اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

پایان ثبت نام اعتکاف تا 48 ساعت قبل از شروع مراسم/ اعتکاف فقط باید در مساجد جامع باشد

پایان ثبت نام اعتکاف تا 48 ساعت قبل از شروع مراسم/ اعتکاف فقط باید در مساجد جامع باشد
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: کسانی که قصد شرکت در مراسم اعتکاف را دارند تا 48 ساعت قبل از شروع مراسم برای ثبت نام اقدام نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با  اشاره به همزمانی مراسم  اعتکاف ماه رجب با  تعطیلات نوروزی (11 تا 13 فروردین) گفت: در سطح استان سمنان مراسم اعتکاف در  25 مسجد شهری و روستایی  شهرستان شاهرود، 22 مسجد میامی، 20 مسجد دامغان، 8 مسجد سرخه، 7 مسجد مهدیشهر، 6 مسجد سمنان، 5 مسجد گرمسار و 2 مسجد در بیارجمند برگزار می شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

وی با بیان اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف از 10 اسفند آغاز شده است، افزود: متقاضیان تا 48 ساعت قبل از شروع مراسم فرصت دارند تا با مراجعه به مساجد مورد نظر یا اداره تبلیغات ثبت نام کنند.

,

شُکری در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای معتکفان در ایام اعتکاف، بیان کرد: در کنار برنامه اصلی اعتکاف  که " روزه داری" و "خلوت با خود" می باشد برنامه هایی اعم از محفل انس با قرآن کریم، سخنرانی در خصوص مسائل اخلاقی و اجتماعی، حلقه های معرفت، پاسخ به شبهات و مسائل دینی، برگزاری زیارت عاشورا، سخنرانی در خصوص مسائل فرهنگی، دینی، اخلاقی و اجتماعی  و مراسم جشن ولادت امیرالمومنین(ع) متناسب با شرایط و مکان  اعتکاف، اجرا می شود.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امکان تحقق اعتکاف در غیر از مسجد جامع وجود ندارد، گفت: "جامع" را بعضی ها به معنای  اجتماعی و برخی به معنای محل تجمع مردم تلقی می کنند ولی در مجموع  اعتکاف فقط باید در مسجد باشد.

,

وی در خصوص هزینه های اعتکاف  اظهار کرد: هزینه اعتکاف بر عهده ی خود معتکفان است و در برخی موارد مستمندان از طریق خیران و دستگاههای اجرایی مورد حمایت  قرار می گیرند.

,

شکری بیان کرد: هزینه ها  در شهرستانهای مختلف  به اقتضای امکانات از 30 تا 50 هزار تومان متفاوت است.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: سال گذشته 13 هزار و 425 نفر از استان و 2هزار و 118 نفر از شهرستان سمنان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه