اخبار داغ

مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

مرکز سرطان کیش گام نخست در احداث دهکده سلامت/ کیش نمایشگاه غلبه کیفیت بر کمیت است

مرکز سرطان کیش گام نخست در احداث دهکده سلامت/ کیش نمایشگاه غلبه کیفیت بر کمیت است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد مرکز سرطان در کیش پایه اول و گام نخست در احداث دهکده سلامت است که تا اردیبهشت مراحل اجرایی آن آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان در کیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جای صحبت مداوم از گردشگری سلامت به فکر ایجاد دهکده سلامت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با تاکید بر اینکه در حال مطالعه طرح و بررسی جا نمایی آن هستیم و سرمایه گذار نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده است افزود: این دهکده دارای حلقه های مختلف است که باید همه برای شکل گیری آن در نظر گرفته و بررسی شود.

,

انصاری لاری تاسیس مرکز سرطان کیش را یکی از گام های مهم در ایجاد دهکده سلامت برشمرد و افزود: این همایش با حضور بزرگان و نخبگان این حوزه می تواند شروع خوبی برای تاسیس این دهکده جامع سلامت باشد.

,

وی اظهار امیدواری کرد مرکز سرطان کیش تا اوایل خرداد ماه با تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز آماده خدمات رسانی به بیماران سرطانی با حضور متخصصان و برجستگان حوزه سرطان داخل و خارج از کشور باشد و افزود: امیدواریم درمان سرطان در این مرکز با به روزترین تجهیزات و برجسته ترین اساتید انجام شود.

,

مدیرعامل سازمان در نخستین سمپوزیوم سرطان کیش نیز با بیان اینکه جزیره کیش بخش کوچک اما با کیفیتی از سرزمین ایران است تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های کیش در مدیریت یکپارچه، زیرساخت مناسب ، عدم نیاز به ویزا برای حضور اتباع خارجی، امکانات استاندارد و تجهیزات کامل بیمارستانی، آب و هوا می توان گفت کیش نمایشگاهی زیبا از غلبه کیفیت بر کمیت است.

,

وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش سرطان از حضور نخبگان و پزشکان متخصص و فوق تخصص داخلی و خارجی شرکت کننده در این همایش تاکید کرد: در این نشست سخن از یک بیماری است که شنیدن نام آن برای فرد، جامعه و خانواده فرد توام با نگرانی و اضطراب است.

,

انصاری لاری ادامه داد: تاریخچه بیماری سرطان به طول تاریخچه بشر است و در اجساد مومیایی شده 3 هزار سال پیش نیز بقایای سلولو های سرطانی یافت شده است.

,

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته پیشرفت های بسیاری در زمینه پیشگیری و درمان سرطان اتفاق افتاده اما هنوز بیماری سرطان سالیانه جان بیش از 8 میلیون انسان را می گیرد اضافه کرد: پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2030 به 12 میلیون نفر در سال افزایش یابد.

,

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما جمعیت در حال مسن تر شدن است تاکید کرد: اگر به شکل همه جانبه و موثر به درمان و پیشگیری از سرطان پرداخته نشود به عنوان یک هشدار و خطر جدی برای جامعه محسوب می شود.

,

وی افزود: کیش به سهم خود با آب و هوای پاک، زیر ساخت های لازم در زمینه های مختلف، برخورداری از فرهنگ ممتاز که در زندگی  دیده می شود و همه رویدادهای روزانه زندگی شهری که می تواند یک فرهنگ عمومی را بسازد این آمادگی و ظرفیت را دارد می تواند در زمینه پیشگیری، درمان و به خصوص مراقبت های پس از درمان قدم های موثری بردارد.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه همه این رویدادها به مدد همیاری، همفکری و اتکا به دانش و تخصص اساتید این حوزه شکل می گیرد که در این نشست میزبان جمعی متخصص و توانمند در این زمینه هستیم. ادامه داد: کیش منطقه ای کوچک است اما مسائل آن در حوزه کسب و کار، اقتصاد خرد و کلان، حوزه فرهنگی و اجتماعی و بخش سلامت دارای کیفیت است انتظار این است که بتوانیم در حوزه سخت افزار و تدارک ابزارهای لازم مالی به مدد اساتید، نخبگان و پزشکان حاذق، مرکز مجهز سرطان را در کیش پایه گذاری کرده و به پیشگیری و درمان سرطان کمک کنیم.

,

وی اظهار امیدواری کرد: این نشست با توجه به حضور اساتید و متخصصان این حوزه بتواند رهنمودها و راهکارهای موثر و راهگشایی در حوزه اجرا فراهم کند و به زودی شاهد اولین عمل جراحی سرطان با بهترین ابزارها، مدرن ترین روشها و بهره گیری از برترین و حاذق ترین جراحان این حوزه در جزیره کیش باشیم

,

نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان جزیره کیش با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمودی و دکتر ایمانی مشاوران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور جوان استاد دانشگاه وین و دبیر علمی همایش، جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره و پزشکان و اساتید داخلی و خارجی در زمینه سرطان با هدف ایجاد مرکز درمان سرطان (KCC) در کیش برگزار شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه