اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت:

تغییر سبک زندگی از علل مهم افزایش سرطان است

تغییر سبک زندگی از علل مهم افزایش سرطان است
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر توزیع ناعادلانه خدمات درمان در کشور گفت: ارائه خدمات در مراکز درمان متفاوت است و امکانات و نیروی انسانی متخصص به شکل مطلوب توسعه پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در نخستین سمپوزیوم سرطان در کیش با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی یکی از مهمترین عوامل افزایش سرطان است اظهار کرد: سرطان یکی از شایعترین علل مرگ های زودرس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, کیش پرس,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 14 میلیون نفر در دنیا گرفتار این بیماری هستند افزود: پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد بیماران سرطانی به بیش از 24 میلیون نفر افزایش یابد.

,

معاون درمانی وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع سرطان در ایران نسبت به اروپا بالا نیست آن را نگران کننده دانست و افزود: در بین هر یکصد هزار نفر 137 زن و 173 مرد به سرطان مبتلا هستند که درزنان سرطان های معده و پستان و در مردان سرطان های معده و پروستات شیوع بیشتری دارد.

,

وی با اشاره به اینکه عواملی مانند افزایش وزن، کم تحرکی، مصرف بالای کالری، آلودگی هوا، عدم مصرف سبزیجات و میوه به حد کافی از جمله عوامل موثر در گسترش سرطان هستند تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل هزینه هایی است که سرطان به خود اختصاص می دهد.

,

جان بابایی با تاکید بر اینکه هارمونی لازم برای درمان مردم اتفاق نمی افتد افزود: دسترسی ناعادلانه مردم به خدمات درمان سرطان از عواملی است که موجب می شود همه مردم به صورت یکسان از تجهیزات و نیروی متخصص درمان در حوزه سرطان بهره مند نشوند.

,

وی افزود: برنامه آمایش سرزمینی برای تشخیص میزان سرطان در نقاط مختلف کشور تنظیم شده است.

,

این مسئول در معاونت درمان وزارت بهداشت  همچنین با اشاره به اینکه مرکز منسجم خدمات سرطان در کشور بسیار کم است افزود: مراکز درمان تیپ 3 در کشور داریم اما کم است. هم اکنون حداقل در 15 نقطه از کشور نیازمند ایجاد مراکز منسجم درمان سرطان هستیم.

,

معاون درمانی وزیر بهداشت اظهار کرد: جراحی، رادیو تراپی، شیمی درمانی همه در یک مرکز انجام نمی شود و برای استفاده از هر یک از این خدمات باید به مکانی متفاوت مراجعه کرد.

,

وی ادامه داد: خدمات حمایتی و طب تسکین هم از موارد مهمی است که در کشور ما جایی ندارد؛ در طب حمایتی و تسکینی کار نکردیم که فرد و خانواده آماده باشد.

,

جان بابایی با تاکید بر اینکه با افزایش سن میزان ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد افزود: امروزه به رغم افزایش بیماری سرطان، سرطان هایی افزایش یافته است که امکان بیشتری برای پیشگیری و درمان دارند و 50 درصد سرطان ها قابل علاج هستند اگر چه چون حمایت نمی شوند برای بیماران ایجاد نگرانی می کنند.

,

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی مراکز منسجم درمان سرطان خاطر نشان کرد: جزیره کیش قابلیت های لازم برای گردشگری سلامت را دارد.

,

 نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان جزیره کیش با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمودی و دکتر ایمانی مشاوران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور جوان استاد دانشگاه وین و دبیر علمی همایش، جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره و پزشکان و اساتید داخلی و خارجی در زمینه سرطان با هدف ایجاد مرکز درمان سرطان (KCC) در کیش برگزار شد. 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه