اخبار داغ

گزارشی از عملکرد دوساله آستان قدس رضوی؛

تسهیل زیارت امام رئوف برای مشهداولی‌ها/ فراگیر شدن طرح خادمیاری در سطح کشور

تسهیل زیارت امام رئوف برای مشهداولی‌ها/ فراگیر شدن طرح خادمیاری در سطح کشور
آستان قدس از دو سال گذشته تاکنون اقدامات جدیدی را در قالب منشور هفتگانه ای که محور اصلی آن توجه به نیازمندان و تسهیل زیارت افراد مستضعف جامعه می باشد، داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دوسال از انتصاب حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی می گذرد که این مدت آستان قدس اقدامات جدیدی را در قالب منشور هفتگانه ای که محور اصلی آن توجه به محرومان و تسهیل زیارت آنها بود، داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, مرآت,

خدمت به محرومان و تکریم زائران از ویژگی بارز رئیسی است

, خدمت به محرومان و تکریم زائران از ویژگی بارز رئیسی است,

در همین خصوص؛ علیرضا خسروی رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن اشاره به عملکرد حجت الاسلام رئیسی بعد از پذیرش تولیت آستان قدس رضوی، گفت: وی اقدامات و برنامه های داخل مجموعه آستان قدس رضوی را از همان ابتدا براساس ابلاغ رهبری اولویت بندی کرد.

, ، ,

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان در ادامه افزود: رئیسی تمامی خدماتی که در آستان قدس انجام می شد را نیز به استان ها نیز منتقل کرده است.

,

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان، خدمت به خانواده های محروم، دادن اطعام و رسیدگی به زلزله زدگان و... اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: شاید تا الان حضور همه جانبه آستان قدس خیلی پررنگ دیده نمی شد اما با آمدن رئیسی قدمهای بسیار بزرگی در این مسیرها برداشته شده است.

,

خسروی با اشاره به اینکه نگاه رئیسی "زائر محوری" است، گفت: در این مدت در بخش فرهنگی مانور زیادی داده شد و تمامی استان ها نیز در این زمینه دخیل شدند طوریکه  برای تمامی زائران پیوست فرهنگی در نظر گرفتند.

,

وی با بیان اینکه رضایتمندی از سوی زوار و خادمان در بخش های مختلف بیشتر شده است، گفت: وضعیت خادمان حرم از نظر اقتصادی و معیشت بهتر شده است.

,

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان درخصوص گسترش ابعاد بین‎المللی زیارت حضرت رضا(ع) گفت: مشکلاتی درخصوص ورود و خروج زوار خارجی وجود داشت که با رایزنی تولیت آستان قدس رضوی حل شد.

,

وی در ادامه افزود: زائران پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) و عتبات عالیات به کشورمان اعزام می شوند که برای این امر 2 ورود و خروج از آنها گرفته می شد که با رایزنی این موارد برداشته شد و یک ورودی از آنها گرفته می شود.

,

ارائه برخی از خدمات حرم رضوی در استان‌ها

, ارائه برخی از خدمات حرم رضوی در استان‌ها,

نماینده سابق سمنان در مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی آستان قدس رضوی ارائه برخی از خدمات حرم امام رضا (ع) به استان‌ها بود، اظهار کرد: خدمات بیمارستانی، غذای حضرت، جذب خادمیاران و خدمت به زوار نیز از دیگر خدماتی است که به استان‌های کشور منتقل شده است.

,

فراگیر شدن طرح خادمیاری در سطح کشور

, فراگیر شدن طرح خادمیاری در سطح کشور,

رئیس دفتر آستان قدس رضوی با تشریح طرح خادمیاران رضوی اظهار کرد: دفاتر آستان رضوی در تمامی شهرستان ها راه اندازی شده است و جذب خادمیاران در حال اجراست.

,

انتخاب خادمان حرم رضوی قبل از رئیسی، موروثی بود

, انتخاب خادمان حرم رضوی قبل از رئیسی، موروثی بود,

خسروی با بیان اینکه انتخاب خادمان حرم رضوی  قبل از رئیسی به صورت موروثی بود، گفت: در حال حاضر هر فردی که علاقمند باشد می تواند طی مراحلی به این کار برسد.

,

وی همچنین تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از پزشکان خادم حرم رضوی هستند و برخی از عمل های جراحی و ویزیت ها را به صورت رایگان انجام می دهند.

,

50 نفر از استان سمنان خادم حرم رضوی هستند

, 50 نفر از استان سمنان خادم حرم رضوی هستند,

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان با بیان اینکه 50 نفر از استان سمنان به عنوان خادم یار درجه 3 در حرم رضوی مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: 1500 نفر در شهرستان سمنان به عنوان خادمیار آموزش دیدند و گزینش شدند و هم اکنون تعدادی از این افراد به عنوان خادم در حرم رضوی کشیک می دهند.

,

خسروی با اشاره به اعزام زیارت اولی ها به حرم رضوی اظهار کرد: شناسایی افرادی که حتی یکبار هم به زیارت امام رضا (ع) نرفته اند صورت گرفت و تا کنون قریب به 2 هزار نفر به مدت 3 روز به مشهد اعزام شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه