اخبار داغ

پزشک زنان و زایمان:

چهارشنبه سوری تهدید جدی برای مادران باردار است

چهارشنبه سوری تهدید جدی برای مادران باردار است
چهارشنبه آخر سال آیین کهن ایرانیان است که اخیرا با بی‌احتیاطی و مواد محترقه باعث آسیب به افراد حساس همچون زنان باردار، کودکان و سالمندان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه گنجی پزشک زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان خبر گفت: چهارشنبه سوری آیین کهن ایرانیان است که با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌شود، بانوان بخصوص زنان باردار باید مراقبت ویژه‌ای دراین روزها داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر ,

وی افزود: صدای مواد منفجره باعث رعب و وحشت زنان باردار می‌شود که برای مادر و جنین خطرآفرین است، چهارشنبه سوری تهدید جدی برای مادران باردار می‌باشد.

,

 

,

گنجی با اشاره به شادی‌های کاذب بیان کرد: برخی از افراد با شادی‌های کاذب امنیت، آرامش و سلامت دیگران را به خطر میاندازند؛ آن‎ها باید بدانند حتی با روشن کردن یک ترقه می‎توانند جان یک جنین را تهدید کنند.

, ,

وی ادامه داد: زنان باردار برای حفظ سلامت خود تا حد ممکن از منزل خارج نشوند؛ علاوه بر صدای مواد منفجره بوی ناشی از این مواد می‌تواند بر سلامت آنان تاثیرگذار باشد.

,

پزشک زنان و زایمان با تاکید بر حفظ سلامت مادران باردار اذعان داشت: به دلیل فاصله گرفتن این آیین و سنت‌ها از اصل خود گاهی صدمات غیرقابل جبران به افراد وارد می‌شود، ماردان باردار نسبت به سلامت خود بی‌تفاوت نباشند و هشدارها را جدی بگیرند و به هیچ عنوان بجز مواقع اورژانس از منزل نشوند.

,

وی یادآور شد: سهل انگاری و بی‌احتیاطی گاهی صدمات زیادی را به افراد می‌رساند و شاید منجر به سقط جنین شود؛ افرادی که با بی‌فکری به دنبال سر و صداهای مهیب با مواد خطرناک هستند باید به فکر سلامت زنان باردار، کودکان، افراد مسن، بیماران و... باشند.

,

گنجی در مورد هنجار شکنیها گفت: در این شب‌ها هنجارشکنی‎ها به اوج میرسد و خطراتی که تماشاچیان و عابران را تهدید میکند کمتر از کسانی که از این مواد استفاده میکند نیست.

, , , , ,

وی اظهار کرد: هر سال شاهد حوادث تکان دهنده‌ای از جمله سقط جنین مادران باردار هستیم و اغلب اینان کسانی هستند که ریسک بارداری بالایی دارند و کوچکترین ترس و هیجان سلامت جنین آن‌ها را تهدید می‌کند.

,

پزشک زنان و زایمان در پایان گفت: بسیاری از آنان پس از این اتفاق شاید برای همیشه شرایط بارداری برای را نداشته باشند و تا آخر عمر این حسرت را با خود به دوش بکشند، پس بیایید به هم رحم کنیم از جنینی که هنوز رنگ دنیا را ندیده تا دیگران.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه