اخبار داغ

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی قزوین:

ترکیب سموم "دیازینون" و "اتیون" تقلبی است

ترکیب سموم "دیازینون" و "اتیون" تقلبی است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ترکیبی با نام سموم تقلبی دیازینون EC% 60 و اتیون EC% 47 منتسب به شرکت رجاء شیمی غیر مجاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: دور نگار فوری معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات به شماره 31949/730 مورخ 14 اسفندماه سال جاری مبنی بر توزیع سموم تقلبی دیازینون EC% 60 و اتیون EC% 47 منتسب به شرکت رجاء شیمی در سطح مناطق توزیع و عرضه شده که غیرمجاز و غیرقانونی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: با عنایت به اینکه این ترکیب دارای محتویات ناشناخته و مجهول دارد و از مجاری غیر قانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده ممکن است موجبات خسارت به محصولات کشاورزی را افراهم کند که باید از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق خودداری کرد. 

اسماعیلی تصریح کرد: باید نسبت به شناسایی مکان‌های عرضه و پیگیری از طریق دستگاه‌های ذیربط اقدام و متخلفین به مراجع قضایی و اعمال موازین قانونی و امحاء ترکیب کشف شده با هزینه صاحب کالا معرفی شوند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تفاوت نمونه‌های تقلبی و اصل این ترکیب اشاره کرد و گفت: بر روی لیبل و کارتون نمونه‌های تقلبی نام کارخانجات صنعتی رجاء شیمی درج شده و این در حالی است که در نمونه اصل عنوان مجتمع صنعتی رجاء شیمی است. 

اسماعیلی اضافه کرد: رنگ لیبل بطری در نمونه‌های تقلبی قرمز تیره متمایل به قهوه ای است؛ اما در نمونه اصل رنگ لیبل دیازینون قرمز روشن و اتیون بنفش است.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده نمونه تقلبی دیازینون فاقد ماده موثره بوده و ماده موثره نمونه تقلبی و اتیون کمتر از نصف میزان استاندارد است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه