اخبار داغ

یک استاد حوزه و دانشگاه؛

مراسم چهارشنبه سوری با نظارت خانواده ها، ایمن برگزار شود/ خرافه های امروزی هیچ سنخیتی با سنت چهارشنبه سوری ندارند

مراسم چهارشنبه سوری با نظارت خانواده ها، ایمن برگزار شود/ خرافه های امروزی هیچ سنخیتی با سنت چهارشنبه سوری ندارند
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: توصیه بنده به خانواده ها این است که این روزها حواسشان به فرزندان خود باشد و اگر قرار است که مراسمی شاد با برگزاری سنتی دیرینه داشته باشیم، حتما با نظارت بزرگترها و خانواده ها صورت بگیرد تا هم ایمن برگزار شود و هم از بروز هرگونه ناهنجاری جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بتول قاسمی نراقی در گفتگو با قم فردا، در خصوص سنت چهارشنبه سوری و ناهنجاری ها و خرافه های وارد شده در آن اظهار داشت: چهارشنبه سوری یکی از سنت های قدیمی در ایران می باشد که متاسفانه عده ای با وارد کردن یک سری خرافه ها به این سنت دیرینه کشورمان، باعث ایجاد ناهنجاری و ناامنی در شهرهای مختلف کشور شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: همانطور که در قرآن هم آمده است، این خود انسان ها هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند و این که من به آتش بگویم زردی من از تو و سرخی تو از من، هیچ تاثیری بر روی انسان نمی گذارد و خرافاتی بیش نیست.

,

خرافه های امروزی هیچ سنخیتی با سنت چهارشنبه سوری ندارند

, خرافه های امروزی هیچ سنخیتی با سنت چهارشنبه سوری ندارند,

قاسمی نراقی ادامه داد: همه ی ما مسلمان هستیم و اعتقاداتی داریم که این خرافه ها، نه تنها جایی در این اعتقادات ندارند، بلکه با سنت چهارشنبه سوری نیز هیچ سنخیتی ندارند. چراکه سنتها باید موجبات رشد، تعالی و وحدت بین انسانها را فراهم کنند.

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اما متاسفانه دیده می شود که جوانان و نوجوانان و حتی برخی از کودکان، یکی دو ماه قبل از شب چهارشنبه سوری، درگیر مسائل برگزاری مراسم آن شب، البته به صورت غلط و اشتباه هستند.

,

وی تصریح کرد: به طوری که طبق آمار، بازه سنی 6 تا 30 ساله ها بیشتر در معرض خطر ناشی از آسیب های مراسمات نابهنجار چهارشنبه سوری می باشند.

,

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: درحالی که افرادی که در این بازه سنی قرار دارند، دقیقا در زمان حساس رشد و تعالی و بهره وری درست از عمر خود هستند که با این خرافه ها، عمر باارزش خود را به تباهی می کشانند.

,

مراسم چهارشنبه سوری با نظارت خانواده ها، ایمن برگزار شود

, مراسم چهارشنبه سوری با نظارت خانواده ها، ایمن برگزار شود,

وی یادآور شد: اصلا چه کسی گفته که به خاطر یک سنت باید به دست و پا و چشم و سر خود آسیب برسانیم؟ درحالی که جا دارد انسان برای اهداف والایی همچون حفظ اسلام و انقلاب، نه تنها دست و پا، بلکه جان خود را هم فدا کند.

,

قاسمی نراقی ابراز داشت: چه بسا حق الناس هایی همچون آزار و اذیت بیمارانی که در منزل و یا بیمارستانها در حال استراحت هستند، ترساندن زن باردار و یا طفل صغیری که در خواب ناز به سر می برد، صورت می گیرد.

,

وی در این خصوص توصیه ای به خانواده ها کرد و گفت: توصیه بنده به خانواده ها این است که این روزها حواسشان به فرزندان خود باشد و اگر قرار است که مراسمی شاد با برگزاری سنتی دیرینه داشته باشیم، حتما با نظارت بزرگترها و خانواده ها صورت بگیرد تا هم ایمن برگزار شود و هم از بروز هرگونه ناهنجاری جلوگیری شود.

,

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: البته از فروشنده ها هم تقاضا می کنم که قدری وجدان داشته باشند و به خاطر چندر غاز، جان مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان و بچه ها را که بیشتر طالب این مراسمات هستند را به خطر نیندازند و بدانند که آینده مملکتمان در دست آنهاست. همچنین با این کار، مال و اموال مردم را نیز به باد ندهند!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه