اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان بهداشتی در ایام نوروز آماده باش هستند

کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان بهداشتی در ایام نوروز آماده باش هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی، مانور “سلامت نوروزی” به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز ، در رشت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک دانشجو, پیک دانشجو,

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن حضور در این مانور، گفت: اهمیت فعالیت های حوزه بهداشت در سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و نقش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به عنوان پیش قراولان عرصه بهداشت و سلامت، در پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر و مسمومیت های ناشی از مصرف آب و غذای آلوده که می تواند سلامتی بسیاری از آحاد جامعه را به خطر بیاندازد، بسیار حایز اهمیت است.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص و ویژه استان گیلان و تنوع عرضه مواد غذایی در رستوران ها، اماکن عمومی و گردشگاه های استان، نظارت در تهیه و توزیع مواد غذایی از اهمیت بسزای برخوردار است و توجه بیشتر در این حوزه می تواند ارتقای سلامت همه جانبه را به همراه داشته باشد. وی ادامه داد: نظارت در حوزه بهداشت باید یک نظارت مستمر و دایمی باشد تا کسی به خود اجازه ندهد تا با عرضه مواد غذایی نا سالم با سلامتی مردم بازی کند.

,

دکتر یوسف زاده، خاطر نشان کرد: هماهنگی های بین بخشی در حوزه سلامت بسیار اثر گذار است، و این مهم می تواند در ارتقای سلامت مردم نقش ایفا کند، وی با اشاره به عملکرد مرکز تحقیقات ترومای گیلان در کاهش ۳۰ درصدی ترومای جاده ای استان در نوروز ۹۶، از این مهم به عنوان یک تجربه موفق در حوزه فعالیت های بین بخشی یاد کرد. 

, در کاهش ۳۰ درصدی ترومای جاده ای استان در نوروز ۹۶، از این مهم به عنوان یک تجربه موفق در حوزه فعالیت های بین بخشی یاد کرد. ,

وی تاکید کرد: اطمینان داریم با اقدامات خوبی که در حوزه های مختلف سلامت در استان گیلان در حال انجام است، مسافرین و تمام کسانی که این استان را به عنوان تفرجگاه و محل استراحت خود در ایام تعطیلات عید نوروز انتخاب می کنند، دغدغه امنیت و سلامتی نداشته باشند، چرا که حفظ سلامت مردم در راس کار های دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

,

دکتر محمد عباسی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر و تشکر از رییس دانشگاه بابت حمایت های همه جانبه وی از حوزه بهداشت، در این مراسم گفت: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند،  بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند. وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط حافظان سلامتی مسافران در ایام تعطیلات نوروز هستند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی ۱۹۰ تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

,

در ادامه مهندس محمد صادق اسلامی – کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت محیط استان ارایه و در خصوص نحوه بازرسی و نظارت بر اماکن توصیه های نیز به همکاران خود نمود.

,

گفتنی است: اجرای برنامه سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۵ اسفند ۱۳۹۶لغایت ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، با حضور فعال ۲۵۰ بازرس و کارشناس بهداشت محیط با یونیفرم یکسان و تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، موادغذایی و سطوح جهت نظارت بر مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه آبرسانی و… از ۸ صبح تا ۸ شب و با توجه به موقعیت مکانی و زمانی گاها تا ۱۲ شب در روزهای تعطیل و غیر تعطیل در سراسر استان اجراء می شود تا با کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های واگیر دار، ارتقای سطح سلامت جامعه فراهم شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه