اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

بیش از دو هزار هکتار نهال در قم کاشته خواهد شد

بیش از دو هزار هکتار نهال در قم کاشته خواهد شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه تعداد روزهای همراه با گردوغبار در استان قم از 5 روز در سال‌های اخیر به 105 روز در سال 96 رسیده است، گفت: در سال آینده با مشارکت بنیاد برکت دوهزار و 400 هکتار در اطراف قم برای جلوگیری از گردو غبار نهال کاری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   محمدتقی سجادی در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به گردوغبار های استان قم، اظهار داشت: تعداد روزهای همراه با گردوغبار در استان قم از 5 روز در سال‌های اخیر به 105 روز در سال 96 گسترش پیداکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار هکتار از یک میلیون و ۱۲۳ هزار هکتار مساحت منابع طبیعی استان قم در آستانه بیابان شدن قرار گرفته و ۱۷۶ هزار هکتار از مساحت منابع طبیعی قم به بیابان تبدیل شده است و 105هزار هکتار از این وسعت نیز به عنوان کانون گردو خاک و ریزگرد استان می باشد.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به فعالیت بیش از هزار محافظ افتخاری در این حوزه، گفت: طی دهه‌های اخیر هشت هزار و 500 هکتار نهال در قم کاشته شد اما طی سه ماه پایانی سال جاری و سه ماه نخست سال آینده هزار و 400 هکتار نهال در قم کاشته می‌شود.

,

وی عنوان داشت: در سال آینده با مشارکت بنیاد برکت هزار هکتار نهال کاری خواهیم داشت که در مجموع 2400 هکتار خواهد شد.

,

سجادی با اشاره به اینکه ایجاد 100 هزار هکتار فضای سبز در دستور کار منابع طبیعی قم قرار گرفته است، خاطر نشان شد: در تلاش هستیم تا با مشارکت مردم و به‌ویژه خیرین، از شیوه‌های مختلف از جمله مالچ‌پاشی، معضلات گردوغبار قم را برطرف کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه