اخبار داغ

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد؛

۸۵ امامزاده و بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان طرح «آرامش بهاری»

۸۵ امامزاده و بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان طرح «آرامش بهاری»
سرپرست اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۸۵ بقعه متبرکه در سراسر استان مرکزی از ۲۵ اسفندماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از اجرای «طرح آرامش بهاری» در ۸۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: برای هشتمین سال متوالی بقاع متبرکه استان مرکزی در چهار سطحِ ویژه، سطح یک، دو و سه پذیرای زائران و مجاورین بقاع متبرکه در ایام نوروز خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: سال گذشته براساس آمار معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور تعداد ۴۰ میلیون بار زائر از خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی ۲۵۰۰ بقعه هدف گذاری شده در کشور برای اجرای طرح آرامش بهاری بهره‌مند شده بودند.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: امسال طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

,

دلاوری با تاکید بر اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ایجاد فضایی آرام و امن برای استراحت مسافران نوروزی از جمله اهداف اجرای این طرح است، گفت: همچنین در این طرح اهتمام ویژه‌ای به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت ارزش ها و باورهای دینی شده است.

,

وی افزود: این طرح بر دو پایه و بخش خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی به منظور میزبانی شایسته استوار است. بقاع متبرکه در سطح ویژه که مجری این طرح هستند از تمامی امکانات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی برخوردار بوده و دست کم اقامه دو نوبت نماز جماعت، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی و همچنین ارائه مشاوره با حضور سه مبلغ اعزامی و دو مبلغ بومی را در حداقل ۴ غرفه خیمه‌های معرفت دارند.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در بقاع سطح یک اقامه یک نوبت نماز جماعت، خیمه معرفت با دست کم دو غرفه به منظور ارائه مشاوره و ارائه محصولات فرهنگی را به زائران و مجاوران خدمات ارائه می‌دهند. همچنین در بقاع سطح دو یک نوبت نماز جماعت، ارائه مشاوره و محصولات فرهنگی در قالب دست کم دو غرفه خیمه معرفت را با حضور مبلغ خواهند داشت.

,

توزیع بیش از ۱۰ هزار اقلام فرهنگی در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری»

, توزیع بیش از ۱۰ هزار اقلام فرهنگی در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری», توزیع بیش از ۱۰ هزار اقلام فرهنگی در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری»,

دلاوری باتاکید بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان کرد: خدمت‌رسانی و تغذیه فرهنگی مخاطبان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان از اولویت‌های اجرای طرح آرامش بهاری در جای جای کشور است. در این راستا بیش از ۱۰ هزار اقلام فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال با کمک خیرین و اوقاف و امرو خیریه تهیه و به شکل رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در شهرستان‌های گردشگری نظیر محلات و تفرش و شهرستان‌هایی که در مسیر تردد مسافران هستند از جمله اراک، ساوه و شازند خدمات به شکل ویژه به زائران ارائه می‌شود، گفت: در این شهرستان‌ها تعدادی از بقاع به شکل شبانه‌روز پذیرای زائران در ایام نوروز هستند.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال تحویل سال مصادف با شب شهادت امام هادی(ع) است، تصریح کرد: تدابیر لازم اندیشیده شده تا تمامی شئونات در این شب رعایت شود و مراسم ویژه تحویل سال با حضور زائران در بقاع متبرکه استان با قرائت قرآن، صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت آل‌یاسین، تواشیح و ... همراه است.

,

دلاوری خاطرنشان کرد: پس از تحویل سال عطرافشانی و گلباران قبور شهدایی را داریم که در جوار بقاع متبرکه آرمیده‌اند تا فراموش نکنیم که سفیران آرامش و امنیت برای اینکه امروز ما در این امنیت به سر ببریم از جان خود گذشتند و امروز وظیفه مااست که راهشان را ادامه دهیم و یادشان را زنده نگه داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه