اخبار داغ

فرماندارسراب عنوان کرد:

ناتوی فرهنگی زن و مادر جامعه را نشانه گرفته است

ناتوی فرهنگی زن و مادر جامعه را نشانه گرفته است
فرماندار سراب در مراسم گرامیداشت هفته زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رد دیگاه های دوران جاهلیت خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جاهلیت مدرن با شعار های عامه پسند دوباره به دنبال کالا ساختن از زن برای کسب منافع اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, علی بدرشکوهی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در جمع رابطین امور بانوان ادارات شهرستان سراب اظهار داشت: نوع نگرش جوامع بشری به قشر زن قبل از بعثت یک نگاه ابزاری بود که این نگاه بعد از بعثت به کل تغییر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی ادامه داد: قبل از بعثت یک زن بعد از فوت همسر مانند اموال بین وراث تقسیم می شد و زن هیچ ادعای مالکیتی نداشت.

,

فرماندار سراب ابراز داشت: نگاه اسلام به زن نگاهی فراتر از حد تصور هست چنانچه در اروپا و غرب که ادعای روشنفکری دارند زن در قرن نوزدهم حق مالکیت پیدا کرد و این در حالی است که اسلام از همان آغاز با یک دید جهان شمول و عادلانه به زن نگاه می کرد که آموزه ها و آیات قرآن گواه بر این موضوع هست.

,

رییس شورای اداری شهرستان سراب اظهار داشت: پیامبر صلی الله علیه و اآله با بوسه بر دست حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک زن در زمانی که زنده به گور کردن دختران مرسوم بود نشان داد که اسلام یک دین معتدل و مبتنی بر عقل هست.

,

بدر شکوهی در ادامه با رد دیگاه های دوران جاهلیت خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جاهلیت مدرن با شعار های عامه پسند دوباره به دنبال کالا ساختن از زن برای کسب منافع اقتصادی است.

,

وی با بیان اینکه سه دیدگاه نسبت به زن وجود دارد عنوان کرد: اولین دیدگاه این است که زن باید در حصار خانه بوده و نباید مسئولیت اجتماعی داشته باشد, دیگاه دیگر خانم را مساوی با آقا می داند و دیگاه سوم که دیدگاهی دینی و الهی است و با توجه به شرایط روحی و جسمی تفاوت هایی بین زن و مرد قائل و در عین حال به کرامت های انسانی طرفین نیز واقف هست.

,

عالیترین مقام اجرایی شهرستان سراب با اشاره به دیدگاه حضرت امام خمینی به زن ابراز داشت: ایشان به نقش بزرگ زن در جامعه اذعان داشتند و این نگاه به ۵۰ درصد از قشرجامعه در صورت استفاده از ظرفیت های آنان نقش بسزایی در تعالی جامعه دارذ.

,

بدر شکوهی به نقش زنان در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرده و خاطرنشان کرد: شیر زنانی در آن دوران بودند که با دادن چند شهید در راه اسلام همچون کوه استوار بودند وبه انقلاب جهت دادند.

,

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید به دنبال واگذاری ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به بانوان و از منظر شایسته سالاری است.

,

فرماندار سراب با اشاره به خطرات جنگ نرم گفت: دشمن بعد از ۴۰ سال تلاش در عرصه های مختلف جنگ سخت, تحریم, ترور کودتا و ... به جنگ نرم رو آورده و اساسی ترین رکن تربیتی در جامعه یعنی زن را مورد آماج و حملات فرهنگی قرار داده است.

,

بدر شکوهی ادامه داد: امروز مدیران شبکه های ماهواره ای و من و تو به کرات اذعان دارند که تا زمانی که بر سر بانوان ممالک اسلامی چادر هست نمی توان کاری از پیش برد و در واقع آنها می خواهند قشر زن را به بی شرافتی سوق دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه