اخبار داغ

جانشین سیاسی مسئول بسیج دانشجویی کشور؛

متولیان فرهنگی به فرهنگ سازی آیین چهارشنبه سوری بپردازند/ صدمات مالی قابل جبران است اما صدمات جانی هرگز!

متولیان فرهنگی به فرهنگ سازی آیین چهارشنبه سوری بپردازند/ صدمات مالی قابل جبران است اما صدمات جانی هرگز!
جانشین سیاسی مسئول بسیج دانشجویی کشور گفت: متولیان فرهنگی، چند روز قبل از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال به فرهنگ سازی و مباحث آموزشی در این خصوص از طریق رسانه های مختلف همچون صداوسیما، فضای مجازی، روزنامه ها، خبرگزاری ها و... بپردازند تا صدمات ناشی از این مراسم را تا حد امکان کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال راغ  در گفتگو با قم فردا، در خصوص چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: بنده آنچه که از دوران کودکی و دهه شصت به یاد دارم، در چهارشنبه های آخر سال خانواده ها، مراسم چهارشنبه سوری که یک سنت دیرینه می باشد را در کمال آرامش و همراه با شادی برگزار می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: اما متاسفانه در چند سال اخیر، با توجه به انحرافاتی که وارد این سنت شده اند، این موضوع کاملا تغییر کرده و مراسمات چهارشنبه سوری، با مردم آزاری و خودسوزی همراه شده است!

,

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در گذشته همراه با شادی و آرامش بود

, برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در گذشته همراه با شادی و آرامش بود,

راغ ادامه داد: علاوه بر این، در گذشته این مراسم تنها در یک شب یعنی همان چهارشنبه آخر سال برگزار می شد، اما امروز می بینیم که جوانان و نوجوانان ما چندین روز قبل و بعد، آن روز درگیر برگزاری مراسم چهارشنبه سوری هستند.

,

وی تصریح کرد: طبیعتا همین باعث شده تا این مراسم همراه با یک سری ناهنجاری های اجتماعی و مردم آزاری و صدها مشکلات دیگر همراه باشد. مشکلاتی که حتی در اذهان هم نمی گنجد! به خصوص صدمات و لطمات سنگینی که از این رهگذر به دست اندرکاران این مراسمات و حتی افرادی که دخیل در آن بودند، می رسد.

,

متولیان فرهنگی به فرهنگ سازی آیین چهارشنبه سوری بپردازند

, متولیان فرهنگی به فرهنگ سازی آیین چهارشنبه سوری بپردازند,

جانشین سیاسی مسئول بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: لذا جا دارد تا متولیان فرهنگی، چند روز قبل از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال به فرهنگ سازی و مباحث آموزشی در این خصوص از طریق رسانه های مختلف همچون صداوسیما، فضای مجازی، روزنامه ها، خبرگزاری ها و... بپردازند تا صدمات ناشی از این مراسم را تا حد امکان کاهش دهند.

,

وی اضافه کرد: به خصوص آن که عده ای، از مراسم چهارشنبه سوری برای ایجاد ناهنجاری و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه و مردم، سوء استفاده کرده و شادی و خوشی مردم را به ناخوشی تبدیل می کنند که باید جلوی این گونه افراد نیز گرفته شود.

,

صدمات مالی قابل جبران است اما صدمات جانی هرگز!

, صدمات مالی قابل جبران است اما صدمات جانی هرگز!,

راغ ابراز داشت: توصیه بنده به خانواده ها و هموطنان عزیزم این است که در این روزهای آخر سال، حواسشان بیشتر به فرزندانشان باشد تا با کارهای پر خطر در چهارشنبه سال، موجبات ناراحتی خود و دیگران را فراهم نکنند.

,

وی یادآور شد: از سویی دیگر وقتی می بینیم که عده ای در ساعات پایانی شب، هنوز دست از ترقه بازی و آتش بازی و... برنداشته اند، به آنها تذکر دهیم و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و سوءاستفاده بلافاصله به مراجع ذی ربط اطلاع دهیم.

,

جانشین سیاسی مسئول بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: چرا که هدف از برگزاری چهارشنبه سوری در گذشته تقریب دلها بوده است، زیرا شادی موجب تقریب دلها می شوند، اما برخی ها با این کارهای خود به دنبال تخریب دلها و آسیب رساندن به دیگران هستند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: این گونه افراد، علاوه بر آسیب رساندن به دیگران، به امکان عمومی و بیت المال و اموال مردم نیز آسیب می رسانند. البته شاید صدمات مالی را بتوان جبران کرد، اما صدمات جانی را هرگز!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه