اخبار داغ

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد؛

ضعف عملکردی مدیران استان مرکزی در جذب اسناد خزانه/دستگاه‌های اجرایی فرصت کمی برای جذب اعتبار اسناد خزانه دارند

ضعف عملکردی مدیران استان مرکزی در جذب اسناد خزانه/دستگاه‌های اجرایی فرصت کمی برای جذب اعتبار اسناد خزانه دارند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز نگرانی از میزان جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اعتبارات اسناد خزانه در استان خیلی هم زیاد نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی روز پنج شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی از تأمین برق مورد نیاز شهرک مأمونیه زرندیه خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و اقدامات شرکت برق منطقه ای باختر کمبود برق مورد نیاز شهرک مامونیه تامین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , اراک امروز, ، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی روز پنج شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی از تأمین برق مورد نیاز شهرک مأمونیه زرندیه خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و اقدامات شرکت برق منطقه ای باختر کمبود برق مورد نیاز شهرک مامونیه تامین شد.,

آقازاده در ادامه از راه‌اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک هم خبر داد و افزود: این بیمارستان به شکل غیررسمی در ۲۵ اسفند با پذیرش بیماران به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی در ادامه با انتقاد از جذب پائین دستگاه های اجرایی استان از اسناد خزانه گفت: قابل قبول نیست برخی از دستگاه های اجرایی تا به امروز کمتر از ۵۰ درصد و برخی از دستگاه هم نتوانسته‌اند اعتبارات لازمه در این بخش را جذب و مورد استفاده قرار دهند.

,

استاندار مرکزی اظهار کرد: هر چند این اسناد بایستی تا پایان تیرماه سال آینده مورد استفاده قرار بگیرند ولی تا پایان فروردین ماه سال آینده فرصت جابه جایی اسناد بین دستگاه های مختلف وجود دارد.

,

آقازاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی تا ۲۶ فرودین ماه فرصت دارند در خصوص میزان جذب این اسناد تصمیم نهایی را اتخاذ و اعلام کنند، افزود: دستگاه‌هایی که نتوانند این اسناد را در این تاریخ هزینه کنند، این اعتبارات در اختیار سایر دستگاه ها قرار می‌گیرد.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

, رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:,

جذب ۳۰ درصدی اعتبارات اسناد خزانه در استان مرکزی

, جذب ۳۰ درصدی اعتبارات اسناد خزانه در استان مرکزی, جذب ۳۰ درصدی اعتبارات اسناد خزانه در استان مرکزی,

رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار، بین دستگاه های اجرایی استان توزیع شده است که از این مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان مربوط به اسناد خزانه‌ای است که تاریخ رسید این اسناد دو ساله یا ۵ ماهه است، که متاسفانه برخی از دستگاه های اجرای تا به امروز عملکرد مناسبی در خصوص این منابع نداشته اند.

,

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۳۰ درصد از اعتبارات از محل اسناد خزانه جذب شده است، بیان کرد: بیشترین جذب اعتبارات اسناد مربوط به شرکت‌های توزیع برق، آب منطقه‌ای و آب و‌فاضلاب است. کمترین میزان جذب هم مربوط به  راه و‌شهرسازی، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، راه‌وترابری بوده است.

,

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان:

, نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان:,

عملکرد مدیران استان در جذب اسناد خزانه ضعیف است/افزایش اعتبارات اسناد خزانه در بودجه سال آینده

, عملکرد مدیران استان در جذب اسناد خزانه ضعیف است/افزایش اعتبارات اسناد خزانه در بودجه سال آینده, عملکرد مدیران استان در جذب اسناد خزانه ضعیف است/افزایش اعتبارات اسناد خزانه در بودجه سال آینده,

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسناد خزانه به عنوان ابزاری است که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا براساس جذب اسناد خزانه‌ای برای اجرای پروژه‌های محوله تصمیم گیری کنند.

,

حسینی با اشاره به اینکه اسناد خزانه در بودجه سال آینده رشد دارد، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶ از محل اسناد خزانه اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این مبلغ در بودجه سال ۹۷ به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

وی با تاکید بر اینکه اسناد خزانه ظرفیت خوبی اجرای پروژه‌ها است، ادامه داد: علاوه بر مبلغ اسناد خزانه که در بودجه دیده شده است، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه برای بدهی  پیمانکاران اختصاص داده شده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز نگرانی از میزان جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اعتبارات اسناد خزانه در استان خیلی هم زیاد نیست همه این اسناد به اندازه اسناد یک پروژه ملی هم نیست.

,

حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های آینده هم اعتبار بیشتر به صورت اسناد منتشر می شود، دستگاه های اجرایی باید پیمانکاران را در این مورد توجیه کنند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات دستگاه از سه محل اعتبارات دولتی، اسناد خزانه و مشارکت با بخش خصوصی تامین می شود، اضافه کرد: بهره گیری مناسب از این اعتبارات کمک می کند تا بسیاری از پروژه های نیمه تمام در سال آینده به بهره برداری برسند.

,

وی به قانون بودجه سال ۹۷ هم اشاره کرد و افزود: در بخش حقوق و دستمزدها که بیشتر نگرانی ها در این حوزه زیاد است، باید اعلام کنم که با توجه به شرایط موجود سقف پاداش ها برای سال ۹۷ مشخص شده است و مالیات هم از سال آینده به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

,

حسینی در خصوص معافیت مالیات بر حقوق، ادامه داد: افرادی که بالای ۵ میلیون تومان دریافت می کند مشمول دریافت مالیات می‌شوند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اعتبارات استان ها در بودجه سال آینده تغییری نداشته و حتی کاهش هم داشته است،  بیان کرد: اختیارات بخشی از اعتبارات ملی را که قابلیت استانی شدن دارد به استان ها داده شده که می توانیم با رایزنی با سایر استان‌ها تخصیص اعتبارات را افزایش دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه