اخبار داغ

در ادامه محرومیت های سیستان؛

محرومیت اهالی روستای ارباب شهرستان زابل از نعمت آب آشامیدنی سالم

محرومیت اهالی روستای ارباب شهرستان زابل از نعمت آب آشامیدنی سالم
روستای ارباب یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان زابل به شمار می رود که در دوران دفاع مقدس ۲۹ شهید و بیش از ۴۰۰ رزمنده، ایثارگر، آزاده و جانباز تقدیم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ در حالی که نوشیدن آب سالم یکی از نیازهای اصلی هر انسان به شمار می‌رود اما اهالی این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

اهالی روستای ارباب با تماس با پایگاه خبری اوشیدا از وضعیت آب آشامیدنی این روستا گلایه داشتند و خواستار رفع این معضل شدند.

یکی از اهالی روستای ارباب به خبرنگار اوشیدا گفت: امروزه هر مدیری که در استان بر سر کار می آید نیازمند فرصتی است تا هم خود را پیدا کند و هم روابط خود با مدیران دیگر دستگاه ها را تنظیم کرده و بتواند زمام امور را به دست گیرد، آنچه طی سالیان گذشته در جلسات متعدد تودیع و معارفه مسئولین شهرستانی و استانی را شنیده ایم شعار دفاع از حق مردم و خدمت به وارثان حقیقی این انقلاب و نظام یعنی مردم است اما در برخی موارد با مقایسه و تجزیه و تحلیل عملکرد تعدادی از مدیران در استان به این نتیجه می‌رسیم که این شعار صرفا به منزله گمراه کردن مردم و مقدمه ای برای رسیدن به اهداف حزبی و جناحی یا بهتر بگوییم در این استان رسیدن به اهداف قومی و قبیله ای است.

شهرکی افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان می خواهیم که اگر به راستگویی مدیران تحت امر خود در استان در خدمت به مردم اطمینان دارد اگر بر کارنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید در این استان افتخار می کند قدم رنجه کند تا مشتی از خروار، بی عدالتی و دروغگویی را نشان وی دهیم.

وی افزود: اینکه برخی دولتمردان و مسئولین استانی مفتخر به یکپارچگی و وحدت بین مسئولین دولتی در استان، در خدمت به مردم هستند لازم است سری به روستای ارباب بزنید تا نمونه ای عینی و ملموس از تک روی های متعدد مسئولین شهرستانی و استانی و عدم رعایت شان و منزلت به اصطلاح یاران دولتی شان را ببینید.

شهرکی ادامه داد: در قرن ۲۱ که جهانیان مبهوت توانایی و قدرت علمی، نظامی و درخشش در امور زیربنایی فرزندان ایران زمین شده اند جای بسی تاسف است برای مدیرانی که هنوز در خم یک کوچه هستند.

وی تاکید کرد: نزدیک به پنج سال است که روستایی در سیستان با پیشینه ای تاریخی و مذهبی و فرهنگی در استفاده و بهره مندی از اولین و ابتدایی ترین و حیاتی ترین نعمت الهی یعنی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کند و مصرف آب گل آلود و غیر بهداشتی امان مردم را بریده است.

شهرکی بیان کرد: پنج سال است که کارنامه دروغ و دروغگویی مدیران شهرستانی و استانی امور آب روستایی در خدمت به مردم و عمل به وظایف قانونی خود، حجیم و قطورتر شده است.

یکی دیگر از اهالی روستای ارباب اظهار کرد: در روزگاری که مردم ایران همه روزه نظاره گر پرتاب موشک و ماهواره و رسیدن به قله های علم و فناوری و درمان بیماران صعب العلاج هستند، متاسفانه در گوشه ای از استان تعویض کمتر از هزار متر لوله آب شرب روستا باید پنج سال به طول انجامد و مردمی رنجور، صبور و محروم از آب کشاورزی، مرز و پیله وری مجبور باشند به جای غذایی گرم و قوت بخش، آب گل آلود بیاشامند.

ارباب تصریح کرد: از استاندار سیستان و بلوچستان برای نوشیدن جرعه ای آب شرب روستا که پنج سال است با گلوی مردمانی صبور آشناست و در آستانه سال جدید منتظر مسافران نوروزی می‌باشد قبل از آغاز سال ۹۷ در جمع مردم روستا حضور یابد.

وی اظهار کرد: بعد از پنج سال پیمانکار قصد تعویض لوله آب شرب روستا را دارد، قرار بر این بوده هشت روزه کار را انجام دهد اما الان بیش از سه ماه این کار به طول کشیده و حتی از ششم اسفند تاکنون کسی به روستا مراجعه نکرده و گرد وخاک ناشی از تخریب جاده روستا مردم را کلافه کرده است.

ارباب خاطرنشان کرد: سهل انگاری پیمانکار در عمل به وظایف، استفاده از ابزار و لوله بی کیفیت و ارزانتر و عدم انشعاب گذاری منازل به خوبی مشهود است اما متاسفانه هیچ کسی هم جوابگو نیست.

یکی دیگر از اهالی روستای ارباب اذعان کرد: چندین مرتبه ناظرین استانی، کارشناسان حراست آبفای روستایی استان و شهرستان در پی شکایت مردم بر نحوه عملکرد پیمانکار با دلایل و مستندات در محل حاضر شدند ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و کماکان مردم دچار مشکل هستند و آب منازل به لوله قدیمی وصل است.

دلاور با بیان اینکه پنج سال است به دلیل پوسیدگی لوله اصلی که بیش از سی سال از عمر آن می‌گذرد قول تعویض لوله را داده اند، اضافه کرد: منازل تعدادی از مردم حاشیه جاده به دلیل شکستگی‌های مداوم لوله تخریب شده است.

وی اظهار کرد: آبی که در جاده جاری می‌شد دوباره از محل شکستگیها با آب شرب روستا مخلوط شده وبه خورد مردم می‌رفت اما با این حال کسی جوابگو نیست.

دلاور اظهار کرد: مشکل عدم نظارت ناظرین بر عملکرد پیمانکار وجود دارد به طوری که هنوز حتی یک منزل از لوله جدید آب نگرفته، گرد وخاک جاده مردم را کلافه کرده است.

وی افزود: میهمانان نوروزی در راه هستند، وسایل نقلیه در چاله های جاده دچار آسیب شده اما هیچ اقدامی به خاطر اینکه باید اتصالات فرعی برقرار شود، برای جاده میسر نیست.

دلاور تاکید کرد: بر اساس آخرین پیگیری فرماندار و بخشدار قرار بر این بود که در تاریخ دوازدهم اسفند با حضور مدیر عامل آبفای روستایی استان و فرماندار، بخشدار، ناظرین و پیمانکار در روستا موضوع از نزدیک بررسی و سپس در دفتر فرماندار جلسه ای فوری گرفته شود ولی متاسفانه تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه