اخبار داغ

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران:

جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی، جایگزین نمایشگاه بهاره می‌شود

جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی، جایگزین نمایشگاه بهاره می‌شود
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران از برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده نوروز 97 در شهرهای چناران و گلبهار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، بخشعلی بیاتی قله زو امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده نوروز 97 در شهرهای چناران و گلبهار از تاریخ ۲۰ اسفند تا۲۰ فروردین خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران در این خصوص اظهار کرد: با توجه به ثبات قیمت‌ها در بازار و بر اساس مصوبه کمیته نمایشگاهی، جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی در واحدهای صنفی منتخب شهرهای چناران و گلبهار، جایگزین نمایشگاه بهاره (عرضه مستقیم) می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: نمایشگاهی به وسعت شهر با اجرای جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی در واحدهای صنفی شهرهای چناران و گلبهار برپا می‌شود و اصناف شهرستان چناران در طرح فروش فوق‌العاده نوروزی، مایحتاج مردم را با پنج تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

,

 

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران برگزاری فروش فوق‌العاده نوروزی در واحدهای صنفی با ارائه تخفیف ویژه به مشتریان، اجرای طرح نظارتی نوروز 97 برای کنترل قیمت‌ها در واحدهای صنفی توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی و همچنین تعیین صنوف کشیک برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی به‌ویژه در بخش خدمات خودرویی را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز برشمرد.

,

 

,

بیاتی قله زو با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف سال مانند ماه رمضان، بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تقاضای عمومی برای خرید اقلام و کالاهای موردنیاز خانواده‌ها افزایش می‌یابد، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف بنا به وظیفه قانونی خود و به‌منظور تنظیم بازار عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در صورت تصویب کمیته نمایشگاهی شهرستان می‌بایست با همکاری دستگاه‌های اجرای با انتخاب مجری (شرکت) ذی‌صلاح دارای مجوز برگزاری نمایشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا باهدف تعدیل و کنترل قیمت‌ها کند.

,

 

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر مکان خاصی (سایت نمایشگاهی) برای برپایی نمایشگاه بهاره که داخل شهر و به‌راحتی در دسترس شهروندان باشد، وجود ندارد و از طرفی با توجه به اجاره‌های بالای سالن‌های ورزشی و غیره، گنجایش راه‌اندازی غرفه‌های موردنیاز برای پاسخگویی به شهروندان را ندارد، همچنین این موضوع افزایش هزینه‌های غرفه داران را به دنبال دارد و باعث افزایش قیمت تمام‌شده کالا می‌شود، بنابراین این‌گونه هزینه‌ها باعث می‌شود اهداف برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم تحقق پیدا نکند.

,

 

,

بیاتی قله زو اضافه کرد: بر اساس نتایج جلسات برگزارشده با روسا و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی مرتبط و طبق مصوبه کمیته نمایشگاهی تصمیم بر این شد که به‌منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا برای خرید اقلام و مایحتاج موردنیاز شهروندان در روزهای پایان سال، جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی در واحدهای صنفی متقاضی در این دو شهر (چناران و گلبهار) برگزار شود.

,

 

,

وی گفت: با برپایی فروش‌های فوق‌العاده در فروشگاه‌های منتخب، می‌توان گفت نمایشگاهی به وسعت شهر چناران، برای ایجاد رقابت سالم در خدمت‌رسانی به شهروندان برپا می‌شود و برپایی فروش‌های فوق‌العاده بر عهده اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف می‌باشد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، واحدهای صنفی متقاضی شرکت در جشنواره فروش فوق‌العاده نوروز 97 که از طریق نصب بنر بر سردرب واحدهای صنفی با همین عنوان مشخص و معرفی می‌شوند با ارائه فاکتورهای خرید و فهرست فروش اجناس خود به اتحادیه متعهد به ارائه تخفیف ۵ تا 15 درصدی به مشتریان خود خواهند شد و هر زمان امور مربوط انجام شد فروشگاه‌ها می‌توانند فروش ویژه خود را آغاز کنند.

,

 

,

بیاتی قله زو گفت: واحدهای صنفی عرضه انواع پوشاک، پارچه و کیف و کفش، واحدهای آجیل و خشکبار، قنادی، عرضه لوازم خرازی، لوازم آشپزخانه، مبلمان و لوازم منزل، آرایشی و بهداشتی، گوشت قرمز، مرغ و ماهی و موارد دیگر از بیستم اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

,

 

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل کمیت و کیفیت کالاها، نصب برچسب قیمت‌ها و رعایت نرخ نامه‌های مصوب در تمامی واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی را یکی از اقدامات مهم واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت بازرسان اتحادیه‌های صنفی برای جلوگیری از هرگونه تخلف در پایان سال و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

,

 

,

وی یادآور شد: سامانه 124 اداره صنعت، معدن و تجارت شماره تلفن 46129400 رسیدگی به شکایات اتاق اصناف نیز، گزارش‌های واصله درزمینهٔ انواع تخلفات صنفی را بدون فوت وقت و در سریع‌ترین زمان رسیدگی می‌کند.

,

 

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت مسئولیت کمیته نظارتی ستاد خدمات سفر نوروزی را با محوریت فرمانداری بر عهده دارد گفت: هرسال برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، از میان مشاغل فنی که فعالیت و خدمات‌رسانی آن‌ها در تعطیلات نوروزی، مهم و ضروری تشخیص داده شده افرادی به‌صورت داوطلبانه به‌عنوان کشیک نوروزی تعیین و اطلاعات مربوط به نام، نشانی و شماره تماس آن‌ها در اختیار ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان چناران قرار می‌گیرد تا در بروشورها و اطلاعیه‌های ستاد مذکور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

,

 

,

بیاتی از تمامی کسبه و اصناف خواست با رعایت انصاف، خوش‌قولی و خوش‌رویی در برخورد با مشتریان، ناظر بر عملکرد خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه