اخبار داغ

مدیر کل راه آهن استان قم:

ایستگاه قم سومین ایستگاه مسافری کشور است/عبور ده میلیون تن بار کشور از قم

ایستگاه قم سومین ایستگاه مسافری کشور است/عبور ده میلیون تن بار کشور از قم
مدیر کل راه آهن استان قم با اشاره به عبور ده میلیون تن بار کشور از قم، گفت: ایستگاه قم بعد از ایستگاه های مشهد و تهران سومین ایستگاه مسافری کشور می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  محسن اعتماد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسالت راه آهن حمل مسافر و بار است، اظهار داشت:راه آهن به قدر مهم است که در سند ششم توسعه دو بند 24 و 25 به آن اختصاص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از  قم فردا،  ,   قم فردا،,   قم فردا,   قم فردا,

وی ادامه داد: طبق محاسبات کارشناسان هر نفر کیلومتر که از جاده به ریل منتقل شود 20 سی سی کاهش سوخت  و در انتقال هر تن بار از جاده به ریل 40 سی سی کاهش سوخت خواهیم داشت که این همان اقتصاد مقاومتی است.

,

مدیر کل راه آهن استان قم با اشاره به اینکه راه آهن حمل و نقل سبز می باشد، گفت: این مسئله به دلیل این می باشد که راه آهن یک بیستم جاده آلودگی ، یک بیستم جاده سانحه و یک هفتم جاده سوخت مصرف می کند.

,

وی افزود:این دولت همت بیشتری نسبت به دولت های قبل بر روی راه آهن دارد و یکی از اولویت های اصلی آن راه آهن می باشد و به بخش های  توسعه، نگهداری، بازسازی و از سویی کیفیت و کمیت اهمیت داده است.

,

اعتماد با اشاره به آمار ورود و خروج مسافر ، بیان داشت: در یازده ماه سال 95 یک میلیون چهارصد و دوازده هزار و 998 نفر با قطار به قم وارد و خارج شده اند و این آمار برای یازده ماه سال 96 به یک میلیون هفصد نود شش هزار و چهارده نفر افزایش یافته است.

,

وی خاطرنشان کرد: در این بخش 27 درصد افزایش تعداد مسافر داشته ایم و طبق محاسبات در سال 95 بیش از 13هزار لیتر و در سال 96 بیش از 16 میلیون لیتر  صرفه جویی در سوخت شده است.

,

مدیر کل راه آهن استان قم با اشاره به اینکه در قطارهای مسیر مشهد 20درصد و قطار های حومه 40درصد صندلی ها خالی است، گفت: روزانه 4 رام قطار مسافربری رفت و برگشت به تهران که 2 رام برای صبح و 2 رام برای بعدظهر و همچنین روزانه سه رام قطار مسافربری رفت و برگشت به مشهد داریم.

,

وی افزود: اگر مردم از این قطارها استقبال کنند ما حاضر هستیم دو رام دیگر و اگر بخش گردشگری حضور پیدا کند در پیک های شلوغ رام دیگری هم اضافه کنیم.

,

اعتماد با اشاره به عبور متوسط روزانه 45 رام قطار از قم، ابراز داشت: در یازده ماه گذشته سال 96 حدود 15200 رام قطار که متوسط روزانه 45 رام قطار مسافری می شود از محور قم عبور کرده اند.

,

وی اضافه کرد: یک سوم بارهای کشور از ایستگاه گار قم عبور می کند ، ایستگاه قم بعد از ایستگاه های مشهد و تهران سومین ایستگاه مسافری کشور می باشد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه