اخبار داغ

استاندار سمنان:

بحران آب در حال تبدیل به یک چالش «امنیتی» است/ برنامه سازگاری با وضع موجود تدوین شود

بحران آب در حال تبدیل به یک چالش «امنیتی» است/ برنامه سازگاری با وضع موجود تدوین شود
استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب در نقاط مختلف کشور گفت: بحران آب در حال تبدیل به یک چالش «امنیتی» است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با با بیان اینکه مدیران استان برای برنامه‌ریزی باید به مزیت‌های نسبی توجه کنند گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اولویت‌ها و ضرورت‌های حوزه فعالیت خود را شناسایی و برای دستیابی به آنها تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

استاندار سمنان توجه به گردشگری و احیای بافت های تاریخی را از اولویت های دولت عنوان کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید برای جذب اعتبارات ملی در این خصوص حداکثر تلاش خود را انجام دهد و از ظرفیت سازمان برنامه ریزی و نیز فرمانداری‌ها نیز استفاده کند.  

,

چاوشی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سمنان اظهار کرد: باید خام‌فروشی مواد معدنی را به حداقل برسانیم چراکه فرآوری این مواد می تواند ارزش افزوده آنها را تا چندین برابر افزایش دهد.

,

دستگاه‌های اجرایی استفاده از کالاهای چینی را کنار بگذارند

, دستگاه‌های اجرایی استفاده از کالاهای چینی را کنار بگذارند,

وی زمینه‌سازی برای توسعه صادرات غیرنفتی ‌از استان را مهم دانست و گفت: متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که دستگاه‌ها برای اهدای هدایا از مصنوعات و تولیدات چینی استفاده می‌کنند که این موضوع جای تاسف دارد.

,

نماینده عالی دولت در استان افزود: همه دستگاه‌‌ها باید توجه به تولیدات استان را در دستور کار خود قرار دهند و از تولیدات داخلی حمایت کنند.

,

چاوشی با اشاره به برنامه دولت برای نوسازی ناوگان حمل نقل شهری و برون‌شهری و نیز احیای بافت‌های فرسوده تصریح کرد: متاسفانه تردد وسایل نقلیه فرسوده و ناایمن در سطح جاده‌ها به نا امن شدن جاده‌های کشور منجر شده است که دولت مصمم است این وسایل در کوتاهترین زمان ممکن نوسازی شوند.

,

بحران آب در حال تبدیل به یک چالش «امنیتی» است

, بحران آب در حال تبدیل به یک چالش «امنیتی» است,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع کم‌آبی در حال تبدیل شدن به چالشی پرمخاطره است گفت: بحران آب ممکن است امنیت ملی کشور و نیز امنیت استان را بطور جدی تهدید کند لذا همه دستگاه‌ها باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.

,

استاندار سمنان با تاکید بر مدیریت مصرف آب در استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای سازگاری با وضع موجود برنامه‌ریزی کنند.

,

چاوشی در بخش پایانی این جلسه با اشاره به وجود مشکلات متعدد اقتصادی در کشور گفت: نباید بی‌جهت مطالبات و توقعات مردم را افزایش داد و برای حل مشکلات باید فکر اساسی صورت گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: تدوام روند فعلی، دولت را به سمت ورشکستگی می‌برد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه