اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند؛

مسئولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند/زن بالاترین نقش را در جامعه دارد

مسئولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند/زن بالاترین نقش را در جامعه دارد
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  راه آرمان, به نقل از  , به نقل از , راه آرمان, ؛ ,

امام جمعه کرمان:حمله‌ها علیه دیانت زنان را در جامعه مرموز و خطرناک است/مسؤولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند

, امام جمعه کرمان:حمله‌ها علیه دیانت زنان را در جامعه مرموز و خطرناک است/مسؤولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند, امام جمعه کرمان:حمله‌ها علیه دیانت زنان را در جامعه مرموز و خطرناک است/مسؤولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند,

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برخی تلاش می‌کنند کانون خانواده را به انحراف بکشانند و یکی از این  موارد مساله حجاب است که می‌خواهند به آن ضربه بزنند.

,

امام جمعه کرمان حجاب را از ضروریات دین اسلام برشمرد و عنوان کرد: مانند کاری که رضاخان با کشف حجاب نتوانست انجام دهد برخی در داخل و خارج می خواهند آن را  ادامه دهند که موفق نخواهند شد.

,

علیدادی حمله‌ها علیه دیانت زنان را در جامعه مرموز و خطرناک دانست و بیان داشت: اینکه گروهی در ملأ عام به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند و برای انجام کشف حجاب نرم در جامعه تلاش می‌کنند، خطرناک است و باید هوشیار بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه مادر بهشتی فرزند خود را بهشتی می‌کند و تمام احساسات مارد به فرزندش انتقال داده می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش مادری در اسلام بسیار مهم است و تاثیر مهمی بر شخصیت فرزندان دارد.

,

وی بر مشارکت همگان در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: باید با مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی این نعمت‌های خدادادی که تنها متعلق به زمان ما نیستند را با حفظ امانت به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

,

علیدادی‌سلیمانی بر رعایت عدل در جامعه اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: این توقع مردم است و در تمام مسؤولیت‌ها باید اصلح را بر کرسی نشاند و مسؤولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند.

,

امام جمعه کرمان تکیه بر ظلم را در دین اسلامی ممنوع دانست و عنوان کرد: وظیفه مسلمانان این است که در جامعه خود از ظلم جلوگیری کرده و از مظلوم دفاع کنند.

,

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه در واگذاری مسؤولیت‌ها باید لیاقت و شایستگی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: سعه صدر در مسوولان به ویژه مسؤولان رده بالا باید بیشتر باشد و کار پسندیده‌ای نیست که از انتقادها جلوگیری شود.

,

امام جمعه راور:به هشدارهای رهبری در باب افزایش تعداد فرزندان دقت کنید

, امام جمعه راور:به هشدارهای رهبری در باب افزایش تعداد فرزندان دقت کنید, امام جمعه راور:به هشدارهای رهبری در باب افزایش تعداد فرزندان دقت کنید,

حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی در خطبه های نماز جمعه امروز راور به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) ابتدا به شان نزول سوره کوثر و در ادامه در باب اهمیت تسبیحات حضرت زهرا (س) اشاره کرد و این تسبیحات را دارای برکاتی عنوان کرد.

,

امام جمعه راور در ادامه به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه زن مسلمان و مقایسه آن با جایگاه زن غربی که ولنکارانه هست و دشمنان می خواهند چهره زن غربی را در سراسر جهان فراگیر کنند اشاره کرد.
وی در ادامه به چندین ویژگی بهترین زنان امت پیامبر بر اساس روایتی از ایشان اشاره کرد و گفت: پیامبر می فرمایند بهترین زنان امت من کسانی هستند که بچه زیاد دارند.
تویسرکانی افزود:به هشدارهای رهبری در باب افزایش تعداد فرزندان دقت کنید که ایشان بارها به داشتن تعداد فرزند بیشتر تاکید دارند و حتی فرمودند که در یک مقطع ای بر اساس شرایط، مسئولین اشتباه کردند و خانواده ها را به تعداد فرزند کمتر تشویق کردند.
وی، زنی که بسیار دوستدار و پرمحبت نسبت به شوهر و فرزندان و کسانی که زیر یک سقف زندگی می کنند، را از دیگر ویژگی ها بر اساس روایت پیامبر عنوان کرد.

,
,
,
,

حجت الاسلام تویسرکانی دیگر ویژگی بهترین زنان امت پیامبر را پاکدامن و خویشتندار بودن در مقابل نامحرمان، نگاه و گفتار و اعمال زن آرامش بخش باشد، خودآرایی زن برای شوهر باشد، حرف شنوی از شوهرش داشته باشد، در امور زناشویی هر آنچه که مرد میخواهد زن کوتاهی نکند را برشمرد.
خطیب نماز جمعه راور تاکید کرد: امروزه وقتی اختلافات خانوادگی ارزیابی می شود می بینیم که بیشترشان به همین موارد گفته شده در روایت پیامبر برمی گردند که رعایت نشده اند.
وی در ادامه به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم حافظ منابع طبیعی باشیم و نیاز است مردم و ارگان های مرتبط با منابع طبیعی همکاری کنند و مقام معظم رهبری هم بر این بحث تاکیدات ویژه ای دارند.

,
,
,

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:زن بالاترین نقش را در جامعه دارد

, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:زن بالاترین نقش را در جامعه دارد, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:زن بالاترین نقش را در جامعه دارد,

حجت الاسلام حسن سالاری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نمازجمعه (18اسفند1396) با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ومادر گفت : زن بالاترین نقش را در جامعه دارد.

,

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام (ره)،افزود: نقش زن در جامعه، بالاترین نقش است؛زن، پرورش‏ دهنده زنان و مردان ارجمند است. از دامن زن، مرد به معراج مى‏ رود. دامن زن، محل تربیت بزرگ‏ زنان و بزرگ‏ مردان است.

,

سالاری ضمن اشاره به سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینى(ره) مبنى بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامى مطرح کرد :بنیاد شهید نهادی است که به‏ دلیل کارکردها و توانایی‏ هایی که دارد،‏ می‏ تواند نقش مهمی در زنده نگه داشتن ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی ایفا نماید.

,

خطیب جمعه موقت آسمینون با اشاره به ١٨ اسفند سالروز تشکیل کانون‏ هاى فرهنگى مساجد بیان داشت : مسجد مهم ‏ترین پایگاه دینى، اجتماعى، سیاسى و فرهنگى جامعه اسلامى بوده و کارکردها و فواید مهمى براى نظام اسلامى داشته است. امروزه نیز مى ‏توان و باید از این ظرفیت عظیم براى ترویج تعالیم و ارزش هاى اسلامى و در مقابله با تهاجم فرهنگى و جنگ نرم دشمن، با برنامه ‏ریزى صحیح بهره‏ بردارى نمود. رهبر معظم انقلاب به جایگاه مسجد اشاره نموده و مى ‏فرمایند: مساجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‏ ریزى و حرکت اجتماعى و فرهنگى هستند.

,

وی تاکید نمود: به‏ دلیل ارتباط مساجد با امور اجتماعى و سیاسى، این نهاد دینى مى ‏تواند به رشد ارزشهاى انقلابى و اجتماعى کمک قابل توجهى نماید و پایگاهى براى تربیت جوانان انقلابى و مبارزه با ضد ارزش‏هاى غربى باشد .

,

سالاری ضمن اشاره به اهمیت اردوهاى راهیان نور و کارکردها و قابلیت‏ هاى آن براى نظام اسلامى بیان نمود: بازدید نسل جدید انقلاب از مناطقى که تنها خاطرات آن‏ را شنیده ‏اند و خوانده ‏اند، موجب فهم و درک بهتر آن‏ها از واقعیت‏ هاى جنگ و مبارزه و مأنوس شدن آنان با فرهنگ مقاومت، شهادت، شهامت و ایثار مى ‏گردد. نسل جوان امروز بیش از همه در معرض تهاجمات فرهنگى دشمن از طریق فضاى مجازى و شبکه‏ هاى ماهواره ‏اى قرار داشته، لذا این سفرها گامى در جهت مقابله با این تهاجمات و آشنایى با فرهنگ اصیل اسلامى است.

,

خطیب موقت جمعه آسمینون با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان اظهار داشت : وزیر خارجه فرانسه براى برخى گفت ‏و ‏گوهاى سیاسى وارد تهران شد. قبل از این سفر، وى هدف خود را بر روى سه مسأله مهم برنامه موشکى، برجام و نقش منطقه ‏اى ایران تمرکز داده بود. لودریان در این سفر بیش از آن‏که نماینده دولت خود باشد، نماینده آمریکا بود و در طول اقامت یک‏ روزه خود گفت‏ و گوهاى مختلفى با مقامات سیاسى کشور انجام داد که جا دارد از مواضع مقتدرانه و عزتمدارانه رئیس‏ جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تشکر کرد که با قاطعیت و از سر عزت به وزیر خارجه فرانسه یادآور شدند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست و اروپایی ‏ها به جای تمرکز روی ایران باید به آمریکا جهت اجرای برجام فشار آورند و خود را از نقش واسطه و انتقال مطامع آمریکا خارج ساخته و نقش مستقلی را برای خود تعریف نمایند.

,

وی در پایان از زحمات دست اندرکاران برگزاری یادواره 217 شهید شهرستان قدردانی نمود و از حضور باشکوه مردم در این مراسم معنوی تشکر کرد.
امام جمعه رفسنجان:با هیچ کس تعارف نداریم / خود را مدیون ارزش های دین و انقلاب می دانیم

,
, امام جمعه رفسنجان:با هیچ کس تعارف نداریم / خود را مدیون ارزش های دین و انقلاب می دانیم, امام جمعه رفسنجان:با هیچ کس تعارف نداریم / خود را مدیون ارزش های دین و انقلاب می دانیم,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین و ضمن تبریک میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) از شهدای فاطمی حادثه هفته گذشته در تهران یاد کرد و بیان داشت: سه شهید نیروی انتظامی و دو شهید بسیج برای تحقق امنیت مورد عنایت رهبری قرار گرفتند و دیدار رهبری انقلاب از خانواده های این شهدا بیانگر رضای ولی امر است.

,

وی تصریح کرد: بایداستحقاق  بخشودگی را داشته باشیم خداوند می فرماید وای به حال آنکس که یک یک گناهش بر طاعتش و حسناتش بخواهد بیشتر شود؛ با قطع وابستگی تنها به دنیا به عنوان محل عبوری نگاه داشته نباشیم؛ در غیر راه خدا قدم برداشتن ظلم به خودمان است.

,

رمضانی پور توجه به ضعفا و فقرا را سیره حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: با همه توان امیر المومنین(ع) خانواده ایشان شبهایی سر را بر بالین گرسنه می گذاشتند ، زهرا بانوی قانع بسیار بزرگوار و روح بخشندگی داشت.

,

امام جمعه رفسنجان در ادامه اظهار داشت: فقرایی که درب منازل مراجعه می کنند معلوم نیست که فقیر واقعی باشند کانون های احسان و نیکوکاری و خیریه تحت لوای مساجد ایجاد کنیم تا شناسایی بهتری از فقرا داشته باشیم، بهترین راه شناخت در خود اقوام است.

,

وی خاطر نشان کرد: بهترین الگو برای ما فاطمه زهرا(س) است چرا ما شیعیان ایشان را الگو قرار ندهیم به ویژه بانوان و مادران حجاب فاطمی را در جامعه نهادینه کنند، اکثریت خانمها اهل حجاب برتر چادر هستند این حجاب فاطمی است.

,

رمضانی پور به برخی کشف حجاب دخترانی در کشور اشاره کرد و گفت: اینها از انگلیس و کشورهای اروپایی خط میگیرند، کشف حجاب نتیجه اش این است که چطور اروپایی ها و آمریکا از انها حمایت می کنند، چطور در برابر ظلم به اقشار متدین صداشون در نمی آید، اینها از خدا می خواهند به جامعه مومن ما آسیب وارد شود .

,

خطیب جمعه رفسنجان به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: همیاران نیکوکاری بین آموزش و پرورش و کمیته امداد در حال پیگیری است دانش آموزان می توانند نقش آفرین باشند در کمک افرد بی بضاعت و به خانواده ها یادآوری کنند.

,

رمضانی پور با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب با مضمون انقلاب و نظام را به دست نااهلان نسپارید تصریح کرد: یک جریانی اتفاق افتاده اختصاص به یک شهر و دو شهر ندارد می خواهند دین مردم را بگیرند و یه دین سکولاری برای مردم رقم بزنند در شهر ما هم همین است به اسم جشن به بی بندباری و فساد می پردازند.

,

وی افزود: عده ای با دنبال کردن دوچرخه سواری بانوان با وقاحت می خواهند ولنگاری را رواج دهند فکر می کنند من فقط مخالفم اگر شما مردم هم مخالفید اقدام جانانه بکنید (با تکبیر نمازگزاران همراه شد).

,

رمضانی پور گفت: لذا بنده به طلبه حقیری هستم از همه طلاب بسیجیان آحاد مردم انقلابی می خواهم نگذارید اینچنین کارهایی در جامعه ما رواج یابد.

,

وی خاطر نشان کرد: اول شهید هوانیروز کشور شهید رضا وجوانی متعلق به شهرستان رفسنجان است که امام درباره ایشان فرمودند فرزندم رضا و شهید چمران می گوید من حیاتم را مدیون شهید وجدانی می دانم این شهدای عظیم القدر هستند خجالت نمی کشید ردر شهر انقلابی رفسنجان هر کاری را که دوست دارین انجام می دهید.

,

امام جمعه رفسنجان گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم ما خود را مدیون ارزش های دین و انقلاب می دانیم و اجازه نمی دهیم این ارزش ها کمرنگ شود.

,

رمضانی پور در پایان بر موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم جدی گرفتن این موضوع توسط مسئولین بزرگوار تاکید کرد و گفت: ما شرمنده ی شما مردم و جوانان هستیم .

,

امام جمعه کهنوج:حضرت زهرای اطهر(س) الگو و اسوه زنان جهان است

, امام جمعه کهنوج:حضرت زهرای اطهر(س) الگو و اسوه زنان جهان است, امام جمعه کهنوج:حضرت زهرای اطهر(س) الگو و اسوه زنان جهان است,

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به به تقوی الهی , تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و معمار کبیر انقلاب,  نامگذاری ولادت حضرت زهرا (س) به نام روز مادر یا روز زن بیانگر این مطلب است که ما به جهانیان اعلام می کنیم که الگو و اسوه ما در همه ابعاد حضرت زهراست.

, به تقوی الهی , , تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و معمار کبیر انقلاب, ,  نامگذاری ولادت حضرت زهرا (س) به نام روز مادر یا روز زن بیانگر این مطلب است که ما به جهانیان اعلام می کنیم که الگو و اسوه ما در همه ابعاد حضرت زهراست.,

وی بیان داشت:انقلاب اسلامی ما در طول دوران حیات با برکت خود ثابت کرد که  زنهای مسلمان در سایه ایمان و تقوا و به دور از منجلاب فساد می توانند نقش بسیار موثری در تحولات سیاسی، اجتماعی و حتی جهانی و کسب علم و دانش داشته باشند.

, انقلاب اسلامی ما در طول دوران حیات با برکت خود ثابت کرد که  زنهای مسلمان در سایه ایمان و تقوا و به دور از منجلاب فساد می توانند نقش بسیار موثری در تحولات سیاسی، اجتماعی و حتی جهانی و کسب علم و دانش داشته باشند.,

امام جمعه کهنوج ادامه داد:در طول تاریخ نیز هرکجا مرد موفقی بود پشتیبان او یک زن فداکار می بینیم.

, در طول تاریخ نیز هرکجا مرد موفقی بود پشتیبان او یک زن فداکار می بینیم.,

افشارمنش با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید در سال 58 و روز بزرگداشت شهداست. همه باید بدانیم که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

, 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید در سال 58 و روز بزرگداشت شهداست. همه باید بدانیم که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.,

وی ابراز داشت:ما باید اهداف شهدا را بشناسیم و اجازه ندهیم که این اهداف و آرمانها در جامعه کم رنگ شوند.

, ما باید اهداف شهدا را بشناسیم و اجازه ندهیم که این اهداف و آرمانها در جامعه کم رنگ شوند.,

افشارمنش گفت:در شامگاه روز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 5 و 4 دهم ریشتر در کهنوج رخ داد که نکاتی را باید گوشزد کرد:اولا خداوند متعال را شاکریم که این زلزله تلفات جانی و یا خسارت سنگین مالی در بر نداشت اگر مقدارش بیشتر بود معلوم نبود چه اتفاقی ممکن بود بیفتد.ثانیا این حوادث از بعد معنوی هشداریست برای ما که به فکر رستاخیز باشیم و توشه برای سفر آخرت مهیا کنیم.ثالثا باید در جهت مقاوم سازی خانه ها اقدام کنیم.

, در شامگاه روز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 5 و 4 دهم ریشتر در کهنوج رخ داد که نکاتی را باید گوشزد کرد:, اولا خداوند متعال را شاکریم که این زلزله تلفات جانی و یا خسارت سنگین مالی در بر نداشت اگر مقدارش بیشتر بود معلوم نبود چه اتفاقی ممکن بود بیفتد., ثانیا این حوادث از بعد معنوی هشداریست برای ما که به فکر رستاخیز باشیم و توشه برای سفر آخرت مهیا کنیم., ثالثا باید در جهت مقاوم سازی خانه ها اقدام کنیم.,

امام جمعه کهنوج در ادامه بیان کرد: که باید حواسمان به حرفهایی که می زنیم باشد چراکه نسبت به آنها مسئول هستیم با توجه به گسترش فضای مجازی نباید تا از حرفی مطمئن نشده اییم آن را نشر بدهیم. بعنوان نمونه این روزها در ارتباط با مسائل شهرداری شایعات زیادی را بعضی ها دارند ترویج می کنند

,  که باید حواسمان به حرفهایی که می زنیم باشد چراکه نسبت به آنها مسئول هستیم با توجه به گسترش فضای مجازی نباید تا از حرفی مطمئن نشده اییم آن را نشر بدهیم. بعنوان نمونه این روزها در ارتباط با مسائل شهرداری شایعات زیادی را بعضی ها دارند ترویج می کنند,

وی  خاطرنشان کرد: امروز یک بارقه امیدی در دل مردم بوجود آمده و واقعیت این است که این روزها به هر کجا مراجعه می کنیم می بینیم که شروع شهردار محترم شروع خوبی است و انصافا  دارد کار می کند. و این تغییر و تحولات نباید تحت تأثیر مسائل طایفه ایی قرار گیرد.

, امروز یک بارقه امیدی در دل مردم بوجود آمده و واقعیت این است که این روزها به هر کجا مراجعه می کنیم می بینیم که شروع شهردار محترم شروع خوبی است و انصافا  دارد کار می کند. و این تغییر و تحولات نباید تحت تأثیر مسائل طایفه ایی قرار گیرد.,

امام جمعه کهنوج در پایان گفت:گرچه ریاست محترم شورای شهر این شایعات را تا حدی پاسخ دادند اما شوری شهر باید از سربازی که به خط مقدم فرستاده با تمام توان از شهردارش حمایت و پشتیبانی کند.و از طرفی مردم هم باید پشتیبانی کنند تا خدایی نکرده این شایعات باعث شود که مدیریت شهرداری تزلزل پیدا کند و انگیزه کار گرفته می شود و دلسرد شود.

, گرچه ریاست محترم شورای شهر این شایعات را تا حدی پاسخ دادند اما شوری شهر باید از سربازی که به خط مقدم فرستاده با تمام توان از شهردارش حمایت و پشتیبانی کند.و , از طرفی مردم هم باید پشتیبانی کنند تا خدایی نکرده این شایعات باعث شود که مدیریت شهرداری تزلزل پیدا کند و انگیزه کار گرفته می شود و دلسرد شود.,

امام جمعه سیرجان:امروزه زنان ما می‌توانند با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) دشمنان اسلام را شکست دهند

, امام جمعه سیرجان:امروزه زنان ما می‌توانند با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) دشمنان اسلام را شکست دهند, امام جمعه سیرجان:امروزه زنان ما می‌توانند با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) دشمنان اسلام را شکست دهند,

 حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه سیرجان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن یه توطئه استکبار برای از بین بردن منزلت زن پرداخت و اظهار داشت: فرهنگ غرب که امروزه می‌خواهد خانواده‌ها را از هم بپاشاند درصدد بی‌بندو باری و بی‌حجابی برای رسیدن به اهداف شوم خود است که باید مواظب بود.

,  ,

امام جمعه سیرجان با اشاره با جایگاه زن در اسلام گفت : زن و مرد در فرهنگ غنی اسلام مسؤولیت اجتماعی مساوی دارند و در خیلی از موارد نقش زنان در بنیان خانواده و جامعه بیشتر است که باید به این نقش توجه بیشتر شود.

,

وی با برشمردن فضائل و کمالات دخت نبی اکرم اسلام گفت: بی ‌نظیر بودن دراطاعت و عبادت خداوند، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزندان خوب،  عفاف و حجاب، دفاع از ولایت و زهد و پارسایی از جمله فضائل آن حضرت است که امروزه زنان ما می‌توانند با الگو گرفتن از حضرتش دشمنان اسلام را شکست دهند.

,

خطیب جمعه سیرجان اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را موجب وحشت دشمنان عنوان کرد و با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان بیان داشت: وزیر امور خارجه فرانسه که برای توقف برنامه موشکی ایران برنامه داشت دست خالی برگشت که قاطعیت مسؤولان در این زمینه قابل تقدیر است.

,

وی سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا را ناشی از ترس آنان از قدرت نظام اسلامی در منطقه دانست و گفت: این حرف‌ها و حرکت‌ها هم سردرگمی این رژیم و هم قرارگرفتن در آستانه نابودی شان را می‌رساند و باید بدانند هر حرکتی علیه ملت ایران منجر به افول و نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

,

حسینی افزود: نظام اسلامی به پشتوانه ملت ایران ید واحده مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام ناب محمدی است و اصل پیروزی ما هم ایستادگی و مقاومت است که ما  هم خود مقاومت می‌کنیم و هم از مقاومت در منطقه دفاع می‌کنیم و قادریم با همین حربه دشمنان را در منطقه شکست دهیم.

,

وی مسؤولان را به مواظبت و مراقبت از مردم و جلوگیری از فشارهای اقتصادی بر جامعه سفارش کرد و افزود: خدمات به مردم باید بیشتر باشد و امروز هیچ مسئولی نباید از انتقاد سازنده بترسد و باید با انتقادها به فکر رفع مشکلات بود و هیچگاه نباید به این مردم که قدرت و بازوی مسؤولان هستند توهین شود.

,

امام جمعه سیرجان بر همراهی مسؤولان و مردم بر انجام فریضه امر به معروف تاکید کرد و گفت: دشمن فروپاشی نظام را اولویت قرار داده و قطعا به فکر تفرقه و همچنین ترویج برنامه‌های منحط غرب در بی بند و باری و انحطاط و فروپاشی خانواده است که در مقابله با هر برنامه دشمن لزوم اتحاد همه مردم و مسؤولان است.

,

حسینی به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله میلاد حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و امام  را الگوی شخصیت جهانی اسلام در قرن حاضر برای ترویج اسلام ناب محمدی اعلام کرد و انقلاب اسلامی را زاییده تفکر امام راحل برای نابودی استکبار جهانی و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) دانست.

,

امام جمعه ریگان:اینکه برخی حجاب اجباری و اختیاری را مطرح می کنند؛فهم و بینش آنها از دین ضعیف است

, امام جمعه ریگان:اینکه برخی حجاب اجباری و اختیاری را مطرح می کنند؛فهم و بینش آنها از دین ضعیف است, امام جمعه ریگان:اینکه برخی حجاب اجباری و اختیاری را مطرح می کنند؛فهم و بینش آنها از دین ضعیف است,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:روز مادر را به مادرانی که از دامن پاکیزه خود و آغوش با مهر و محبت و صفای باطن خود توانستند جوانانی را تربیت و تحویل نظام اسلامی دهند این روز را به همه ی آنان تبریک عرض میکنیم و آن مادرانی که در قید حیات نیستند مقام و جایگاه آنان را عرج می نهیم.

,

امام جمعه ریگان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یک الگوی زیبا و دست آموز برای مادران جامعه امروزی است،افزود: دشمن سعی دارد با برنامه های ضد فرهنگی علیه حجاب و عفاف و به بهانه ی آزادی دادن به زنان جامعه را از مادر که کانون محبت و آسایش و آرامش خانواده را تشکیل می دهد از همین کانون زندگی و جامعه را به ابتذال بکشاند .

,

وی ادامه داد:اینکه برخی حجاب اجباری و اختیاری در نظام اسلامی مطرح می کنند فهم و بینش آنها از دین ضعیف است.

,

رنجبر ماهانی تصریح کرد:شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سایر حضرات معصومین علیهم السلام معصوم اند و قابل نقد نیستند اگر قابل نقد باشند که عصمت معنا و جایگاهی برای آنها ندارد، یک بام و دو هوای نقد را باور نخواهیم کرد که منتقد پیغمبر و امام زمان علیه السلام شده عاقل و منتقد دولت بی عقل شده است.

,

خطیب جمعه ریگان با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: از مدیر کل اداره ارشاد استان می خواهیم فکری به حال بلا تکلیفی اداره ارشاد شهرستان ریگان بردارند.

,

وی ادامه داد:کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی است برای کارهای فرهنگی که نزدیک به دو ماه است که اداره ارشاد شهرستان مدیر ندارد.

,

امام جمعه ریگان به چندی از معضلات و مشکلات شهرستان ریگان اشاره و عنوان داشت:مخابرات استان فکری به حال آنتن دهی و اینترنت شهرستان داشته باشند، مدت هاست که این مشکل هنوز حل نشده است،تکمیل نیروی انسانی و پزشک متخصص در بیمارستان شهرستان هنوز حل نشده است.

,

وی بیان داشت:معین اقتصادی که در سال اقتصاد مقاومتی جهت اشتغال زایی قول یک کارخانه لاستیک و یک کارخانه  ریسندگی و بافندگی را داده اند سال اقتصاد مقاومتی تمام شد اما هنوز وعده ها عملیاتی نشده است، مردم از این وضعیت گلایه مند هستندو صدایشان هم به جایی نمی رسد امیدواریم که مسئولین استانی صدای مردم شهرستان ریگان را بشنوند و در پی حل این مشکلات برآیند.

,

رنجبر ماهانی تصریح کرد:امروز اگر ما بخواهیم جایگاه واقعی شخصیت زن را در اسلام بدانیم و الگوی زن اسلامی را به دنبال شاخصه های آن بگردیم بهترین راه این است که ما یک مقایسه ای داشته باشیم بین الگوی زن اسلامی با الگوی زن غربی، امروز الگوی زن اسلامی شخصیت هایی همچون خدیجه کبری، فاطمه زهرا سلام الله علیها دارد و الگوی زن غربی شخصیت هایی مثل زن های که  برهنگی و جلب توجه کردن الگو های غربی است. در غرب از زن به عنوان یک شخصیتی که هم همسر خانه هم مدیر خانه و هم مادر خانه به این نگاه و توجه نمی شود.

,

امام جمعه ریگان در پایان گفت:عدالت جنسیتی یعنی هر کاری که مرد در جامعه انجام می دهد زن هم می تواند آن کار را انجام دهد، در هر عرصه ای که مرد ورود پیدا کرد زن هم مى تواند ورود پیدا کند. حضور زنان در اجتماع که در انقلاب ما هم بوده است در کنار همسر داری، خانه داری و شوهر داری بوده است یعنی شغل اصلی زن این است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه