اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

سال 96، 32 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی جذب شده است

سال 96، 32 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی جذب شده است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به ازدواج 690 نفر از دختران کمیته امداد با یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار، گفت: 32 میلیارد تومان در سال جاری جذب مشارکت‌های مردمی داشته که 6.5 درصد این آمار نقدی و باقیمانده آن کالاهای نو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اکبر میرشکار در گفتگو با قم فردا با اشاره به اینکه کمیته امداد برکات بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته است، اظهار داشت: کمیته امداد با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به شیوه مطلوب در راستای کمک‌رسانی به مددجویان گام برداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد:  امسال مستمری مددجویان با نگاه مثبت دولت و مجلس سه برابر شده است و همچنین در لایحه بودجه 97 نیز افزایش مستمری در نظر گرفته شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه کمیته امداد یک منظومه خدمات جامع را به خانواده‌ها ارائه می‌کند، بیان داشت: امسال 33 میلیارد تومان مستمری با استفاده از بودجه دولتی به مددجویان پرداخت شده است.

,

وی ابراز داشت: تاکنون بخش قابل توجهی از خانواده‌ها توانمندسازی و از چرخه امداد خارج شده‌اند و امیدواریم علاوه بر کمیته امداد، دستگاه‌های مختلف نیز در راستای اشتغال‌زایی گام بردارند.

,

میرشکار با اشاره به اینکه تاکنون 800 خانواده نیازمند شناسایی شده که باید در سال آینده مورد حمایت قرار گیرند، خاطرنشان شد: کنترل ورودی‌های کمیته امداد فقط بر عهده این مجموعه نیست چراکه اهتمام دستگاه‌ها نسبت به رسالت‌هایشان می‌تواند در کاهش فقر در جامعه مؤثر باشد.

,

وی عنوان داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تاکنون نزدیک به چهار هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه را از یک تا پنج میلیون تومان پرداخت کرده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته 82 واحد و از ابتدای سال جاری تا امروز 125 واحد مسکونی را خریداری کرده ایم، گفت: امسال  برای 116 واحد نزدیک به 40 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که در مجموع برای این اقدام 900 میلیون تومان از اعتبارات دولتی و بیش از سه میلیارد تومان از کمک‌های مردمی استفاده شده است.

,

20 اسفند برگزاری نخستین جشن ازدواج مطلقه ها

,

وی ادامه داد:بیش از 600 خانواده دارای شرایط خاص شناسایی شده‌اند و در قالب طرح مددکاری اسلامی به دنبال رقم زدن ازدواج مجدد خانواده‌های طلاق، ایجاد اشتغال‌زایی برای افراد و رفع مشکل اعتیاد معتادان هستیم؛ 20 اسفندماه نخستین جشن ازدواج مجدد مطلقه‌‌ها را برگزار می‌شود.

,

میرشکار با اشاره به ازدواج 690 نفر از دختران کمیته امداد در 11 ماه اخیر، عنوان داشت: با استفاده از درآمد مشارکت‌های مردمی یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به این افراد پرداخت شده است.

,

وی افزود: امسال برای خانواده‌های مورد پوشش سبد معیشتی به صورت کالا و بن پیش‌بینی کرده و برای بیش از دو هزار خانواده روستایی نیز سبد کالای ویژه درنظر گرفته شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه بین خانواده های شهری یک میلیارد و 600 میلیون تومان بن توزیع خواهیم کرد، ادامه داد: امسال با مشارکت یک خیر 585 میلیون تومان پارچه‌های درجه یک در استان قم برای مددجویان کمیته امداد خریداری و از آن 41هزار لباس تهیه شده است.

,

وی یادآور شد: 32 میلیارد تومان در سال جاری جذب مشارکت‌های مردمی داشته که 6.5 درصد این آمار نقدی و باقیمانده آن کالاهای نو بوده است و امیدواریم این مبلغ مشارکت‌های مردمی تا پایان سال جاری به بیش از 35 میلیارد تومان برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه