اخبار داغ

مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان اعلام کرد:

آماده باش 40 آتش نشان سمنانی در چهارشنبه‌ آخر سال/ توصیه های ایمنی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری

آماده باش 40 آتش نشان سمنانی در چهارشنبه‌ آخر سال/ توصیه های ایمنی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: 40 آتشنشان سمنانی در 5 ایستگاه آتش نشانی سطح شهر در شب چهارشنبه پایان سال در حال آماده باش خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید اسمعیل پور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به آماده باش 5 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر سمنان در چهارشنبه آخر سال گفت: امسال در سطح شهر سمنان 40 نفر از نیروهای آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال در حال آماده باش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, مرآت,

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی آتش نشانی از ساعت 16  روز چهارشنبه به حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث ناگهانی، به شهروندان امداد رسانی کنند، افزود: آتش نشانان همانند سالهای گذشته برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی های احتمالی به دلیل استفاده از مواد آتش زا در این روز حضوری فعال دارند.

,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان همچنین تصریح کرد: حضور این آتش نشانان همراه با 11 دستگاه خودروی سنگین و سبک و 50 کپسول آتش نشانی و دستگاههای خاموش کننده تحت فشار خواهد بود.

,

وی ادامه داد: تمامی ایستگاههای عملیاتی از پارک ها و بوستان ها بازدید می کنند و اگر موادی که قابل اشتعال وجود داشت را با هماهنگی تخلیه خواهند کرد.

,

اسمعیل پور با اشاره به اینکه 3000 بروشور جهت فرهنگ سازی در سطح  شهر توزیع خواهد شد، بیان کرد: کمپین هایی با عنوان "نه به چهارشنبه سوری خطرناک" در فضای مجازی راه اندازی خواهد شد  که توسط استاندار، فرماندار و شهردار حمایت شد.

,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری سال گذشته بیش از 300 تماس با سامانه 125 سمنان انجام شد، گفت: از این تعداد فقط 32 مورد عملیاتی شد و نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.

,

وی با تقدیر از همکاری همشهریان و دستگاه‌های اجرائی برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری 95 اظهار کرد: 40 عملیات اطفای حریق در چهارشنبه سوری سال 94 انجام شد که این مقدار در سال گذشته کاهش یافت.

,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در مقابل مردم قرار نمی گیرد، گفت: آتش نشانی همانند سال های گذشته در کنار مردم خواهد بود و مردم باید با فرهنگ و سنت دیرینه ای که دارند بتوانند حوادث ناشی از چهارشنبه سوری را به حداقل برسانند.

,

وی با اشاره به اینکه با رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال، روزی آرام را برای خود رقم بزنید، اظهار کرد: از روشن کردن لاستیک، چوب، کارتون و... بر روی آسفالت جدا خودداری کنید تا شاهد حوادث کمتری باشیم.

,

اسمعیل پور با بیان اینکه آتش باید محدود و کنترل شده باشد، گفت: شهروندان در نزدیکی خودروها و درختان آتش روشن نکنند و کپسول آتش نشانی نیز در نزدیکی خود داشته باشند.

,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری سمنان ظروف مایعات قابل اشتعال را از آتش دور نگهدارید، ادامه داد: ظروف تحت فشار اعم از قوطی اسپری، حشره کش و... را در داخل آتش نیندازید چراکه سبب انفجار خواهد شد و آسیب هایی را منجر می شود.

,

وی با تاکید براینکه والدین مراقب کودکان و نوجوانان خود در چهارشنبه سوری باشند، افزود: مواد قابل اشتعال را از دسترس کودکان دور نگهدارید.

,

اسمعیل پور تصریح کرد: از پرتاب مواد محترقه و منفجره به داخل ساختمان ها، درخت ها، بالکن منازل، پشت بام ها جدا خودداری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه