اخبار داغ

رییس منابع طبیعی الیگودرز:

امسال بیش از 370 هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

امسال بیش از 370 هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد
سعیدی فر گفت : امسال ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف گردید و برای بیش از ۱۱ هزار از اراضی ملی سند اخذ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به نقل از هیجار ،مرتضی سعیدی فر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت:در سال جاری ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف شده و برای ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سند اخذ و ۳۸ هزار هکتار نیز از این اراضی  در برنامه دریافت سند می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان الیگودرز تعداد ۱۱۴ معدن وجود دارد افزود: از این تعداد ۵۶ معدن با مجوز منابع طبیعی فعالیت می کنند که برای آنها دفترچه تهیه شده است.

,

سعیدی فر گفت: مقدار ۲۹ هکتار از اراضی ملی محدوده روستاها جهت احداث مسکن روستایی و اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به اراضی ملی حاشیه شهر نیز گفت: امسال سه پلاک از این اراضی به مسکن و شهرسازی واگذار شد.

,

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز مجموع منابع طبیعی الیگودرز را ۴۳۵ هزار هکتار عنوان کردو افزود: از این میزان ۲۸۰ هزار هکتار جنگل و مابقی مراتع می باشد و شهرستان الیگودرز رتبه اول منابع طبیعی در استان را به خود اختصاص داده است.

,

وی به گستردگی حوزه منابع طبیعی شهرستان الیگودرز اشاره نمود و افزود: متاسفانه برخی نگاههای منفی به منابع طبیعی الیگودرز و کمبود نیرو و امکانات در شهرستان مشکلات زیادی را در این حوزه بوجود آورده است که در صورت تداوم وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

,

سعیدی فر منابع طبیعی را عامل مهم زندگی و حیات دانست و افزود: عدم توجه و گهگاهی نامهربانی با طبیعت از موضوعاتی است که رفع آن نیاز به فرهنگ سازی و همت همگانی دارد.

,

این مسئول به اقتصاد مقاومتی و توسعه گیاهان دارویی اشاره نمود و افزود: ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار بهره برداران الیگودرز قرار گرفته است.   

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه