اخبار داغ

کارشناس مسائل زن و خانواده مطرح کرد:

پایان یک زندگی با طلاق عاطفی

پایان یک زندگی با طلاق عاطفی
کارشناس مسائل زن و خانواده در خصوص نتیجه طلاق عاطفی گفت: طلاق عاطفی می تواند احتمال خیانت به همسر را در خانواده هایی که ارزش اخلاقی در آن ها کمرنگ است را افزایش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخه طوبی، طلاق عاطفی که در اصطلاح مدرنیته نگرش سوز و بساز پدران ومادران ما می باشد نشانه وجود یک سکوت منفصلانه و مخرب در زندگی مشترک است، که به اجبار با یک دیگر زیر یک سقف زندگی می کنند ونسبت به هم دل سرد و بی تفاوت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

مطهره همتی کارشناس مسائل زن و خانواده در گفت وگو با خبرنگار شاخه طوبی در خصوص علت های طلاق عاطفی در یک خانواده بین زن و شوهر گفت:  پیش از طلاق قانونی اتفاق می افتد که زوجین اسما زن و شوهر هستند به طوری که از نظر فیزیکی از هم جدابوده و هیچ گونه رابطه جدی عاطفی بین آن ها وجود ندارد.

,

کارشناس مسائل زن و خانواده  با توجه به رابطه اینگونه افراد اظهار کرد: افراد شاید در محیط اجتماعی صمیمی به نظر برسند، به طوریکه در تنهایی قادر به تحمل یک دیگر نیستند و ممکن است ماه ها باهم صحبتی نداشته باشند.

,

همتی در ادامه افزود: طلاق های عاطفی عموما در سال های اولیه زندگی رخ نمی دهد، به طوری که از سال های پنجم وششم زندگی آغاز می شود، در این زمان زوجین امیدی به تغییر طرف مقابل خود ندارند.

,

 وی دلایل طلاق قانونی را اینگونه برشمرد: زن و شوهر به دلیل داشتن فرزند، وابستگی اجتماعی و اقتصادی، قبیح شمردن طلاق و .. نا امید هستند و همچنین به تدریج  فاصله میان زن و شوهر زیاد شده و نهایتا آنها به عنوان دو غریبه در یک خانه زندگی می کنند.

,

 کارشناس مسائل زن و خانواده در ادامه افزود: زوجین بدون هیچ گونه ارتباط  رضایت بخش و تنها به دلیل عادت، مصلحت، و یا هر دلیل شخصی دیگری با هم زندگی می کنند و پس از یک دوره طولانی کشمکش، درگیری و دعوا به مرحله دشمنی و تنفر و در نتیجه به وضعیت بی تفاوتی می رسند.

,

 همتی بیان کرد: رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری  زن و شوهر کم کم به جای حمایت و ابراز محبت به یک دیگر در جهت آزار به یک دیگر عمل می کنند.

,

وی با بیان اینکه نخستین چیزی که در طلاق عاطفی میان زن وشوهر از بین می رود جاذبه و اعتماد آن ها نسبت به یک دیگر است گفت: در این گونه خانواده ها مشکلات حل نشده در زندگی این افراد مانند گلوله برفی است که به مرور زمان تبدیل به پدیده هولناک بهمن شده و زندگی آن ها را متلاشی می کند.

,

کارشناس مسائل زن و خانواده درباره نتیجه طلاق عاطفی اظهار کرد: طلاق عاطفی می تواند احتمال خیانت به همسر را در خانواده هایی که ارزش اخلاقی در آنها کمرنگ است را افزایش داده و باعث بروز فشار روانی، افسردگی، اضطراب و بیماری های روانی در اعضا خانواده گردد.

,

همتی در پایان اشاره کرد: فرار کردن از خانه و از یک دیگر و عدم ارتباط کلامی و عاطفی موثر با یک دیگر، سکوت منفصلانه در زندگی و بی تفاوت بودن نسبت به حل مشکلات زندگی مشترک، وقت گذرانی خارج از خانه و پرداختن به سرگرمی های خارج از فضای خانه و خانواده، عدم توجه به طرز فکر همسر،عدم داشتن رابطه فیزیکی کلامی و جنسی موثر و کارآمد از نشانه های طلاق عاطفی در جامعه است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه