اخبار داغ

گزارشی از جاده های کنده شده در شرق هرمزگان؛

اینجا زمین شخم نیست، جاده جاسک-بشاگرداست + تصاویر

اینجا زمین شخم نیست، جاده جاسک-بشاگرداست + تصاویر
جاده ارتباطی جاسک به بشاگرد به طول 115 کیلومتر یکی از پر رفت و آمد ترین مسیر های ارتباطی بین این دو شهرستان به شمار می رود که جاده آن مانند زمین شخم زده می ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ هر ساله با شروع تعطیلات عید نوروز جنوب کشور یکی از اصلی ترین میزبانان مردمی است که برای خاطره سازی این ایام به این نقطه سفر کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از فرهنگ کده؛ هر ساله با شروع تعطیلات عید نوروز جنوب کشور یکی از اصلی ترین میزبانان مردمی است که برای خاطره سازی این ایام به این نقطه سفر کرده اند., فرهنگ کده,

جنوب کشور به واسطه داشتن دریا، جزایر و زیبایی های طبیعی خود یکی از اصلی ترین گردشگاه های مردم در سفر های پایان سال است.

,

بیشتر این سفر ها با اتوموبیل و از مسیر های جاده ای انجام می شود و سالانه به دلایلی همچون غیر استاندارد بودن جاده و اتومبیل ها و همچنین بی توجهی رانندگان عده بسیاری جان خود را از دست می دهند.

,

, ,

جاده ارتباطی جاسک به بشاگرد به طول 115 کیلومتر یکی از پر رفت و آمد ترین مسیر های ارتباطی بین این دو شهرستان به شمار می رود.

,

این مسیر ارتباطی فرسوده که هیچ شباهتی به جاده ندارد سال ها است به حال خود رها شده و تبدیل به بلای جان مسافران و خودرو هایشان شده است.

,

یکی از مشخصه های اصلی این مسیر ارتباطی پیچ هایی با زاویه بسیار تند است که اگر شخص نا آشنایی بار نخست قصد سفر در این مسیر را داشته باشد شرایط برایش بسیار دشوار خواهد شد.

,

گردنه های نفس گیر و طولانی از دیگر ضعف های این مسیر ارتباطی به شمار می رود که رعایت نشدن این اصول استاندارد باعث عدم علاقه حضور رانندگان در آن شده است.

,

, ,

سطح آسفالتی که مربوط به دهه های پیش است در اکثر نقاط جاده کاملا از بین رفته که باعث آسیب های شدید به خودرو ها و بالا بردن استهلاک است.

,

وجود چاله های بسیار در طول مسیر رانندگی در شب را بسیار سخت کرده و رانندگان این مسیر تمام سعیشان بر این است که پیش از تاریک شدن هوا باز گردند که درگیر این چاله نباشند.

,

در بیشتر طول این مسیر ارتباطی، عرض جاده بسیار کم بوده و بارندگی و هجوم خاک و گل به حریم خیابان باعث شده این مقدار ناچیز هم از بین برود و عبور دو اتومبیل از کنار هم به خصوص در پیچ ها بسیار مشکل باشد.

,

, ,

جاده در مسیر جاسک به بشاگرد فاقد هر گونه علائم راهنمایی و رانندگی است که با توجه به غیر پیش بینی بودن این مسیر کار برای رانندگان به خصوص مسافرانی که برای نخستین بار در این مسیر رانندگی می کنند بسیار خطرناک است.

,

ضعف های ذکر شده فقط گوشه ای ناچیز از مشکلات این مسیر ارتباطی است که بیشتر به جای جاده به زمین کشاورزی شخم زده شبیه است.

,

در سال های اخیر اقداماتی برای ترمیم این جاده انجام شده اما سرعت پیش رفت آن به قدری پایین است که اگر بنا باشد با این سرعت پیشرفت داشته باشد سال ها زیادی بایستی در انتظار ماند.

,

وجود چنین جاده ارتباطی بین دو شهرستان پر رفت آمد به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و انتظار مردم و رانندگان از مسئولان خود رسیدگی هر چه سریعتر به اوضاع این جاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه