اخبار داغ

بازرس سازمان نظام رواشناسی و مشاوره کشور؛

لزوم برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال با کمک شهرداری و ناجا

لزوم برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال با کمک شهرداری و ناجا
بازرس سازمان نظام رواشناسی و مشاوره کشور گفت: با در نظر گرفتن نقاطی از شهر توسط شهرداری با هماهنگی ناجا و خانواده ها می توان مراسم چهارشنبه سوری را به سلامت برگزار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علیرضا آقا یوسفی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به مباحث آموزشی و فرهنگی در خصوص جشن چهارشنبه آخر سال؛ جامعه سالم را جامعه ای دانست که در آن نشاط بیشتری وجود داشته باشد و افزود: جشن چهارشنبه آخر سال فرصتی برای مردم است تا بتوانند شادی بیشتری داشته باشند و همراه با این شادی به استقبال نوروز بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی در راستای کاهش صدمات چهارشنبه سوری با ارائه پیشنهادات لازم افزود: بهترین کار این است که از یک سو، شهرداری مناطق مشخصی را به مردم معرفی کند تا با برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال به شادی بپردازند و در این میان به طور طبیعی نیروی انتظامی امنیت این مناطق را برقرار کند.

,

 بازرس سازمان نظام رواشناسی و مشاوره کشور بر لزوم شرکت خانواده ها در کنار فرزندان خود در این گونه جشن ها تاکید کرد و افزود: وقتی فضای جشن ها خانوادگی باشد در نتیجه نوجوان رها نیست و هیجاناتش توسط والدین بیشتر کنترل می شود بنابراین به جای این که از ترقه ، بمب های دست ساز و هر وسیله خطرناک یا حتی آتش افروزی های خطرناک استفاده کند؛ سعی دارد در کنار خانواده اش آتش های کنترل شده همراه با شادی را داشته باشد.

,

وی بیان داشت: مراسمات جشن باید به گونه ای برگزار شود که در آن علاوه بر حضور خانواده ها با جشنواره ها و اهدا جوایز همراه باشد و چه خوب است که در این جشن های شاد برای افراد مستضعف کمک های نقدی هم جمع آوری شود تا این شادی به دیگران هم انتقال یابد.

,

آقا یوسفی با تاکید بر این که باید در جشن ها آتش افروزی ها کنترل شده باشد تا با ایجاد شادی برای مردم، آن ها بتوانند شب خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشند، ادامه داد: در نتیجه برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال در نقاط معین، با ترافیک نادرست در برخی از نقاط شهر مواجه نمی شویم زیرا شهرداری نقاط مشخصی را در شهر مشخص کرده که اگر افرادی بخواهند رفتارهای غیراخلاقی داشته باشند توسط نیروهای ناجا کنترل می شوند و از آن جا که عموم مردم حضور دارند بنابراین این جو خانوادگی قابل کنترل خواهد بود.

,

وی با بیان این که تاکنون کوتاهی هایی در زمینه فرهنگ سازی چهارشنبه آخر سال برای فرزندان انجام گرفته است، افزود: متاسفانه در هیچ کدام از کتاب های درسی در خصوص فرهنگ چهارشنبه سوری صحبتی به میان نیامده است.

,

بازرس سازمان نظام رواشناسی و مشاوره کشور با تاکید بر این که موضوع چهارشنبه سوری نباید در مدارس با سکوت همراه باشد، گفت: اگر در مدرسه به گونه ای برخورد شود مثل این که موضوع چهارشنبه سوری اصلا وجود ندارد بچه ها در آینده هیچ آمادگی و یادگیری نخواهند داشت بنابراین بهتر است مربیان پرورشی در مورد این موضوع (چهارشنبه سوری) کلاس ها و برنامه های فرهنگی آموزشی برگزار کنند..

,

وی اضافه کرد: بچه ها از پیش دبستانی باید آشنا بشوند که چگونه در چهارشنبه سوری یک رفتار متمدنانه و با نشاط داشته باشند چرا که از کودکی در مدارس به فرزندان یاد می دهیم نوروز را باید به پدر بزرگ و مادربزرگ تبریک بگویند، سفره هفت سین چیده شود و به دیدار خانواده ها بروند که با این آموزش در اصل یک مراسمی را به آن ها معرفی می کنیم که از کودکی در ذهنشان شکل می گیرد ولی برای چهارشنبه سوری هیچ مراسمی را برای کودکان ترسیم نکرده ایم بنابراین کوتاهی هایی در این میان وجود دارد.

,

آقایوسفی در پایان تاکید کرد: شاید در این روزهای باقی مانده تا جشن چهارشنبه آخر سال فرصتی برای آموزش فرزندان از طریق مدارس نباشد اما بهترین کار همان در نظر گرفتن نقاطی از شهر توسط شهرداری با هماهنگی ناجا و خانواده ها است که می توان مراسم چهارشنبه سوری را به سلامت برگزار کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه