اخبار داغ

در دومین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان چه گذشت؟

از ماجرای گوشت های آلوده تا رستوران هایی که در کنار غذا قلیان سرو می کنند

از ماجرای گوشت های آلوده تا رستوران هایی که در کنار غذا قلیان سرو می کنند
دومین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه با خبرنگاران از 7 رستوران بازدید کرد و از این تعداد 5 رستوران وضعیت مطلوب و حائز نمره قبولی و 2 رستوران وضعیت بد داشتند و نمره قبولی دریافت نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛دومین اتوبوس مطالبه گری سازمان بسیج رسانه کرمان در ایستگاه رستوران های سطح شهر توقف کرد ، این بار در کنار خبر نگاران بهرامی رئیس صنف هتل و رستوران داران ، شهابی نژاد مدیر گروه بهداشت محیط ،جعفری رئیس تعزیرات ، و دریجانی قاضی دادگستری حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

 
اتوبوس از مقابل موزه دفاع مقدس استان کرمان به سمت رستوران های بالای شهر به راه افتاد و د رمقابل سه رستوران به نام ایستاد و این رستوران ها مورد بازرسی قرار گرفتند و نکات ویژه ای از جمله نحوه نگهداری مواد غذایی ، بهداشت محیط آش پز خانه در قسمت های مخفی ، نوع روغن مورد مصرف و نوع لوازم مورد استفاده در پخت و پز مورد بحث قرار گرفت.

,
,

محمدرضا بهرامی رئیس اتحادیه رستوران‌داران کرمان با اشاره به فعالیت 59 رستوران و سفره‌خانه در شهر کرمان به بازدیدهای دوره‌ای اتحادیه‌ از این واحدها اشاره داشت و عنوان کرد: نظارت‌های اصلی بر عهده بهداشت محیط است.

,

, ,

وی ادامه داد : اتحادیه رستوران‌داران به بهر‌ه‌گیری از متخصصان خود در سال حداقل دو نوبت بازدید از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها و فست‌فودها انجام می‌دهد.

,

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشتی 190

, رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشتی 190,

محمدباقر شهابی‌نژاد معاون بهداشت محیط شهرستان کرمان نیز با اشاره به فعالیت 17 هزار واحد صنفی در کرمان که به صورت دوره‌ای باید مود بازدید قرار گیرند، گفت: در این بازدیدها تذکرات لازم بهداشتی به رستوران‌داران داده می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شود.

,

وی افزود: طی 11 ماهه امسال در بازیدهای بهداشتی که از اصناف کرمان صورت گرفته است، حدود 400 مورد دستور پلمب داشتیم و یک هزار واحد هم منجر به تعطیلی موقت شدند.

,

شهابی‌نژاد با اشاره به سامانه بهداشت 190 جهت دریافت شکایات مردمی عنوان کرد: ماهانه به صورت متوسط 200 مورد شکایت از طریق این سامانه به ما می‌رسد که باید طی 12 تا 72 ساعت به آنها رسیدگی شود.

,

, ,

در ادامه به رستوران هایی رفتیم که بعد از اخطار سازمان بهداشت در حال تنفس جهت رفع موانع مورد تذکر خود بودند در این بین رستوران اسپاخو نیز مورد بازرسی قرار گرفت گرچه شایعات زیادی در خصوص این رستوران به نام شهر کرمان در فضای مجازی منتشر شده بود اما این رستوران تنها به علت عدم رعایت چند نکته بهداشت محیطی که معمولا در همه رستوران های شهر  مشاهده می شود ، پلمپ شده بود و البته امری عادی در بین رستوران داران محسوب می شود .

,

, ,

 
شهابی نژاد تاکید کرد : این رستوران به علت تخلف یک کارگر ساده در نحوه پخت و پز پلمپ شده و این نوع موارد در تمام رستوران ها مشاهده شده و یکی دوبار توسط بهداشت بسته شدنه اند تا د جهت رفع نواقص بهداشتی اقدام کنند و بعد از رفع دوباره بازگشایی می شوند اما در خصوص این رستوران فضای مجازی نقش ویژه ایی داشته است و یک نکته قابل رفع برای رستوران را به یک بحران تبدیل کرده است.

,
,

 
شهابی نژاد ادامه داد : گرچه تشخیص گوشت آلوده و یا غیر شرعی با کارگروه محیط نیست بلکه متخصص آن دامپزشکی است اما تا به حال در رستوران های کرمان چنین مواردی را مشاهده نکردیم گوشت تاریخ مصرف گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و اگر رستورانی این نوع گوشت را داشته باشد اخطار دریافت می کند نه اینکه به سرعت پلمپ شود.

,
,

, ,

 
در ادامه از چند رستوران دیگر نیز بازدید شد و  دو رستوران که در اصل سفره خانه محسوب می شدند نه تنها از وضعیت بهداشت محیطی برخوردار نبودند بلکه آنقدر کثیف و خفه کننده بودند که حال دو تن از خبرنگاران را برای ادامه راه  ناتوان کرد.

,
,

 
در یکی از رستوران ها نه تنها سوسک از سر و روی مواد غذایی بالا می رفت بلکه دود قلیان به حدی محیط را فرا گرفته بود که ریه ها را می سوزاند لذا چطور امکان پذیر است در مکان هایی که غذا سرو می شود دود قلیان جذاب به نظر برسد ،این سئوال را باید از مصرف کنندگان پرسیید؟

,
,

, ,

 
شهابی نژاد در جمع بندی خود خاطر نشان کرد : از 7 رستوران مورد بازدید به 3 رستوران نمره 20 و به دو رستوران نمره 18 و به دورستوران نمره 0 می دهد زیرا وضعیت نامطلوبی دارند .

,
,

 
وی افزود : دلیل اصلی کاهش تخلفات و یا مرگ و میر با بیماری های بحرانی و واگیر دار در کرمان ، بازدید مستمر از مواد غذایی و مکان هایی است که غذا سرو می کنند است ، ما ماهیانه از رستوران ها بازدید می کنیم اما گاهی از رستوران های مشهور و پر مشتری بیشتر بازدید می شود زیرا اگر تخلفی صورت بگیرد جان تعداد زیادی را به خطر می اندازد .

,
,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه