اخبار داغ

عضو شورای شهر تبریز:

در این دوره اعضاء هبه‌ها را به حداقل رساندند/ شورای شهر گام بلندی در شفاف‌سازی هزینه‌ها برداشت

در این دوره اعضاء هبه‌ها را به حداقل رساندند/ شورای شهر گام بلندی در شفاف‌سازی هزینه‌ها برداشت
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز گفت: در سال جاری اعضاء شورای پنجم هبه‌ها را به حداقل رساندند و نحوه هزینه‌ها و واگذاری پروژه‌ها را شفاف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آجودان زاده در گفت‌‌وگو با آناج در تشریح عملکرد شورای شهر تبریز در سال 96، اظهار داشت: از زمان تعیین منتخبین شورای پنجم اعضاء از ۳۱ اردیبهشت تا یک شهریور با برگزاری ۴۶ جلسه غیر رسمی در طول سه ماه، هزینه‌های شهرداری تبریز را کنترل و ارزیابی نسبی از آن به دست آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در شورای گذشته طی تحقیق و تفحصی که صورت گرفت، اعطای هبه‌های بی‌مورد به اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از حد انتظار بود که ما در این دوره به حد قابل توجهی تقلیل دادیم و این موارد را معطوف به ستاد اربعین، ستاد دیدار با مقام‌ معظم رهبری، برنامه‌ها و آیین‌های ملی کردیم.

,

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز با بیان اینکه در این دوره از شورا با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری مصوبات در نهادها و مناطق ۱۲ گانه شهرداری سعی در شفاف سازی مسائل شهرداری در همه حوزه‌ها داشتیم، تاکید کرد: اصلی‌ترین شفاف‌سازی را در رابطه با پروژه‌های قابل واگذاری که از طریق مزایده و قوانین و مقرارت رایج با آیین نامه‌های مالی و مالیاتی انجام می‌شد، صورت دادیم.

,

وی بیان داشت: در راستای این موضوعات کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی در خصوص اینکه هیچ رانت و رانت‌خواری در مورد این پروژها وجود ندارد قدم‌‌های خوب و محکمی برای شفاف سازی و اعتماد سازی برای همشریان برداشته است.

,

دبیر هیئت رئیسه شورای شهر تبریز یکی دیگر از اقدامات مهم شورا را در سال جاری بررسی تعرفه عوارض محلی و بودجه سال آینده خواند و عنوان کرد: بنا به جلساتی که اعضا داشتیم رقم ۲ هزار و ۶۳۰ میلیاردی به همراه متمم ۱۴۰ میلیاردی برای نوسازی حمل و نقل عمومی با رقم‌ کلی ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی به تایید اعضاء شورای پنجم رسید که رقمی قابل تحقق است.

,

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد شورا در حوزه تبریز ۲۰۱۸ را چگونه ارزیابی می‌کند، توضیح داد: استارت اولیه این رویداد از اول دی ۹۶ زده شده ولی به علت ناپایداری جوی در روزهای گذشته و مشغول بودن ادارات به کارهای پایان سال برخی از اقدامات را نتوانسته‌‌‌ایم انجام دهیم.

,

آجودان‌زاده با بیان اینکه در این دوره از شورا طرح «گوزل تبریزیم» به اجرا درآمد، ابراز کرد: هرس کردن درختان، نورپردازی شهری و آسفالت ریزی در معابر اصلی آغاز شد و با اضافه شدن چند طرح دیگر به طرح گوزل تبریزیم، این رویه همچنان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم هرچه بیشتر خود را آماده پذیرایی از میهمان داخلی و خارجی کنیم.

,

وی افزود: ۵ اردیبهشت ۹۷ رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور تنی چند از رئیس جمهوران کشورها و مقامات خارجی به همراه رئیس جمهور و وزیران و مقامات کشوری و لشکری در تبریز افتتاح خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه