اخبار داغ

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم:

احیای فریضه امر به معروف لازمه حفاظت از محیط زیست است

احیای فریضه امر به معروف لازمه حفاظت از محیط زیست است
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بتواند به احیای این مهم و واجب فراموش‌شده کمک کند، گفت: احیای فریضه امر به معروف لازمه حفاظت از محیط زیست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد معرفت در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر در محیط‌زیست که در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر فقط در حجاب نیست، اظهار داشت:  امر به معروف و نهی  از منکر وسعت بسیاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: از ایم امر واجب و مهم می وانیم در استخراج از معادن، نگهداری از منابع و محیط زیست استفاده کرد.

,

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به مسئله کمبود آب، گفت: چالش‌ ریزگردها و کمبود آب به دلیل عدم  امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش کشاورزی و سطوح استفاده صحیح از منابع است.

,

وی بیان داشت: باید حواسمان باشد در ایام نوروز به‌خوبی از منابع طبیعی و درختانمان نگهداری کنیم.

,

حجت‌الاسلام‌ معرفت با اشاره به پیشنهاد کشیدن کمربند درختی در اطراف استان قم ابراز داشت:  این کمربند به گفته کارشناسان دمای استان را بین 5 تا 7 درجه پایین آورده و به دنبال خود کاهش استفاده از برق به‌وسیله وسایل برقی خنک‌کننده و صادرات برق و واردات ارز به کشور را در پی دارد.

,

وی خاطرنشان شد: استان قم با توجه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از لحاظ مذهبی و فرهنگی با دیگر استان ها متفاوت است به همین دلیل قم باید در امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در امور طبیعی نمونه باشد.

,

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم اضافه کرد: نباید به ستاد قانع شویم و به آن اکتفا کنیم و همه باید حداقل لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم.

,

وی به سخن مقام معظم رهبری که فرمودن امربه‌معروف و نهی از منکر واجبی فراموش‌شده است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بتواند به احیای این مهم و واجب فراموش‌شده کمک کند بلکه باید همگی دست در دست یکدیگر بدهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه