اخبار داغ

رئیس مرکز فوریت های پزشکی لرستان:

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری/ طرح امداد نوروزی از 25 اسفندماه آغاز می شود

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری/ طرح امداد نوروزی از 25 اسفندماه آغاز می شود
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان لرستان از آغاز طرح امداد نوروزی از 25 اسفندماه جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حسین علی رفاهی با بیان این که 9 پایگاه سلامت نوروزی در تفرجگاه ها و مناطق پر تردد مردم و مسافرین نوروزی در سراسر استان آماده ی ارائه ی خدمات لازم هستند،گفت: علاوه بر این 63 پایگاه جاده ای و شهری با 430 کارشناس فوریت های پزشکی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی در مورد امکانات خدماتی مرکز فوریت های پزشکی استان در ایام نوروز ابراز داشت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات مدرن در شهرهای خرم آباد و بروجرد، دو دستگاه بالگرد آمبولانس در شهرهای خرم آباد و الیگودرز و ده دستگاه موتور آمبولانس علاوه بر آمبولانس های مرکز در این ایام آماده ی خدمت رسانی هستند.

,

 

,

رئیس مرکز فوریت های پزشکی لرستان همچنین به نقش همراهی مردم در ارائه خدمات بهتر به هم استانی ها اشاره کرد و گفت: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هرگونه علامت مربوط به ناراحتی های قلبی یا مغزی می توانند با شماره گیری کدهای 247 و 724 به ترتیب مربوط به سکته قلبی و مغزی از خدمات اولیه در جهت جلوگیری از مرگ و یا عوارض غیر قابل جبران بهره مند خواهند شد.

,

 

,

 حسین علی رفاهی در ادامه به تشریح برنامه آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری در سطح مدارس استان توسط کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی پرداخت و گفت: این طرح از 15 اسفند در تمامی شهرستان های استان شروع شده و تا روزهای پایانی سال تداوم خواهد داشت.

,

 

,

وی عنوان کرد: نجاتی، دلفان و فتحی پور کارشناسان مجرب فوریت های پزشکی در مرکز استان هستند که از شروع این طرح دانش آموزان چهار دبستان و دبیرستان را مورد آموزش قرار داده اند.

,

 

,

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان های استان نیز کارشناسان فوریت های پزشکی در حال انجام برنامه هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: در این طرح مواردی از جمله آشنایی با مخاطرات احتمالی مراسم چهارشنبه سوری، قدرت تخریب مواد مترقه ومنفجره، نقاط در معرض آسیب، نحوه ی انجام کمک های اولیه و برقراری ارتباط با فوریت های پزشکی و نظارت بزرگسالان در موارد آسیب آموزش داده می شود.

,

 

,

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: طرح آموزش کمک های اولیه و روند طی مراحل برخورد با مصدومین برای کارکنان ادارات از دیگر برنامه های در دست اجرا توسط این مرکز است که به زودی آغاز خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه