اخبار داغ

نیم‌نگاهی به نیازهای مسافران نوروزی؛

کمبود «سکوی نماز» بزرگترین دغدغه مسافران نوروزی است

کمبود «سکوی نماز» بزرگترین دغدغه مسافران نوروزی است
کمبود زیرساخت‌ها برای اقامه نماز در محورهای مواصلاتی اکثر نقاط کشور به چشم می خورد؛ استان مرکزی هم از این قاعده مستثنی نبوده و به واسطه قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب می‌طلبد که مسئولان نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز، نماز در دین اسلام از جایگاه والایی برخورد بوده و ستون دین است. حتی شرط قبولی سایر اعمال به پذیرفته شدن نماز بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

از این‌رو اقامه نماز اول وقت از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و تمامی ائمه و بزرگان دین به برپایی نمازهای جماعت اول وقت بسیار تاکید کرده‌اند.

,

در جامعه امروز اقامه نماز اول وقت نیازمند تامین زیر ساخت‌های لازم است تا این فریضه الهی در اول وقت ادا شود. کمبود زیرساخت‌ها به منظور اقامه نماز در محورهای مواصلاتی اکثر نقاط کشور به چشم می خورد؛ استان مرکزی هم از این قاعده مستثنی نبوده و به واسطه قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب می‌طلبد که مسئولان نسبت به تأمین این زیرساخت‌ها همت گمارند.

,

در برخی از محورها سکوهایی تحت عنوان سکوی نماز تعبیه شده که فاقد امکانات لازم هستند و در عمل امکان اقامه نماز برای مسافران و رانندگان وجود ندارد این در حالیست که در هجمه فرهنگی دشمن نیازمند تقویت فرهنگ اسلامی هستیم.

,

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: استان مرکزی به واسطه قرار گرفتن در مسیر ارتباطی چند استان کشور به عنوان یکی از استان های عبوری کشور مطرح است که همواره با حجم بالای تردد به ویژه در ایام تعطیل و مناسبت ها رو به رو است.

, اراک امروز,

قربانپور یکی از مشکلات استان مرکزی را نداشتن استراحتگاه به تعداد کافی برای مسافران عنوان کرد و افزود: در استان مرکزی ظرفیت کافی برای استراحتگاه مسافران عبوری وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: به عنوان نمونه از منطقه سلفچگان تا شهر توره که همواره ترافیک پر حجمی را داریم مکان مناسبی برای استراحت مسافران و رانندگان و همچنین اقامه نماز وجود ندارد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: نبود مکان مناسب برای استراحت مسافران باعث شده تا مسافران در میادین ورودی و خروجی شهر اقدام به نصب چادر کنند که خیلی وجه خوبی برای استان و کلانشهر اراک ندارد.

,

قربانپور با اشاره به اینکه در ایام اربعین هم این کمبود احساس می شد، اضافه کرد: البته در آن ایام توسط فضاهای میقاتی که ایجاد شده بود تا حدودی این کمبودها جبران شده بود ولی در ایام نوروز این کمبودها مشهود است.

,

وی با تاکید بر اینکه ساخت مکان های عمومی مناسب برای مسافران بارها در سال‌های اخیر در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است، ادامه داد: البته بارها در سال های گذشته کلنگ‌هایی برای این منظور بر زمین زده شده که تاکنون هیچ یک به سرانجام نرسیده‌اند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ساخت مکان های عمومی برای مسافران در استان مرکزی به مدیریت کلان‌نگری نیازمند است تا با نتیجه مناسبی همراه باشد.

,

امید است مسئولان با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت مکان‌های مناسبی را در محورهای مواصلاتی استان احداث کنند تا با حفظ ارزش های اسلامی بتوان بر جنگ نرم دشمن غالب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه