اخبار داغ

پس از گذشت ۱۰ سال؛

کلیات طرح مجموعه شهری اراک به تصویب رسید

کلیات طرح مجموعه شهری اراک به تصویب رسید
کلیات طرح مجموعه شهری اراک پس از ۱۰ سال روز پنج شنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اجرای طرح مجموعه شهری اراک را در رشد و توسعه این شهرستان اثرگذار دانست و گفت: جای تاسف دارد که فرایند تهیه طرح و تصویب این طرح نزدیک به ۱۰ سال به طول کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

کریمی با اشاره به اینکه تهیه طرح مجموعه شهری اراک به مدیریت استان و عموم مردم و فعالان اقتصادی یک دید، آینده نگر و جامع و روشن می‌بخشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این مجموعه پهنه وسیعی از استان را شامل می شود، سرنوشت روستاهایی که در این مجموعه قرار دارند می‌بایست مستقل دیده شود.

,

وی با تاکید بر اینکه تهیه این قبیل طرح ها فارغ از تقسیمات کشوری انجام می شود، ادامه داد: تهیه و تصویب هر چه سریعتر طرح مجموعه شهری اراک راهنمایی خوبی برای توسعه آینده منطقه خواهد بود.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در این مجموعه شهری ساکن هستند، اضافه کرد: لازم است فضای سبز و گردشگری مناسب برای این کانون جمعیتی تعریف شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

,

کریمی اظهار کرد: برای این منظور می توان با بهره گیری مناسب از منطقه «قره کهریز» و فضای سبز «سنجان» و «کرهرود»، فضای سبز و منطقه گردشگری مناسبی برای این کانون جمعیتی در نظر گرفت.

,

وی یادآور شد: علاوه بر این می توان در داخل محدوده شهر اراک مکان هایی را برای گردشگری در نظر گرفت که بتوان از آنها در آینده استفاده کرد.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اراضی که در حد فاصل بین منطقه «سنجان» و کنارگذر اراک وجود دارد که می‌توان از آن برای توسعه شهر اراک بهره گرفت و این موضوع باید در طرح مجموعه شهری اراک دیده شود.

,

وی بیان کرد: قرار گرفتن منطقه گردشگری کویر میقان در محدوده طرح، ارتباط ریلی شهرک مهاجران به امیرکبیر، خروج خطوط ریل راه آهن از داخل شهر اراک، احداث شهرک صنعتی شماره ۴ اراک از جمله مواردی است که باید در طرح مجموعه شهری اراک دیده شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

, معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:,

تایید نهایی طرح مجموع شهری اراک دو سال زمان می‌برد

, تایید نهایی طرح مجموع شهری اراک دو سال زمان می‌برد, تایید نهایی طرح مجموع شهری اراک دو سال زمان می‌برد,

مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، با اشاره به اینکه طرح مجموعه شهری اراک از طرح های خاص و متفاوت از طرح های جامع و تفصیلی شهری است، گفت: در واقع این طرح به عنوان یک طرح استراتژیک فرادستی و راهنما برای تهیه طرح‌های پایین‌دستی، شامل طرح جامع کلانشهر اراک و طرح‌های جامع شهرهای مهاجران و امیرکبیر و دیگر شهرهای موجود در این پهنه و همچنین تهیه طرح‌های هادی روستاهای موجود در این منطقه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

,

زندیه وکیلی، به طولانی شدن روند تهیه و تصویب طرح مجموعه شهری اراک هم اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۱۰ سال است که مطرح شده و چندین بار در جلسات کارگروه ها مطرح شده است و امروز کلیات آن به تصویب رسید.

,

وی با اشاره به اینکه این طرح در ادامه باید به تصویب شورای فنی و شورای عالی شهرسازی هم برسد، گفت: هنوز هم تائید نهایی این طرح دو سال دیگر زمان می برد.

,

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، بیان کرد: برای اینکه از نظرات کارشناسی همه اعضای شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان استفاده کنیم طرح را در اختیار همه اعضا قرار می دهیم تا نظراتشان را اعلام کنند تا نظرات موثر در طرح دیده شوند.

,

مشاور طرح مجموعه شهری اراک:

, مشاور طرح مجموعه شهری اراک:,

وسعت طرح مجموعه شهری اراک ۱۳۳ هزار هکتار است

, وسعت طرح مجموعه شهری اراک ۱۳۳ هزار هکتار است, وسعت طرح مجموعه شهری اراک ۱۳۳ هزار هکتار است,

مشهود، مشاور طرح مجموعه شهری اراک گفت: طرح مجموعه شهری اراک از شهرک امیرکبیر تا شهرک مهاجران به مساحت ۱۳۳ هزار هکتار است.

,

مشهود اظهار کرد: ساماندهی سکونتگاه‌ها به منظور ارائه خدمات یکپارچه در این محدوده از مهمترین کارکردهای این طرح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه