اخبار داغ

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)؛

ساده زیستی یکی از بارزترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی است

ساده زیستی یکی از بارزترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی است
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، گفت: مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه (س)، بسیار ساده و مختصر بود و ایشان با اکتفا کردن به حداقل ترین امکانات، در کنار همسر و فرزندانش با صلح و آرامش تمام زندگی می کردند. لذا زنان جامعه امروزی، باید سبک زندگی فاطمی را الگوی خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ظهیری عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، در گفتگو با  قم فردا، در خصوص شاخصه های سبک زندگی فاطمی برای زنان امروز اظهار داشت: یکی از شاخصه های اصلی سبک زندگی فاطمی، شوهرداری حضرت زهرا(س) می باشد. چراکه ایشان نه تنها هیچ گاه همسر خود را نرنجاد، بلکه در سخت ترین شرایط هم یار و یاور او بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: به طوری که حضرت علی(ع) می فرمایند: «سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان که خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و عملی از او سر نزد تا باعث ناخشنودی من شود.»

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، ادامه داد: دومین شاخصه سبک زندگی ایشان، این بود که وی همیشه در برابر پدرش باادب، احترام و تواضع ظاهر می شدند. به طوری که وقتی آیه نازل شد که پیامبراکرم (ص) را با نامش خطاب نکنید، ایشان پدرش را با نام یارسول الله خطاب کردند که پیامبر (ص) فرمودند: دخترم این آیه برای تو و خاندان تو نازل نشده است.

,

سیره رفتار حضرت زهرا(س) با فرزندانش را الگوی تربیت فرزندانمان قرار دهیم

, سیره رفتار حضرت زهرا(س) با فرزندانش را الگوی تربیت فرزندانمان قرار دهیم,

وی بیان داشت: سومین شاخصه سبک زندگی زهرای مرضیه (س)، تربیت و رفتار صحیح ایشان با فرزندانش بود. به طوری که وی همیشه رسیدگی و توجه به آنها را در اولویت کارهایش قرار می دادند.

,

ظهیری تصریح کرد: از نکات تربیتی ایشان می توان به تشویق فرزندانش از همان آغاز دوران کودکی به عبادت خداوند متعال، کسب علم و معرفت و... اشاره کرد. لذا می توان سیره رفتار ایشان با فرزندان خود را الگوی تربیت صحیح فرزندانمان قرار دهیم.

,

وی اضافه کرد: از دیگر شاخصه های سبک زندگی ایشان این بود که وی آگاه به زمان خود بودند و تمام مسئولیت هایی را که به ایشان واگذار شده بود، از دفاع از ولایت تا ترویج احکام الهی را به درستی انجام دادند.

,

ساده زیستی یکی از بارزترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی است

, ساده زیستی یکی از بارزترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی است,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، عنوان داشت: لذا حضرت زهرا(س) زمان را درنوردیده و همیشه از ما جلوتر است و این ما هستیم که باید تلاش کنیم تا خود را به ایشان برسانیم و با بهره گیری از سیره و منش ایشان در ابعاد گوناگون فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و... تحولی عظیم در زندگی خود ایجاد کنیم.

,

وی در ادامه گفت: در پایان می خواهم به یکی از بارزترین شاخصه سبک زندگی ایشان، یعنی ساده زیستی و دوری از تجملات در زندگی ایشان، اشاره کنم. متاسفانه امروزه یک سری از تجملات و بریز و بپاش ها مانع از خوشبختی برخی خانواده ها و یا شروع یک زندگی مشترک شده است.

,

ظهیری خاطرنشان کرد: در حالی که مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه (س)، بسیار ساده و مختصر بود و ایشان با اکتفا کردن به حداقل ترین امکانات، در کنار همسر و فرزندانش با صلح و آرامش تمام زندگی می کردند. لذا زنان جامعه امروزی، باید سبک زندگی فاطمی را الگوی خود قرار دهند

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه