اخبار داغ

به دلیل انتقاد از مدیر اوقاف میانه؛

مدیرکل امور اوقاف آذربایجان شرقی از رسانه های استان طلبکار شد!

مدیرکل امور اوقاف آذربایجان شرقی از رسانه های استان طلبکار شد!
مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان آذربایجان شرقی به منظور آنچه حل مشکل زمینهای اوقافی عنوان شده بصورت سرزده در بخش کندوان میانه حضور یافت و از انتقاد رسانه ها نسبت به برکناری مدیر اوقاف میانه گلایه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  میانا، مصائبی در سفر سر زده خود طی چند روز گذشته به بخش کندوان میانه ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد رسانه های شهرستان گفت: هیچگونه موقوفه خواری اتفاق نیفتاده و میانه تنهاترین شهرستانی است که همکاری کامل را داشته تا جایی که لزومی در بکارگیری وکیل یا مشاور در این شهرستان احساس نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  میانا,

 

,

مدیر کل اوقاف امور خیریه استان، پرداختن به مسائل حاشیه ای را عامل عقب ماندن از پیشرفت و توسعه خوانده گفت: نقشه برداری از اراضی اوقافی امری ضروری می باشد و در راستای عمل به صورتجلسه مشکل زمین های اوقافی باید با سرعت عمل بالا به بررسی مشکلات و حل آن اقدام کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه کسی مالک شناخته می شود که سند بنام او ثبت شده باشد افزود: عدم امکان اخذ سند از مهمترین پیامدهای اوقافی بودن است و اهالی این روستاها قادر به تملک و اقدامات مالکانه نیستند.

,

 

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، همکاری اهالی را لازمه حل مشکل دانست و گفت: در روستاهایی که زمین های اوقافی مشخص هستند اهالی با معرفی آنها و شفاف کردن موضوع باید نسبت به تسریع امر مشارکت داشته باشند زیرا با حرکت جهادی می توان در اسرع وقت به نتیجه مطلوب دست یافت.

,

 

,

وی حل مشکل زمین های اوقافی را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه مشکلات اهالی را حل می کند اقدام مهمی در جهت احقاق حق واقفین بوده و باید اقدام جدی در این مورد صورت گیرد.

,

 

,

مصائبی گفت: کلیه عایدات حاصل از موقوفات صرفا در مسیر مورد وقف هزینه می شوند و اوقاف در جهت نیت واقف حرکت می کند و درصورتی که همه مردم به حق خود قانع باشند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

,

 

,

گفتنی است اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی طی ماه های اخیر در اقدامی تأمل‌برانگیز ضمن برکناری طلبه انقلابی، سرپرستی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه را به دست نمایندگی این اداره در شهرستان بستان‌آباد سپرد.

,

 

,

 

,

حجت‌الاسلام پرورش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه که در طی دوران تصدی ریاست این اداره با اشاره به مشکلات اساسی موقوفات در سطح این شهرستان، ازجمله وجود ۲۰ روستای وقفی و بلاتکلیف ماندن نیم دانگ شهر میانه موقوفه امامزاده اسماعیل (ع) در تصرف اشخاص، سخن به میان آورده و پیگیر حل این موضوعات بود.

,

 

,

به نظر می‌رسد فرای تصمیمات گرفته‌شده در راستای تغییرات مدیریتی سپرده شدن اداره امور موقوفات شهرستان میانه به دست دفتر سرپرستی بستان‌آباد نه‌تنها تضعیف جایگاه بلکه بی‌اعتنایی به مرتبه و مقام این اداره و شهروندان میانه‌ای است که حال بجای حضور دائمی یک رئیس باید حضور دفعتی یک‌ مدیر با صدها مشغله آن‌هم با  مرتبه‌ای پایین‌تر از سطح شهرستان را برای حل‌وفصل مشکلات حوزه اوقاف را انتظار بکشند.

,

 

,

 

,

در پایان سوال مطرح است که چرا مدیر کل اوقاف استان به جای تشریح مسئله برکناری رئیس اداره اوقاف شهرستان میانه به انتقاد از رسانه ها پرداخته و سوال اینجاست که چرا همین رسانه های منتقد به تصمیم ایشان به این جلسه دعوت نشده اند!

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه