اخبار داغ

حکایت دنباله دار مراسم چهارشنبه سوری آخرسال؛

یک شب شادی و یک عمر پشیمانی / کشف بیش از ۱۵ هزار مواد محترقه در الیگودرز +تصویر

یک شب شادی و یک عمر پشیمانی / کشف بیش از ۱۵ هزار مواد محترقه در الیگودرز +تصویر
متاسفانه هر ساله در مراسم چهارشنبه سوری شاهد حوادث تلخ وجبران ناپذیری هستیم که نه تنها لذت آغاز بهار و جشن سال نو را از بین می برد بلکه یک عمر پشیمانی نیز بدنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هیجار، مراسم چهارشنبه آخر سال در این سال ها، همواره با حوادثی ناگوار رقم خورده که باعث شده برخی خانواده در آستانه سال نو، گرفتار بیمارستان و درمان سوختگی فرزندان خود باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار, ، مراسم چهارشنبه آخر سال در این سال ها، همواره با حوادثی ناگوار رقم خورده که باعث شده برخی خانواده در آستانه سال نو، گرفتار بیمارستان و درمان سوختگی فرزندان خود باشند.,

 

,

در سال 1392 بر اساس آمار، اطلاعات و گزارش‎های واصله از مراکز درمانی دولتی در سطح استان لرستان در حوادث چهارشنبه سوری 49 نفر از شهروندان لرستانی دچار مصدومیت شدند.

,

 

,

 از این تعداد مجروح 7 نفرمربوط به خرم‎آباد، 8 نفر دورود، 6نفر الیگودرز، 5 نفر ازنا، 22نفر بروجرد و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نورآباد بودند.

,

 

,

چهارشنبه سوری،عکس،تصویر

, چهارشنبه سوری،عکس،تصویر,

متاسفانه یکی از  این مصدومان  کودکان  در بروجرد که دختر بچه 8 ساله‎ای بود که بعلت آسیب به قرنیه چشم به تهران اعزام شد و این آمار تنها مربوط به شب چهارشنبه سوری در این استان بود  و در شب ها و روزهای قبل وبعد از این روز نیز حوادث تلخ  رخ داده  بود که نه تنها  لذت آغاز بهار و جشن سال نو را از بین  برد بلکه یک عمر پشیمانی نیز برای افراد حادثه دیده و خانوادههای آنها بدنبال داشت.

,

 

,

کشته شدگان چهارشنبه سوری در الیگودرز

, کشته شدگان چهارشنبه سوری در الیگودرز,

سال گذشته 18 اسفندماه سال گذشته انفجار مواد محترقه در یکی از محلات الیگودرز منجر به کشته وزخمی  شدن دو نفر شد.

,

 

,

چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر

, چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر,

 

,

طبق گزارش اورژانس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) این حادثه در ساعت یک بامداد اتفاق افتاد که جوان 18 ساله  و نوجوان  13 ساله  الیگودرزی بعلت شدت انفجار جوان مجروح به سمت دیوار پرتاپ شده و از ناحیه پشت سر به شدت آسیب دیده  و دچار ضربه مغزی شده بود و نوجوان حادثه دیده  نیز از ناحیه صورت ودستها دچار سوختگی شدید بود .

,

 

,

این دو مصدوم پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد اعزام شده بودند  که متاسفانه جوان الیگودرزی  در مسیر انتقال بعلت شدت جراحات جان خود را از دست می دهد.

,

 

,

متاسفانه بر اثر این حادثه منزل مسکونی نیز تخریب وبسیاری از وسایل و اسباب زندگی بکلی نابود شد.

,

 

,

چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر

, چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر,

 

,

 یکی از پرستاران اورژانس در این خصوص در گفت و گو با  هیجار گفت: متاسفانه درپایان سال بعلت استفاده از مواد محترقه شاهد مراجعات بسیاری از جوانان ،نوجوانان و حتی کودکان  به همراه والدینشان به بیمارستان بدلیل عارضه سوختگی  می باشیم.

, هیجار,

 

,

وی ادامه داد: سال های زیادی است که در شب چهارشنبه سوری فرزندان این دیار  از ناحیه چشم ودست وپا دچار سوختگی شده و حتی برخی بعلت شدت جراحات اعضای خود مانند انگشتان دست و چشم ها را ازدست داده اند.

,

 

,

چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر

, چهارشنبه سوری در الیگودرز،عکس،تصویر,

 

,

این پرستار اظهار داشت: مدت زمان  بهبود  سوختگی بیش از یک ماه  می باشد که با توجه با مصادف شدن با ایام نوروز خانواده ها را به زحمت انداخته و سبب تلخ این ایام  برای آنها می باشد لذا از همه شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامتی فرزندان خود مراقبت های لازم را انجام دهند.

,

 

,

کشف 15هزار مواد محترقه درالیگودرز 

, کشف 15هزار مواد محترقه درالیگودرز ,

سرهنگ ذلقی  فرمانده نیروی انتظامی  الیگودرز در گفت و گو با  هیجار  گفت: امسال بیش از 15هزار مواد محترقه ومنفرجه  توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شد و با فروشندگان وتوزیع کنندگان این مواد محترقه به شدت برخورد خواهد شد.

, هیجار,

 

,

وی ادامه داد: متاسفانه هرساله در ایام چهارشنبه سوری در شهرستان مشکلاتی ایجاد می شود که نیازمند همت مردم خانوادهها می باشیم.

,

 

,

ذلقی افزود: طبق آمارسالیان گذشته ما تعدادی از نوجوانان وجوانان در چهارشنبه سوری بدلیل بی احتیاطی کشته شدند و قبل از چهارشنبه سوری  نوجوانان زیادی بدلیل استفاده از مواد محترقه دچار قطع اعضای بدن از جمله  ا نگشت و دست وهمچنین سوختگی شدید شده اند.

,

 

,

فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز گفت: متاسفانه تعدادی منازل تخریب شده و برخی از کودکان از ناحیه چشم نابینا یا کم بینا شده اند و آتش سوزیهایی که در سطح خیابانها و کوچه ها علاوه  برتخریب آسفالت  معابر وجداول سبب ایجاد سوختگی در اعضای بسیاری فرزندان این دیار شده  کهحتی بعنوان  تماشاچی ذدر این مراسم حضور داشته اند.

,

 

,

ذلقی اضافه کرد: خانواده ها مهمترین نقش در پیشگیری از حوادث  در محله زندگی وحتی خیابانهای اطراف خود را دارند  و به هیچ عنوان اجازه دهند که فرزندان آنها  از منزل خارج شود ویا خود اقدام به برپایی آتش کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: والدین از نگهداری هرگونه وسایل آتش زا  برای چهارشنبه سوری در منزل یا خودرو خوداری کنند هیچگاه مواد آتش زا در ظروف فلزی و شیشه ای قرار ندهند چرا که با انفجار ویا اشتعال این مواد صدمات جبران ناپذیری به اعضای بدن وارد خواهد نمود.

,

 

,

فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز اظهار داشت :همچنین از  آتش زدن لاستیک ،کارتن ، وسایل کهنه وقدیمی منزل خودداری کنند چرا که دود ناشی از این  مواد سبب آزار واذیت همسایگان شده و موجب آتش سوزی گسترده می شود و صاحبین مغازهای مواد شیمایی ورنگ فروشها از فروش مواد آتش زا به کودکان خودداری کنند.

,

 

,

سرهنگ خدارحم ذلقی،عکس،تصویر،فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز

, سرهنگ خدارحم ذلقی،عکس،تصویر،فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز,

 

,

وی یادآور شد: متاسفانه آتشی که به نظر مختصر و با چند تکه کارتن یا چوب تشکیل شده حوادث ناگواری بوجود آورده است چرا که همه شرکت کنندگان سعی در گسترده تر کردن این آتش داشته و از مواد محترقه ویا سایر مواد مانند بنزین و... برای گسترگی آن استفاده می کنند حتی برخی علاوه بر استفاده از موادآتش زا وقابل اشتعال از کپسول گاز یا لاستیک خودرو و تراکتور برای گسترش آتش استفاده نموده که بسیار خطرناک است.

,

 

,

ذلقی با اشاره به اینکه جوانان از برپایی آتش نزدیک پست های برق ،ایستگاههای گاز یا پارکینگ ها خودداری کنند اظهار داشت:  طبق هماهنگی که مقام قضایی شهرستان بعمل آمده  کسبه ای که  فروش ویا توزیع مواد محترقه اقدام کنند پلمپ  خواهند شد.

,

 

,

فرمانده نیروی انتظامی الیگودرزاضافه کرد: همچنین افرادی  که بخواهند  سلب آرامش عمومی  وبی نظمی در شهرستان شوند براساس ماده قانونی 618  قانون مجازات اسلامی  به حبس از سه تا یکسال و 74 ضربه شلاق محکوم می شوند  همچنین این افراد  ضمن جبران خسارت تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان زندان خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه