اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

وجود ابهام های مکرر در استیضاح سه وزیر/لابی گری در مجلس خیانت به مردم است/استیضاح وزرا با سرعت، همچون تصویب برجام پیش رفت

وجود ابهام های مکرر در استیضاح سه وزیر/لابی گری در مجلس خیانت به مردم است/استیضاح وزرا با سرعت، همچون تصویب برجام پیش رفت
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه استضیاح وزرا با سرعت، همچون تصویب برجام پیش رفت، گفت: نمایندگان قسم خورده اند که به ملت وفادار باشند نه اینکه همچون اتفاقات روز گذشته و امروز با لابی گری به مردم خیانت کنند، چرا که هنوز با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی موافقان استیضاح پاسخ شفافی از سوری وزرا به مردم داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ در روز گذشته و امروز سه وزیر راه، رفاه و کشاورزی در کابینه دولت روحانی در مجلس با هزار اما و اگر و کش و قوس های فراوان استیضاح شدند و با تأیید نمایندگان دوباره بر سر جایگاه خود ماندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

شنیده ها و مصاحبه های مختلفی از شبکه های اطلاع رسانی از لابی گری های بسیار در مجلس خبر می داد.

,

از این رو برای مطلع شدن از چگونگی دست های پشت پرده به سراغ یکی از کارشناسان مسائل سیاسی کشورمان رفتیم.

,

استضیاح وزرا با سرعت، همچون تصویب برجام پیش رفت/چرا استیضاح در روزهای پایانی سال انجام شد؟

, استضیاح وزرا با سرعت، همچون تصویب برجام پیش رفت/چرا استیضاح در روزهای پایانی سال انجام شد؟,

در این باره «محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: وزرا پس از معرفی شدن از سوی رییس جمهور در مجلس اگر تأیید شوند در منسب وزارتخانه مربوطه مشغول به کار می شوند و در حین انجام کار اگر در برنامه های خود دچار ضعف و نقصان شوند از طریق مجلس که به نوعی وظیفه نظارتی دارد، با تنظیم نامه و درخواست حد نصابی از نمایندگان مورد استیضاح و سوال قرار می گیرند.

,

وی اظهار کرد: جلسات استضیاح های روز گذشته و امروز به نوعی بازی گرفتن ملت بود، چرا که در کوتاه ترین زمان مطرح و رسیدگی به آن همچون برجام که در 20 دقیقه تصویب شد در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجامی که خواستند رسید، یکی هم نبود که به لاریجانی بگوید چرا استضیاح ها در روزهای پایانی سال و با این روش عجله ای انجام شد.

,

وجود ابهام های مکرر در استیضاح سه وزیر/آمارهای ارائه شده از سوی نمایندگان موافق استیضاح با سند بود و پاسخی برایش ندادند

, وجود ابهام های مکرر در استیضاح سه وزیر/آمارهای ارائه شده از سوی نمایندگان موافق استیضاح با سند بود و پاسخی برایش ندادند,

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان افزود: بالاخره به دلیل برنامه ها و اقدامات این سه وزیر و کم کاری های آنان طرح استیضاح مطرح شده بود و این دو روز نیز همه عملکرد این وزرا از تلویزیون، رادیو و خبرگزاری ها در جلسه علنی مجلس بدون هیچ کم و کاستی به صورت انلاین برای مردم پخش می شد، آمارها و ارقام هایی از کارهای انجام شده که نباید انجام می شد و کارهایی انجام نشده که می بایست انجام شود، توسط موافقان مطرح موافقان طرح استیضاح مطرح شد و مردم همه در جریان کم کاری های وزرا قرار گرفتند.

,

قاسمی تصریح کرد: بدون تردید آمارهای ارائه شده از سوی نمایندگانی که موافق استضیاح بودند با سند و مدرک های بسیار بوده و آنان بدون استناد حرفی نمی زدند و وزرای مورد استیضاح برای این مطالبات پاسخی ندادند و ابهاماتی در اذهان عموم مردم به جای مانده، که اگر این آمارهای منطقی وجود دارد، پس چرا نمایندگان که عصاره ملت خوانده می شوند دوباره همینان را تأیید کردند؟!

,

اگر استیضاح انجام نمی شد بهتر بود/نه روحانی نه وزرایش از مردم بابت اتفاقات ناگوار به ویژه در حوزه راه عذرخواهی نکردند

, اگر استیضاح انجام نمی شد بهتر بود/نه روحانی نه وزرایش از مردم بابت اتفاقات ناگوار به ویژه در حوزه راه عذرخواهی نکردند,

وی عنوان کرد: اگر استضیاح انجام نمی شد به مراتب بهتر از انجام شدن آن بود، چرا که هم اینک مردم با مطلع شدن از این همه آمار و ارقام واقعی علیه عملکرد وزراپف اعتمادشان از بین رفته و به آتان بدبین شده اند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان ادامه داد: جالبی ماجرا آنجاست که با وجود آن همه اتفاقات ناگوار در حوزه راه و شهرسازی که رخ داده از رده های بالا تا پایین دولت یعنی از روحانی تا آخوندی و زیردستانشان هیچ کدام از ملت عذرخواهی نکردند تا جایی که حتی اخوندی بعد از وقوع حادثه تلخ قطار با یک نگاه مغرورانه ای جلوی دوربین ها گفت که همه مسافران بیمه بودند و چنان که گویی جان آن همه هم وطن که از بین رفتند و یا جان هم وطنان دیگر که در حادثه سقوط هواپیما فوت کردند، برایشان ارزشی ندارد.

,

نگاه دولتی ها به مردم، نگاه ارباب رعیتی است/مطالبه گری دولت به جای پاسخگو بودن به ملت!

, نگاه دولتی ها به مردم، نگاه ارباب رعیتی است/مطالبه گری دولت به جای پاسخگو بودن به ملت!,

قاسمی اظهار کرد: نگاه دولت به ملت از بالاترین مقام اجرایی گرفته تا پایینترین آن به مردم، یک نگاه ارباب رعیتی است، گویا جای دولت و ملت عوض شده و به جای آن که دولت پاسخگوی مطالبات مردمی باشد، حال مردم را پاسخگو می خواهند.

,

وی تصریح کرد: همین امروز شاهد بودیم که حجتی، وزیر کشاورزی در جلسه علنی استیضاخ خود گفت از چند میوه نام برد که واردات به جز آن میوه ها قاچاق است و باید جلوی قاچاقشان را گرفت، یکی هم نبود که از وزیر بپرسد، چه کسی باید جلوی قاچاق کالا و میوه را بگیرید، معلوم است همین دولت که ابزارهای لازم را در دست دارد و با لابی گری های متعدد زمینه واردات محصولاتی را که نباید فراهم می سازد.

,

باید بایدها را خود دولت باید پاسخگو باشد نه ملت

, باید بایدها را خود دولت باید پاسخگو باشد نه ملت,

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان افزود: چند وقت پیش هم رییس جمهور به همراه دیگر اعضای کابینه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، در آن روز با همان لحن همیشگی خود چندین و چند باید به کار برد، که رهبر انقلاب در ابتدای بیاناتشان خطاب به روحانی عنوان کردند که این باید باید ها را خود دولت پاسخگو باشد.

,

قاسمی همچنین به موضوع نامه ای که چند وقت پیش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح آخوندی مطرح کرده بودند هم اشاره کرد و گفت: آن روزها شاهد بودیم که در حدود 17 نفر از افرادی که درخواست استضیاح را امضاء کرده بودند با لابی گری آخوندی و اینکه شاید قول های مساعد و امتیازاتی به برخی از نمایندگان موافق استیضاح برای حوزه انتخابیه آنان چه تلفنی و چه حضوری داده بود، امضاءهای خود را پس گرفتند و استیضاح اجرایی نشد.

,

لابی گری در مجلس خیانت به مردم است

, لابی گری در مجلس خیانت به مردم است,

وی تأکید کرد: نمایندگان قسم خورده اند که به ملت وفادار باشند نه اینکه همچون اتفاقات روز گذشته و امروز با لابی گری به مردم خیانت کنند، چرا که هنوز با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی موافقان استیضاح پاسخ شفافی از سوری وزرا به مردم داده نشده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه