اخبار داغ

با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی؛

سرریز بند آبخیز داری بخش جازموریان با 15 میلیارد ریال اعتبار احداث شد

سرریز بند آبخیز داری بخش جازموریان با 15 میلیارد ریال اعتبار احداث شد
سرریز بند آبخیز داری بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب با 15 میلیارد ریال اعتبار و با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال احداث خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما؛عملیات احداث بند آبخیز داری جازموریان . با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان با متراژ 1900 متر و 1 میلیون متر مکعب حجم آبگیری با حضورحجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار ، حجت الاسلام بامری امام جمعه جازموریان ، کردستانی مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان ، عطاپور فرماندار رودبارجنوب ، وجمعی از مسئولین در شهر زهکلوت شهرستان رودبارجنوب اجرا شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

این پروژه‌ با توجه به بروز سیلاب‌های مخربی که همواره خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تأسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و باغی زهکلوت، سایر آبادی‌ها و پایین‌دست وارد می‌‌کرد، اجرایی شده و به همین منظور مطالعات کاملی از منطقه بالادست صورت پذیرفته است.

,

, ,

محمد رضا شاهرخی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:  اجرای سیل‌بند خاکی با تراکم در بالادست پیشنهاد و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد که شامل عملیات خاکی با تراکم به طول یک‌هزار و 900 متر و حجم 93 هزار متر مکعب و عملیات  سرریز سنگی‌ملاتی با حجم 2 هزار متر مکعب است.

,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اعتبار مصوب کل این پروژه در سال جاری را برابر با 15 میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: این پروژه سالانه حدود 2 میلیون متر مکعب سیلاب‌ را کنترل کرده و به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ داده و موجب تغذیه آن‌ها می‌شود.

,

پروژه سیل‌بند خاکی با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و  قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال اجرا می‌شود.

,

گفتنی است این پروژه در حال حاظر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

شهرستان رودبارجنوب در330کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه