اخبار داغ

به‌منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال؛

واحدهای صنفی توزیع‌کننده مواد محترقه تا ۲۰ فروردین سال ۹۷ پلمپ می‌شوند

واحدهای صنفی توزیع‌کننده مواد محترقه تا ۲۰ فروردین سال ۹۷ پلمپ می‌شوند
به‌منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، واحدهای صنفی که نسبت به توزیع و فروش هرگونه مواد منفجره در شهرستان چناران اقدام کنند، علاوه بر جریمه نقدی، تا بیستم فروردین سال آینده پلمپ خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه سال (سه‌شنبه‌شب) برگزار می‌شود و در شاهنامه فردوسی نیز اشاره‌هایی به آن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 این جشن ملی ریشه کهنی در فرهنگ ایرانیان دارد.  در این مراسم مردم نزدیک غروب آفتاب در فضایی مناسب، آتشی می‌افروزند و از روی آتش می‌پرند و می‌گویند؛ «زردی من از تو، سرخی تو از من».

,

اجرای ناصحیح این رسم کهن در سال‌های اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته است و بعضاً جان افرادی را گرفته و یا موجب نقص عضوهایی شده است.

,

هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

,

لزوم جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه‌سوری بر کسی پوشیده نیست و به همین منظور خبرنگار ندای چناران گفتگویی را با فرمانده انتظامی شهرستان چناران انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

,

, , ,

واحدهای صنفی به گوش باشند / واحدهای صنفی توزیع‌کننده مواد محترقه تا ۲۰ فروردین پلمپ می‌شوند

, واحدهای صنفی به گوش باشند , / , واحدهای صنفی, توزیع‌کننده مواد محترقه تا ۲۰ فروردین پلمپ می‌شوند,

سرهنگ برات اویسی، فرمانده انتظامی شهرستان چناران در این خصوص به ندای چناران گفت: با توجه به سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو از چهارشنبه آخر سال و خسارت جبران‌ناپذیر مالی و جانی ناشی از انفجار مواد محترقه غیرمجاز و در راستای اجرای دستور دادستان شهرستان چناران، با استفاده‌کنندگان از موارد محترقه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: واحدهای صنفی که نسبت به توزیع و فروش هرگونه مواد منفجره اقدام کنند، ضمن برخورد قانونی، تا بیستم فروردین سال آینده پلمپ خواهند شد.

,

 وی همچنین تأکید کرد: در برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، شهروندان از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی مواد آتش‌گیر جداً خودداری کنند و از قرار دادن ظروف تحت‌فشار ازجمله کپسول، اسپری، حشره‌کش‌ها و غیره بر روی آتش پرهیز کنند.

,

فرمانده انتظامی شهرستان چناران بیان کرد: مردم مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار باشند و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

,

اویسی گفت: جوانان از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی پرهیز کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: حوادث نه‌تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد لذا ضروری است از مکان‌هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می‌شود دوری شود.

,

والدین در تهیه وسایل آتش‌بازی همراه فرزندان باشند

, والدین در تهیه وسایل آتش‌بازی همراه فرزندان باشند,

وی از والدین خواست که در شادی‌های فرزندان مشارکت کنند و با فرزندان در تهیه وسایل آتش‌بازی بی‌خطر همراه باشند.

,

اویسی بابیان اینکه قطع عضو یک ضایعه جبران‌ناپذیر است، گفت: با پرهیز از رفتارهای پرخطر، نوروز را بر خود و دیگران تلخ نکنیم و حدالامکان برای روشن کردن آتش از محل‌های تعیین‌شده توسط شهرداری استفاده شود.

,

 فرمانده انتظامی شهرستان چناران بابیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده رفتارهای پرخطر و ناهنجار مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند، تأکید کرد: از ایجاد آتش‌های حجیم و غیرقابل‌مهار جدا خودداری شود.

,

 

,

توزیع بروشورهای ایمنی چهارشنبه آخر سال

, توزیع بروشورهای ایمنی چهارشنبه آخر سال,

آتش یار سوم مسعود روضه‌خوان نیز در گفت‌وگو با ندای چناران اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی بروشور و کتابچه‌های مربوط به ایمنی چهارشنبه آخر سال تهیه‌شده و بین شهروندان در حال توزیع می‌باشد.

, ندای چناران,

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلبهار همچنین عنوان کرد: نیز از همه همشهریان خواست تا چهارشنبه آخر سال را ایمن و در کنار خانواده‌ها و دور از اقدامات خطرناک سپری کنند تا نوروزی شاد و سلامتی داشته باشند.

,

روضه‌خوان تصریح کرد: همکاری با آتش‌نشانان و نجات گران باعث کاهش خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

,

, , ,

آمادگی کامل امدادرسانی نجات گران آتش‌نشانی

, آمادگی کامل امدادرسانی نجات گران آتش‌نشانی,

وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن توصیه‌های ایمنی، گفت: آتش‌نشانان و نجات گران آتش‌نشانی در همه ساعات شب و روز آماده امدادرسانی به شهروندان حادثه‌دیده هستند.

,

 مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلبهار با مهم دانستن نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی برای مهار آتش، بیان داشت: باید تجهیزات ایمنی و خاموش‌کننده‌های ساختمان محل سکونت شناسایی شود و ساکنین کاربرد آن‌ها را بیاموزند.

,

وی تأکید کرد: والدین از نگهداری مواد قابل اشتعال ازجمله نفت و بنزین و تینر در منزل خودداری کنند و هرگونه مواد آتش‌زا را از دسترس کودکان و نوجوانان دور نگه‌دارند.

,

 وی بابیان اینکه مواد محترقه در کنار وسایل گرمازا در هوای گرم در دست یا جیب به افراد، انفجار ایجاد می‌کنند، گفت: به پدران و مادران توصیه می‌کنیم که کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند و از انداختن قوطی‌های دربسته کوچک گاز و ظروف تحت‌فشار به درون آتش که منجر به انفجار می‌شود، خودداری کنند.

,

 روضه‌خوان ادامه داد: ضروری است که خاموش‌کننده‌های دستی در این ایام در منزل و محل کار به‌صورت آماده در دسترس باشد و در صورت مشاهده آتش در هر مکانی، به موارد ایمنی نزدیکی خودروها با مواد اشتعال‌زا، به آتش توجه داشته باشید.

,

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلبهار خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

,

, , ,

جلوگیری از عرضه مواد محترقه با تشدید بازدیدهای مشترک

, جلوگیری از عرضه مواد محترقه, با , تشدید بازدیدهای مشترک,

علی بیاتی قلعه زو، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از بروز حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال، اظهار دشت: بازدیدهای مشترک بازرسان این اداره با اتحادیه‌های ذی‌ربط و اماکن نیروی انتظامی در طی چند روز اخیر در خصوص جلوگیری از عرضه مواد محترقه غیرمجاز تشدید شده است.

,

تعطیلی یک تا ۲۴ ماه واحدهای صنفی متخلف

, تعطیلی , یک تا ۲۴ ماه واحدهای صنفی, متخلف,

وی بیان داشت: به استناد بند" هـ "ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۸ قانون نظام صنفی (تعطیل موقت واحدهای صنفی) عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی به‌موجب قانون نظام صنفی، واحد صنفی به‌طور موقت از یک هفته تاشش ماه تعطیل می‌شود.

,

جریمه نقدی نگه‌داری مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق

, جریمه نقدی نگه‌داری مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از اقلام مواد محترقه به‌صورت غیرمجاز و قاچاق به کشور وارد می‌شود، این مواد در حکم کالای قاچاق محسوب شده و واحد صنفی که چنین کالاهایی (قاچاق) را عرضه کنند، به استناد ماده ۱۸ قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز، به جریمه‌های نقدی محکوم می‌شود.

,

رییس اداره صنعتُ معدن و تجارت چناران بیان کرد: عرضه و فروش کالای قاچاق موضوع این ماده جرم محسوب می‌شود لذا به همه اصناف توصیه می‌شود، از فروش و عرضه مواد اولیه محترقه منفجره و همچنین خریدوفروش هرگونه مواد محترقه وارداتی قاچاق، صنعتی یا دست‌ساز خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه