اخبار داغ

روایت حجت‌الاسلام آل‌هاشم از علت ترک مراسمی در تبریز به نشانه‌ی اعتراض؛

نمی‌خواستم در مجلسی باشم که فرهنگ دوری از آرمان‌های انقلاب را تقویت می‌کند/ جوانان امروز صف‌های نماز جمعه را پر می‌کنند و تداوم‌بخش راه شهدا هستند

نمی‌خواستم در مجلسی باشم که فرهنگ دوری از آرمان‌های انقلاب را تقویت می‌کند/ جوانان امروز صف‌های نماز جمعه را پر می‌کنند و تداوم‌بخش راه شهدا هستند
نماینده‌ی ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت حفظ ارزش و فرهنگ ایثار و مقاومت ترک یکی از جلسات اخیر در تبریز را دوری از فرهنگ شهدا عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حجت الاسلام‌ محمدعلی آل هاشم صبح امروز در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت روز شهید، اظهار داشت: هر روز ما متعلق به شهداست، 22 اسفند صرفا بهانه‌ای برای تجدید بیعت با آرمان‌هاین شهیدان است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: وظیفه‌ی ما این است که هر روز به یاد شهیدان باشیم و اگر به گفته‌های ایشان عمل کنیم هر روز برای ما روز شهید خواهد بود.

,

نماینده‌ی ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه هر جایی به مقدار ناچیزی از این فرهنگ فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم، گفت: در شهرداری تهران مراسم برگزار می‌شود با رقص و آواز که می‌گویند سن دختران کم بوده، مگر کم بودن سن توجیه‌گر است؟ این یعنی می‌خواهیم از این فرهنگ فاصله بگیریم.

,

امام جمعه مردم تبریز متذکر شد: در تبریز مراسمی بود که احساس کردم حضورم تقویت بخش فرهنگی است که دور از آرمان‌های انقلاب است لذا مجلس را ترک کردم باید تلاش کنیم از فرهنگ ایثار و شهادت جدا نیفتیم.

,

وی با تاکید بر اینکه باید هر روز با این فرهنگ مانوس شویم، ابراز کرد: اگر از فرهنگ شهدا دور شویم، همانطور که می‌بینیم تشییع لندنی مصیبت‌های داخلی و خارجی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

,

نماینده‌ ولی فقیه در استان اذعان کرد: مجالس منتسب به شهدا هرچه تکرار گردد جا دارد زیرا فلسفه‌ی زنده ماندن نهضت امام حسین(ع) در این بود که تکرار شد.

,

آل هاشم با اشاره به اینکه برخی همت و توان خو را برای زدودن آرمان شهدا در جامعه قرار داده‌اند، ابراز داشت: بر ماست با برگزاری هرچه باشکوه‌تر مجالس شهدا، ترویج فرهنگ انسان‌ساز ایثار و شهادت نگذاریم راه و مرام شهیدان فراموش شود.

,

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: تجلیل از خانواده‌ی شهدا تجلیل از یک فرد نیست بلکه باید مبدل به فرهنگ گردد و همه بدانند احترام به این خانواده در واقع تکریم فرهنگ شهادت است.

,

وی با بیان اینکه برای دلجویی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا نباید به دنبال مناسبت باشیم، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها توقعی هم ندارند همین که از آنها یاد شود و مورد تفقد قرار گیرند کفایت می‌کند.

,

خطیب شهیر تبریزی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علی‌رغم دغدغه‌های کلانی که دارند فرصت مجزایی برای دیدار با خانواده‌های شهدا اختصاص می‌دهند، در واقع از این طریق می‌خواهند این فرهنگ را پیاده سازند.

,

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب در حال رویش هستند، افزود: جوانان هستند که چرخ صنعت و تولید را می‌چرخانند، مدافعان حریم اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌شوند، صف‌های نماز جمعه را پر می‌کنند و می‌توانند فرهنگ شهادت را در جامعه هر روز زنده نگه دارند، لذا باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه