اخبار داغ

مشاور وزیر امور خارجه:

سفر بن سلمان به انگلیس کفه جدا کننده ملت های اسلامی و شاهنشاهی عرب است/ این توطئه ها نشان از شکست استکبار دارد

سفر بن سلمان به انگلیس کفه جدا کننده ملت های اسلامی و شاهنشاهی عرب است/ این توطئه ها نشان از شکست استکبار دارد
مشاور وزیر امور خارجه گفت: محمد بن سلمان در انگلیس کشورهای ترکیه، ایران و تکفیری ها را با هم یک کاسه می کند؛ این حرف پادشاه عربستان نشخوار حرف های اخیر استیو بَنِن بود که در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با راه آرمان؛با اشاره به سفر سه روزه محمد بن سلمان به بریتانیا اظهار کرد:این سفر در چهار چوب تئوری نظریه پرداز آمریکایی،اسرائیلی استیو بَنِن در حال انجام می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه استیو بَنِن از مشاورین نزدیک ترامپ بود و به دلیل مشکلاتی که در کاخ سفید پیدا کرد از آنجا اخراج شد، ادامه داد: ولی در هر صورت این فرد نظریه پرداز است و این سفر بر مبنای  نظریه پردازی استیو که انسجام رسمی و شاهنشاهی جهان اسلام و به ویژه جهان عرب را در کنار اسرائیل در مقابل ملت های اسلامی،جناح مقاومت و یا حتی کسانی که اسمی از برگشتن قدس،فلسطین در نظر گرفته است؛در حال برگزاری است.

,

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه این سفر ملت های اسلامی، فلسطینی ها،کشورهای پایداری و حتی کشور ترکیه را در یک جناح و شاهنشاهی عرب، رژیم صهیونیستی و غرب را درکفه دیگر قرار می دهد، تصریح کرد: اینکه می بینیم محمد بن سلمان در انگلیس کشورهای ترکیه، ایران و تکفیری ها را با هم یک کاسه می کند؛ این حرف پادشاه عربستان نشخوار حرف های اخیر استیو بَنِن بود که در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرده بود.

,

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مطالب فوق عنوان کرد: در صورتی که محمد بن سلمان می داند تکفیری ها را مکتب انگلیس ساخته وهابیت با همکاری ساختارهای اطلاعلاتی آمریکایی؛ اسرائیلی و غربی  ایجاد کرده است اما مجدد سه مورد ایران، ترکیه و تکفیری ها را در کنار یکدیگر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه مردم کشور ترکیه مسلمان و ضد رژیم صهیونیستی هستند که آزادی برایشان آرمان است و دولت این کشور نمی تواند از این آرمان جدا باشد،اذعان کرد: ترکیه نظامی است که باید به مردم پاسخگو باشد و همچنین موضع ایران و فلسطین از ابتدای انقلاب بر اساس احقاق حقوق فلسطینی ها و نابودی رژیم صهیونیستی مشخص بوده است.

,
,

شیخ الاسلام ادامه داد:با تهاجمی که ترامپ خلاف کلیه قطعنامه های شورای امنیت در رابطه با فلسطین و خلاف کنوانسیون های چهار گانه ژنو که تغییر در وضعیت سرزمین های اشغال شده و همچنین خلاف تمام مذاکراتی که خود آمریکایی ها ضامنش بوده اند نشان داده است رسما با این کار فرار رو به جلو می خواهد تا پایتخت رژیم صهیونیستی را منتقل کند.

,

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه سفر محمد بن سلمان به بریتانیا همزمان با سفر نتانیاهو به آمریکا و روز نکبت به عنوان اعلام رژیم صهیونیستی و آواره کردن 800 هزار در سال 1948 بوده است، گفت: ترامپ رسما عنوان کرده است که آمریکا جایگاه خود را از دست داده است و تلاش دارد که این کشور را به جایگاه اصلی خودش باز گرداند؛ پس اعتراف می کند که آمریکا ضعیف شده است.

,

وی ادامه داد:از طرفی دیگر می گویند قدرت ایران در منطقه رو به افزایش است پس ترامپ اعتراف می کند که اگر ما در حال حاضر این کار انجام ندهیم سال آینده معلوم  نیست همین قدرت را داشته باشیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم  به همین دلیل عجله دارند چرا که می دانند توازن قوا به نفع ملت فلسطین و  آرمان قدس شریف درحال بهم خوردن است.

,

شیخ الاسلام ابراز کرد: آن سوی دیگر یک رژیم نژاد پرست است که همین الان هم با آفریقایی هایی که از آفریقا آمدند، مشکل پیدا کرده است؛ اگرچه یهودی وصهیونیست هستند اما با آنها هم مشکل دارد.

,

وی تصریح کرد: محمد بن سلمان جنایت کاری است که در خود عربستان خلاف قوانین و سنت های موروثی خاندان سعودی عمل کرده و حتی برخی اعضای خانواده را زندانی کرده است؛ در یمن آدم کشی صورت داده و خسارت های انسانی و زیرساختی عظیمی به غیرنظامی ها وملت یمن تحمیل کرد.

,

مشاور وزیر امور خارجه کشور ادامه داد: عربستان از نظر حقوق بشری در بدترین حالت ممکن با ایجاد امراض مسری، محدود کردن دارو، امکانات بهداشتی و خوراکی سعی کرده این ملت را از پا درآورد اما با پایداری یمن هنوز موفق نشده و در تحمیل اراده خود به ملت یمن شکست خورده و حال به دنبال راه حلی آبرومندانه برای خروج ازاین وضعیت است؛ این در حالی است که همه ساختارهای چشم پوشانه بین المللی از این جنایات پشتیبانی می کنند.

,

وی با اشاره به سفر بن سلمان به انگلیس عنوان کرد: این سفر برای این است تا همه آنچه را که برای این تئوری که نامش را معامله غرب گذاشته اند، نیاز است، آماده کرده و بدهی ها و بده بستان های لازم را با هرکدام از کشورهایی که گمان می کنند سرنوشت جهان در دستشان است و در جهان عرب موثرند، انجام دهد.

,

شیخ الاسلام بیان کرد: همه این توطئه ها دلیلی بر شکست جبهه استکبار است؛ در قرآن کریم خداوند می فرماید کسانی که ایمان آورده اند توسط خداوند هدایت می شوند و از ظلمات به نور می روند و کفار از نور به ظلمات می روند؛ امروز این تقابل بین جبهه مومنین و مستضعفین و جبهه کفار و مستکبرین ایجاد شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: این سفر آخرین بده بستان ها را انجام می دهد تا توطئه ای که  طراحی شده بتواند اجرایی شود؛ یک طرف آن هم ایران است و ملت ها و کسانی که حقوق خود را می خواهند و طرف دیگر دیکتاتورها، شاهنشاهی ها، استبداد و رژیم صهیونیستی است.

,

وی افزود: این سفر بده بستان آخر است که خلل و فرج اجرایی شدن این توطئه را پر می کند اما نمی تواند موفق شود چرا که جناح مومنین و مستضعفین هرروز قوی تر و جناح استکبار هرروز ضعیف تر می شود واین اعتراف خودشان است که می دانند قدرت ایران زیاد و نفوذ آن در منطقه زیاد شده است.

,

شیخ الاسلام با اشاره به ادعای غربی ها مبنی بر دخالت ایران در منطقه و ساقط کردن کشورهای عربی مطرح کرد: آیا صدام را ما ساقط کردیم یا شاهنشاهی سعودی با آمریکا در این زمینه بحث کردند؟ آیا قزافی، مبارک، بن علی و ... را ایران ساقط کرد یا بین عربستان و قطر مشکل ایجاد نمود؟

,

مشاور وزیر امور خارجه کشور خاطرنشان کرد: این به معنای خوب بودن صدام و قزافی و ... نیست اما ما اعتقاد داریم طبق قانون اساسی که اجازه نداریم در امور داخلی دیگر ملت ها دخالت کنیم بلکه آنها باید خود سرنوشتشان را تعیین کنند و منشاء مشروعیت، خواست ملت هاست؛ لذا ادعای دخالت ایران در امور منطقه یک دروغ بزرگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه