اخبار داغ

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

سهم نیم درصدی تحقیق و توسعه در بودجه هیچ‌گاه محقق نشده است

سهم نیم درصدی تحقیق و توسعه در بودجه هیچ‌گاه محقق نشده است
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به سهم ۰٫۵ درصدی تحقیق و توسعه در بودجه عمومی کشور، گفت: این سهم ۰٫۵ درصدی هیچ گاه محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خطب شکن با بیان این که راه طولانی تحقق اقتصاد دانش بنیان در ایران نیازمند نگاهی سخاوتمندانه در حمایت از واحدهای دانش بنیان است، اظهار کرد: بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان دولت باید 3 هزار میلیارد تومان در سه سال پایانی برنامه پنجم به صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی تزریق کند، در حالی که تا کنون به دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

نماینده مردم کاشان و آران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: اگر این مبلغ تخصیص داده شود، با تاخیری دو ساله به عدد در نظر گرفته شده خواهیم رسید.

,

وی سهم ۰٫۵ درصدی تحقیق و توسعه در بودجه عمومی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: این سهم ۰٫۵ درصدی هیچ گاه محقق نشده است.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به نقش اقتصاد دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی باشد، ولی از آن جا که در شروع اقتصاد دانش بنیان قرار داریم، باید با کمک حمایت های دولتی جذابیت آن را برای بخش خصوصی عیان کنیم تا شرکت های سرمایه گذاری بزرگ باید به حوزه های دانش بنیان قدم بگذارند و از محصولات آن حمایت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه