراف این مبلغ قابل برگشت است؛ دعوت از سخنرانان کشوری و برنامه‌های قرآنی زنده و تدارک اعمال ام داوود در روز سوم انجام شده است.

,

وی در خصوص ممنوعیت به همراه داشتن تلفن همراه و دوربین عکاسی در این مراسم نیز ابراز کرد: به دلیل مباحث امنیتی و همچنین موضوع خلوت‌گزینی در اعتکاف ممنوعیت به همراه داشتن موبایل و گوشی‌های دوربین‌دار و دوربین عکاسی مانند سال‌های گذشته وجود دارد در خصوص نذورات مردمی نیز در بحث غذا پذیرش غذا به دلیل برخی مسائل وجود ندارد و نذورات به صورت نقدی به مسئولین اعتکاف مساجد و یا در سامانه ندارند قابل پرداخت است.

,

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش درباره محدودیت سنی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف گفت: پذیرش کودکان زیر دوازده سال وجود ندارد اما ثبت نام به همراه پدر یا مادر در سامانه تعریف شده است؛ درباره بحث دانش آموزی نیز آماده میزبانی اختصاصی خواهیم بود.

,

وی تاکید کرد: از نظر ثبت‌نام از طریق سامانه تا تکمیل ظرفیت محدودیتی وجود ندارد و در بحث اعتکاف رمضانیه سازمان تبلیغات برنامه‌ای ندارد زیرا متولی آن نیستیم.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال برای اعمال ام داوود کتابچه‌ای به نام وصال دل آماده شده که با پیام حجت‌الاسلام آل‌هاشم چاپ خواهد شد همچنین امام جمعه محترم تبریز با حضور در برخی مساجد به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

,

وی با اشاره به آمادگی سازمان تبلیغات جهت اعزام مبلغ و مداح مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف عنوان کرد: سازمان تبلیغات هیچ محدودیتی در این باره ندارد و آماده اعزام مبلغین و مداح برای این مراسم معنوی مطابق با درخواست مساجد می‌باشد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه