اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

آماده واگذاری زمین به مالک جدید فرودگاه قم هستیم / حفظ منابع طبیعی از اولویت های اصلی سازمان است

آماده واگذاری زمین به مالک جدید فرودگاه قم هستیم / حفظ منابع طبیعی از اولویت های اصلی سازمان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص پروژه فرودگاه قم گفت: آماده واگذاری زمین به مالک جدید فرودگاه قم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدتقی سجادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با بیان این که  الان مسائل زیست محیطی به یک چالش تبدیل شده است، اظهار داشت: باید به چالش های زیست محیطی مانند افزایش گازهای گلخانه ای توجه ویژه ای شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا , قم فردا , قم فردا,

وی به وظایف مختلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت های این اداره کل بر  4 محور حفظ، احیا ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی مختص می شود.

,

مدیر کل منابع طبیعی افزود: در گام اول باید منابع طبیعی حفظ شود و مالکیت دولت تصویب شود.

,

وی ادامه داد: هم اکنون  90 درصد عرصه ها در اختیار منابع طبیعی است و علاوه بر این در دو سال گذشته اسناد بیش از  400 هزار هکتار به سند تک برگی تبدیل شد.

,

سجادی به احیای ممنابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه های کمربند حفاظتی است از دیگر برنامه های دولت برای احیا است که در واقع اجازه نمی دهد به عرصه های منابع طبیعی فشار وارد شود.

,

وی اجرای پروژه های ملی در استان قم را از جمله تهدیدات اساسی عنوان کرد و تصریح کرد:  در استان قم پروژه های مهمی اجرا می شود اما بخشی از منافع این پروژه ها برای مردم قم نیست.

,

 

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم توسعه در منابع اجرای پروژه های نهال کاری و آبخیزداری را مهم و ضروری برشمرد و افزود: در بخش بهره برداری نیز برنامه های مختلفی اجرا شده که می توان این برنامه ها را گام بلندی در راستای حفظ منابع دانست.

,

وی در خصوص اراضی منابع طبیعی که در پروژه فرودگاه قرار دارند، گفت: منابع طبیعی در مجموع 2 هزار 950 هکتار زمین در این پروژه دارد که با مشخص شدن مالک جدید با طی مراحل قانونی واگذار خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه