اخبار داغ

بانوی نویسنده مطرح کرد:

ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه تهاجم فرهنگی/ کم توجهی به تربیت اسلامی علل کشف حجاب در کشور

ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه تهاجم فرهنگی/ کم توجهی به تربیت اسلامی علل کشف حجاب در کشور
بانوی نویسنده سمنانی گفت: کم توجهی به تربیت اسلامی در خانواده و عدم آگاهی های لازم از علل کشف حجاب در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخه طوبی، طاهره نجم  بانوی نویسنده سمنانی است که در خصوص عفاف و حجاب کتاب می نویسد،وی در سال 92 در رشته ارشد مبانی فقه و حقوق در دانشگاه سمنان پذیرفته شد، و موضوع رساله خود را با عنوان (مبانی فقهی حجاب با بررسی جرم شناسی بد حجابی) انتخاب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

پس از فارغ التحصیلی در سال 93با استفاده از مطالب جمع آوری شده دو جلد کتاب به نام های حجاب در فقه و اندیشه اسلامی و حجاب حق است یا حکم را  به رشته تالیف درآورد.

,

طاهره نجم  نویسنده کتاب عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار شاخه طوبی با توجه به وضعیت عفاف وحجاب در جامعه امروز گفت: نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در 8 سال جنگ تحمیلی شهدای گرانقدری جهت تحقق این انقلاب و حفظ آن به شهادت رسیده اند ، به طوری که متاسفانه  عفاف و حجاب نسبت به  اوایل انقلاب وضعیت مطلوبی ندارد.

,

بانوی نویسنده با توجه به اینکه  تا سال 1362 در مجلس مصوبه ای در خصوص عفاف و حجاب وجود نداشته است اظهار کرد: در سال1362 قانون تعزیرات چنین مصوب شده بود، زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می شوند، به تعزیر تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد. اعم از ایرانی و خارجی- مسلمان و غیر مسلمان مکلف به رعایت حجاب شرعی در انظار عمومی و معابر شدند.

,

وی با توجه به نقش وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در زمینه گرایش به بد حجابی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال های گذشته تاکنون نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده اند که توجه قابل قبولی صورت نگرفته است به طوری که ازاین بعد دشمن بسیار موفق و خوب عمل کرده و دستگاه های اجرایی کارآمد نبوده اند.

,

نجم در ادامه افزود: به گفته بزرگان دین هرگاه فقر از در وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می شود. به طوری بسیاری از افراد در سخت ترین شرایط اقتصادی ایمان خود را حفظ کرده اند واثری در حجاب و عفافشان نداشته است.

,

بانوی نویسنده در خصوص وظیفه هر یک از نهاد ها وسازمان های علمی، آموزشی و... در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب گفت: براساس فرضیه امر به معروف و نهی از منکر، همه دستگاه ها به فراخور حال خود باید احساس مسئولیت کرده و سهمی را به خود اختصاص دهند. آموزش پرورش، دانشگاه ها که با نهادینه کردن معارف اسلامی از مهدکودک تا مقاطع عالی تحصیلی همه تحت تعالیم آن هستند، نقش کلیدی و اساسی را می تواند در بهبود وضعیت عفاف و حجاب ایفا کنند.

,

وی علاقمند بودن به عفاف و حجاب را از مهم ترین هدف نوشتن این کتاب ها دانست و بیان کرد: بنده حدود 4 سال قبل از انقلاب در مسیر تعالیم دین قرار گرفته و علاقه زیادی به معارف اسلامی در خود احساس می کردم و از نوشتن کتاب سیاست خاصی نسبت به امر حجاب داشتم.

,

بانوی نویسنده تصریح کرد: در سال های بعد از انقلاب  مسئولیت بیشتری در خود احساس کرده و به جمع آوری مطالب آموزنده در مورد عفاف و حجاب مشغول بودم. اجرای کمیته کتب در زمینه حجاب از دیگر اهداف بنده در خصوص تالیف اینگونه  کتاب ها است.

,

نجم درباره علل کشف حجاب در جامعه امروز گفت: کم توجهی به تربیت اسلامی در خانواده و عدم آگاهی های لازم،بی عدالتی در نوع رفتار مسئولین و اشرافی گری دستگاه های اجرایی که موجب سلب اعتماد افراد ضعیف شده و پیروی کورکورانه از فرهنگ غرب از علل کشف حجاب است.

,

وی توجه به تهاجم فرهنگ غربی و هزینه های دشمن در این زمینه را از دیگر علل کشف حجاب دانست و افزود: از بین رفتن قبح گناه در نظرعده ای از خانواده ها که مردانشان غیرت، و زنان عفت را فراموش کرده و کم توجهی به روزی حلال در انواع کسب و کار های دولتی و غیردولتی از عوامل کشف حجاب در جامعه است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه