اخبار داغ

نماینده سابق مردم تهران؛

رئیس جمهور بر سخنان خود پایبند نیست

رئیس جمهور بر سخنان خود پایبند نیست
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: انتظار می رود رئیس جمهور حداقل پای سخنان قبلی خود مبنی بر استقبال از انتقاد مردم از دولت ایستادگی کند و دقت لازم را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر لاله افتخاری در خصوص تناقض رفتاری رئیس جمهور با منتقدان دولت در گفتگو با قم فردا، اظهار داشت: انتظار می رود رئیس جمهور حداقل پای سخنان قبلی خود مبنی بر استقبال از انتقاد مردم از دولت ایستادگی کند و دقت لازم را داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: رئیس جمهور که خود یک روحانی است بدون شک باید به این روایت از معصومین (ع) که می فرمایند: «بهترین دوستان من کسی است که عیوبمان را به ما هدیه کند» را مدنظر بگیرند و نسبت به آن پایبند باشد.

,

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: شاید آن زمانی که رئیس جمهور در سخنرانی های خود می گفتند در نقد از دولت آزاد هستید بر اساس همین روایت بوده ولی متاسفانه ایشان روی حرف و سخن خود ایستادگی نداشتند و در روزهای اخیر شاهد بودیم بدترین اهانت ها نسبت به کسانی شد که به ایشان نقد کرده بودند.

,

وی با تاکید دوباره بر روایت از معصومین (ع) مبنی بر این که بهتر است عیوب ما را به ما بگویند، افزود: معصوم خود ایرادی نداشتند بنابراین دلیل بیان روایت برای این است که ما یاد بگیریم تا نقد پذیر باشیم و آغوش خود را برای کسانی که ما را نقد می کنند باز کنیم.

,

افتخاری ادامه داد: در نقد انسان باید منطق باشد که یا طرف مقابل او درست می گوید که باید پذیرفت و یا اشتباه گفته است که باید انسان او را قانع کند بنابراین جای کوبیدن منتقدین و در حقیقت وارد کردن اهانت و توهین به آن ها نیست.

,

وی در پاسخ به این که آیا توهین به منتقدان دولت ، متوجه مردم نیست، گفت: برخی از منتقدین حتی مسئول و یا نماینده ای که منتخب مردم هم باشند نیستند بلکه یکی از مردمی هستند که طبق روایت «حق والی (حکومت) به گردن رعیت (مردم) و حق رعیت به گردن والی از مهم ترین واجبات است» چنانچه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر نیز همین است.

,

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مسئولان چنان که در قانون مجلس هم آمده، وظیفه مردم است که این نقد را انجام دهند اما وقتی مسئولان با الفاظ ناشایستی به آن ها برچسب بزنند جلوی نقد را می گیرد.

,

وی بیان داشت: بیشترین عامل عدم موفقیت و سقوط نظام پیشین (طاغوت) آن طوری که از زبان خانواده آن ها مطرح می شود نقد ناپذیری آن ها و چشم و گوش بستن به روی واقعیت ها بوده است، وقتی انسان اجازه نقد ندهد واقعیت ها از دید و گوش او پنهان می ماند و اینجا است که وقتی آسیب جدی ببیند شاید بعدا متوجه و متنبه بشود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه