اخبار داغ

در سومین جشنواره نخبگان و نوآوران صالحین صورت گرفت؛

تجلیل از ۶۰ نخبه بسیجی/معرفی سه طرح برتر جشنواره

تجلیل از ۶۰ نخبه بسیجی/معرفی سه طرح برتر جشنواره
جشنواره نخبگان بسیج کارگری در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد در این جشنواره سه طرح رتبه اول تا سوم را به دست آوردند که ربات آتشنشان عربپور کارگر کارخانه بارز کرمان رتبه یک این مسابقات بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کارگران کرمان؛جشنواره نخبگان بسیج کارگری در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد در این جشنواره سه طرح رتبه اول تا سوم را به دست آوردند که ربات آتشنشان  عربپور کارگر کارخانه بارز کرمان رتبه یک این مسابقات بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان, کارگران کرمان,

درابتدای مراسم حسین باقری فرمانده بسیج کارگری استان در جایگاه سخنران قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به نواوران عرصه صنعت گفت : این مراسم  سومین جشنواره نخبگان و نو اوران برتر بسیج کارگری استان کرمان است که در آن از 50 طرح برتر نام برده می شود و به بهترن طرح ها الواح سپاسی تقدیم می شود   و به انان که رتبه اول تا نخست را کسب کرده اند به مرحله کشوری راه خواهند یافت .

,

وی ادامه داد : گرچه تلاش های نخبگانی نقاط قوت جهاد اقتصادی کنونی است اما در کشور اسلامی زیبنده نیست که شاخص کار و بهره وری در ان پایین باشد و مردان و زنان کارگر در کار و تولید تلاش اندک داشته باشند

,

باقری افزود : از بزرگترین اهداف بسیج کارگری در برگزاری جشنواره های نوآورانه حلقه های صالحین ترویج روحیه ،نو اورانه ،جریان سازی ، گفتمان سازی  و علمی کردن کار و تولید می باشد ، یکی دیگر از اهداف این مجموعه رشد روحیه ما می توانیم است تا نوآوریهای کارگران را از حاشیه به متن آورده و با شناسایی نخبگان این واحد ها ی تولیدی حرکت عظیم اقتصادی مقاومتی را در تولیدات و محصولات با کیفیت ایرانی شکل دهیم .

,

وی در ادادمه تصریح کرد : با تمام توان به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم لذا تنها راه رسیدن به آن مدیریت جهادی و انقلابی ، کار و تلاش مضاعف و محاسبه با خداوند علم و تدبیر و درایت نخبگانی است .

,

باقری اذعان کرد : کار جهادی و معنویت  تبدیل به حلقه کم رنگی شده است که در 8 سال دفاع مقدس عامل اصلی پیشرفت بوده است  ، لذا برای رسیدن به اوج اقتصاد مقاومتی

,

مسئول بسیج کارگری استان در در سومین جشنواره تجلیل از نوآوری های بسیجیان و حلقه های صالحین در صنعت استان کرمان در مجتمع مس سرچشمه اذعان کرد: این همایش با هدف نهادینه کردن فرهنگ بهره وری و وجدان کاری، تبلیغ روحیه نوآوری در کارخانجات، جریان سازی و نهادینه سازی گفتمان علمی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و تبیین روحیه «ما می توانیم» برگزار شده است.

,

وی افزود : مدیریت جهادی و انقلابی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که برای آن شاخصهایی از جمله کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر، درایت، کار شبانه روزی نام برده اند ، رمز و راز رسیدن به پیشرفت های علمی، به فرموده رهبر انقلاب معنویت است. در زمان جنگ نوآوری هایی رخ داد که کارشناسان نظامی جهان را انگشت به دهان کرد که حاصل معنویت رزمندگان بود

,

باقری تصریح کرد : در سه سال گذشته نزدیک به 60 نخبه بسیجی را شناسایی کردیم و برای آنها بانک اطلاعاتی تشکیل دادیم و از هر 60 نفر تجلیل و آنها را به سازمان بسیج علمی معرفی کردیم لذا بیشترین نوآوریها را کارخانه هایی داشتند که بیشترین طرح را در این جشنواره داشتند.

,

دبیر اجرایی جشنواره نو اورانه بسیجی اذعان کرد : کشور ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، 1.9 دهم درصد مقالات بین المللی، 2.9 دهم درصد مقالات پراستناد جهان را دارد ، در چهل سال گذشته 375 هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی در جهان ثبت شده و در حال حاضر از نظر رشد دستاوردهای علمی مقام اول را در خاورمیانه و مقام شانزدهم را در دنیا داریم که باید به رتبه اول برسیم.

,

مسئول بسیج کارگری استان کرمان در خصوص  معرفی طرحهای برتر سومین جشنواره نو آورانه  ، گفت : در این جشنواره 15 طرح توسط داوران گزینش و انتخاب شده بود که از این طرحها سه طرح به عنوان طرح برتر انتخاب و بقیه شایسته تقدیر انتخاب شدند.

,

وی افزود: طرح اول از لاستیک بارز با عنوان «ربات آتش نشان»، طرح دوم از مجتمع مس سرچشمه با عنوان «کاهش مواجهه تنفسی اپراتوران جرثقیل های سقفی» و طرح سوم از گل گهر سیرجان با عنوان «قرقره کابل جمع کن» است.

,

باقری بیان داشت: با پشتیبانی مس سرچشمه کار فرهنگی تبلیغی این جشنواره ظرف شش ماه گذشته انجام شد و در خصوص این جشنواره حدود 600 پوستر را در واحدهای صنعتی استان طراحی، چاپ و توزیع کردیم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سومین جشنواره تجلیل از نوآوری های بسیجیان و حلقه های صالحین در صنعت استان کرمان در مجتمع مس سرچشمه  نیز گفت :  امروز به جهاد اقتصادی نیاز داریم تا با روحیه بسیجی کاری برای ایران اسلامی انجام دهیم.

,

وی افزود : ما نیاز به علم، تلاش و کار نیاز داریم و اگر می بینیم در اروپا انقلاب صنعتی ظرف پنجاه سال رخ داد مردم اروپا سخت دنبال کار و تلاش بودند لذا ما نتوانسته ایم با سرعت و  پیشرفت علم در جهان همراه شویم و جلو برویم پس  راهی جز میانبر نداریم و راه میانبر نیز کار جهادی، بسیجی و همراه با ابداع و اختراع است.

,

اسماعیلی ادامه داد : در صنعت مس بیش از 30 سال کار و تولید انجام می شود اما برخی نیازهای فنی مس باید از خارج از کشور تامین شود در حالی که منابع مالی و انسانی آن و همه امکانات لازم برای پیشرفت را داریم.

,

باید به دنبال متفاوت فکر کردن باشیم تا متفاوت عمل کنیم اگر کار را با نیت عبادت انجام دهیم و با نیت تلاش برای خدا باشد خیر و برکت آن به کل جامعه می رسد .

,

وی در پایان خاطر نشان کرد : تنها راه برون رفت از رکود فعلی اقتصادی کارجهادی با اختراع است زیرا با سرعت جهان پیش نرفتیم اما با اختراع می توانیم این میانبر را پر کنیم .

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه