اخبار داغ

احیای دوباره کشتی چوخه در گود 400 ساله امام مرشد

احیای دوباره کشتی چوخه در گود 400 ساله امام مرشد
ستاد برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گود باستانی امام مرشد با حضور مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی، تشکیل جلسه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ کوروش بهادری در حاشیه این جلسه گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی شهرستان فاروج در برگزاری مسابقات کشتی چوخه بسیار هماهنگ هستند و هیچ‌گونه مشکلی خاصی وجود نداشته و از کم حاشیه‌ترین مسابقات استانی را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

وی ادامه داد: گود امام مرشد از قدیمی‌ترین مکان‌های برگزاری کشتی چوخه منطقه است و ظرفیت‌های بسیار خوبی را دارد و جمعیت زیادی نیز برای دیدن مسابقات به این مکان می‌آیند ولی تاکنون نتوانسته است آن‌طور که باید در سطح کشور مطرح شود.

,

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به نیاز اصلاح ظاهری در گود و استانداردسازی آن گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای نمایش این ظرفیت صورت گرفته و شخصیت‌های مختلف استان برای دیدن مسابقات دعوت شوند تا این ظرفیت بالقوه، نظم و جمعیت گود امام مرشد به همه معرفی شود.

,

وی مسابقات گود امام مرشد را در سطح بالایی دانسته و ادامه داد: برای کمیته‌های فنی، داوران و سایر مسائل پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان این رشته استفاده کنید، وقتی پهلوانان گذشته چوخه منطقه در مسابقات این گود حاضر باشند یقیناً کشتی گیران بیشتری برای حضور در این مسابقات راغب خواهند شد.

,

ایجاد نشاط و شادابی در مردم یکی از اهداف برگزاری این‌گونه مسابقات است

, ایجاد نشاط و شادابی در مردم یکی از اهداف برگزاری این‌گونه مسابقات است,

هادی رجایی نیا با اشاره به قدمت 400 ساله گود باستانی امام مرشد گفت: مسابقات این گود باوجوداینکه کشتی با چوخه قواعد خاص مصوب ندارد و بعضاً اختلافاتی حین مسابقات ایجاد می‌کنم باتدبیر و مدیریت خوب برگزارکنندگان همواره کمترین تنش‌ها را داشته است.

,

رجایی نیا به استقبال چشمگیر مردم از مسابقات این گود اشاره‌کرده و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات در کنار تقویت روحیه ورزشی و پهلوانی، ایجاد نشاط و شادابی برای مردم است چراکه مردم در آن روزهایی که در این برنامه‌ها حضور دارند به لحاظ روحی و روانی هم دارای نشاط و شادابی هستند.

,

فرماندار شهرستان فاروج گفت: در مسابقات سال 96 همه بخش‌ها کار خود را به‌خوبی انجام داده و مسابقات به‌خوبی برگزار شد، ایرادات موجود هم شناسایی‌شده و در سال جدید اصلاح خواهند شد.

,

وی به موقعیت ویژه مکانی این گود اشاره‌کرده و افزود: موقعیت مکانی گود امام مرشد شاید برای کشتی گیران خراسان شمالی و رضوی که عمده شرکت‌کنندگان آن هستند بهترین مکان باشد.

,

رجایی نیا بر لزوم احیای این ظرفیت ویژه شهرستان تأکید کرده و ادامه داد: همه باید عزم خود را چندین برابر کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن این گود ساخته‌شده و به شرایط مناسب و استاندارد برسد، برای ساخت این گود در سال جدید پروژه‌ای نیز تعریف‌شده است.

,

 

,

انتهای پیام./

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه