اخبار داغ

گزارش/

سگ های ولگرد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد

سگ های ولگرد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد
این روزها شهر بندرعباس جایگاهی برای جولان سگ های ولگرد شده به طوری که در هر کوی و برزن شاهد گله هایی از این سگ ها هستیم که صدای هیاهوی آنها باعث اختلال خواب شهروندان نیز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ سگ یکی از حیوانات  مفید از سالیان طولانی  یار و همراه انسان ها بوده به طوریکه آدمی زاد را در مقابل جانوان و سارقان  نگه می داشته ؛ اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری و ساخت دوربین های مدار بسته دیگر از سگ ها به عنوان نگهبان استفاده نمی شود و تنها در روستا ها برای حراست از  گله های گوسفندان کارایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توسعه شهرنشینی غیر اصولی و فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای زندگی شهری سالم ، گسترش ساخت و سازها به سمت حاشیه شهر،  پدیده گسترش سگ های ولگرد را در میان شهر افزایش داده است.

,

در گذشته که سگ های ولگرد تنها در حاشیه شهر ومکان های  کم تردد وجود داشته اما امروزه شاهد پرسه زدن سگ های ها در هرکوی و برزنی از شهر هستیم و حضور سگ‌های ولگرد  در کوچه و خیابان‌های شهر به معضلی برای شهروندان تبدیل شده  که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

,

هاری، آلودگی با کک، گال ، قارچها، لیتوز،  بیماریهای انگلی از جمله بیماری های مشترک انسان و سگ است که از طریق تماس و گاز گرفتگی از سگ به انسان ها منتقل می شود.

,

این روزها وجود سگ ها در سطح شهر بندرعباس به چالشی آزار دهنده برای شهروندان تبدیل شده، چالشی که از بیابان و اطراف منازل مسکونی شهرک پیامبر اعظم بندرعباس آغاز و آکنون به مراکز پرتردد نیز رسیده است.

,

به سطح شهر بندرعباس رفتیم تا اندر احوالات شهروندان با وجود سگ های ولگرد را جویا باشیم.

,

, ,

وقتی سگ های ولگرد مانع خواب شهروندان می شود

, وقتی سگ های ولگرد مانع خواب شهروندان می شود, وقتی سگ های ولگرد مانع خواب شهروندان می شود,

کنیزحیدری، یکی از شهروندان شهر بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: سگ های ولگرد که در دهه اخیر در شهر بندرعباس تعدادشان افزایش یافته باعث ایجاد اختلال  در خواب فرزند دوساله ام می شوند به طوری که صدای پارس کردن و هیاهوی این سگ ها در نیمه شب باعث بیدار شدن فرزندم می شود.

,

این شهروند یندرعباسی ادامه داد:  وجود این سگ ها باعث زشتی چهره شهر نیز شده به طوری که پرسه زدن این حیوانات

,

در کنار ساحل بکر بندرعباس هر گردشگر را به وحشت می اندازد.

,

حیدری با بیان اینکه سگ های ولگرد علاوه بر حضور در محلات،  در مرکز شهر و اطراف بازارهای  تجاری نیز وجود دارند، گفت: شهروندان و گردشگران که برای خرید به مرکز شهر می آیند سگ های ولگرد با پارس کردنشان میزبان گردشگران می شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولان تدبیری برای این سگ های ولگرد که در سطح شهر بندرعباس رها شده اند بیندیشند و محلی امن برای زیستگاه ان ها پیش بینی شود.

,

, ,

سگ های ولگرد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد

, سگ های ولگرد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد, سگ های ولگرد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد,

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: تعداد سگ های ولگرد در شهر بندرعباس افزایش یافته به طوریکه بارها شاهد حمله سگ های وحشی به شهروندان درحال عبور از کوچه و خیابان ها بوده ایم .

,

این شهروند بندرعباسی تصریح کرد: در سالهای گذشته تنها سگ ها در آخر شب در سطح شهر بودند؛  اما در حال حاضر سگ ها در کنار شهروندان زندگی می کنند و حتی در پارک ها و مراکز تفریحی نیز وجود دارند.

,

وی بیان کرد: این سگ ها نگرانی‌هایی را در بحث سلامت شهروندان به وجود آورده که با عبور از محل های آلوده ناقل بیماری‌های مسری هستند و تهدیدی جدی برای سلامت مردم و بهداشت محیط به شمار می‌روند.

,

این شهروند ادامه داد: سگ های ولگرد چنان به طور وحشیانه در شهر قدم بر می دارند که انگار شهر جایگاه آنهاست و انسان ها محل  زندگی آنها را تصرف کرده اند.

,

وی با بیان اینکه حضور سگ های ولگرد به سیمای شهری ضربه وارد می کند، خاطرنشان کرد: حضور سگ های ولگرد علاوه بر زشت کردن چهره شهر موجب ترس و وحشت دانش آموزان و کاهش بهداشت شهری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه