اخبار داغ

امام جمعه انزلی؛

مربیان پرورشی باید نسبت به علم روانشناسی ،جامعه شناختی و مسائل روز مسلط باشند

مربیان پرورشی باید نسبت به علم روانشناسی ،جامعه شناختی و مسائل روز مسلط باشند
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین گفت: یک معلم پرورشی باید بر علم روانشناسی ،جامعه شناختی، نسبت به مسائل روز و رفتارهای افراد واقف باشد تا بتواند رفتار دانش آموز خود را تشخیص دهد و متوجه شود اشکال کار کجاست، اگر بخواهیم واقعاً اثر گذار باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی همایش معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی تحصیلی مدارس شهرستان انزلی در سالن “زنده یاد علیرضا سایه بان” با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین و رئیس آموزش و پرورش؛ سید حسین دریابکی و جمعی از مسئولین ادارات و مربیان پرورشی شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی,  ,

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم تجلیل، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تقدیر از شهیدان رجایی و باهنر به دلیل پایه گذاری تاسیس نهاد مهم و اثرگذار پرورشی و تربیتی در مجموعه آموزش و پرورش کشور گفت: این کار ، اقدامی بزرگ و ماندگار بود و شما هم به عنوان مسئولان امر اگر هر تلاشی برای اصلاح و هدایت یک نفر انجام دهید تا زمانی که آن فرد در جامعه در حال خدمت است شما هم در ثواب آن سهیم خواهید بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه تاکید کرد: شما عزیزان نمی دانید آن دسته از دانش آموزانی که زیر دست شما پرورش پیدا می کنند فردا در جامعه چه جایگاهی دارند، اگر شما آنها را به خوبی با تربیت دینی و روحیه ی انقلابی پرورش دهید، خدمات آنها در آینده همان سنت حسنه ای است که شما از خود کاشته اید.

,

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومین (ع) تصریح کرد: انسان ها به زمانشان شبیه ترند تا به پدر و مادرشان ، اگر ما بعنوان مسئولان تربیتی و آموزشی مدارس توانستیم زمان را بشناسیم، میتوانیم اثرگذاری کنیم اگر نتوانستیم زمان را بشناسیم خودمان عقب هستیم فلذا باید براساس شناختی که پیدا می کنیم آن مسئولیت را به خوبی ایفا نماییم.

,

امام جمعه بندرانزلی همچنین با بیان اینکه امام (ره) از آموزش و پرورش توقعاتی را نیز به عنوان مقصد این نهاد عنوان کرده اند، خاطر نشان کرد: مقصد ما این است که انسان غربی را متحول کرده و به انسان اسلامی تبدیل کنیم ، یعنی کار امروز یک مسئول پرورشی بسیار سنگین است و باید در تمامی عرصه ها تلاش کند.

,

ابهامات اعتقادی و سیاسی دانش آموزان باید تبیین شود / این ها اگر در مدارس حل نشود در دانشگاه، بدتر می شود

,

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد:  دانش آموزان امروز ابهامات اعتقادی و سیاسی زیادی دارند اینها باید تبیین شود، باید فضایی در آموزش پرورش ایجاد شود تا در دوره های تحصیلی مدارس ابهامات و شبهات رفع شود اگر در اینجا رفع نشود در دانشگاه بدتر خواهد شد اگر اینطور رشد پیدا کند اصلاحش بسیار سخت است.

,

وی که معتقد بود کار انجمن و اولیاء مربیان اثرگذاری است افزود: اهمیت تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در کنار کار پرورشی این بود که خانه با مدرسه هماهنگ شود و مدرسه نیز بر خانواده اثرگذاری داشته باشد.

,

مربیان پرورشی باید نسبت به علم روانشناسی ،جامعه شناختی و مسائل روز مسلط باشند

,

امام جمعه بندرانزلی با تاکید یک معلم یا معاون پرورشی باید اینقدر علم روانشناسی ،جامعه شناختی، نسبت به مسائل روز و رفتارهای افراد داشته باشد خاطر نشان کرد : یک معلم پرورشی باید واقف بر این موضوعات باشد تا بتواند رفتار دانش آموز خود را تشخیص دهد و متوجه شود اشکال کار کجاست، اگر بخواهیم واقعاً اثر گذار باشیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود با تاکید بر برگزاری جلسات بیشتر اظهار کرد: برگزاری بیشتر این جلسات می تواند ضمن تجدید دیدار با دیگر همکاران، زمان و مکانی برای تبادل اطلاعات و تجربیات باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه