اخبار داغ

فرماندار قاینات در نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی:

نگاه دولت برتوسعه پایدار روستایی است / دهیاران بر توسعه روستا تاثیر گذار هستند

نگاه دولت برتوسعه پایدار روستایی است / دهیاران بر توسعه روستا تاثیر گذار هستند
فرماندار قاین گفت:درحال حاضر دولت ،اقتصاد روستا محور را در دستور کار خود قرارداده است و به این نتیجه رسیده ایم که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و کشور توسعه یافته ای باشیم حتما باید روستاهای توسعه یافته داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، نشت مشورتی دهیاران بخش مرکزی قاین  پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

بهمن کهن ترابی فرماندار قاین دراین جلسه اظهارکرد:درحال حاضر دولت درمسیر توسعه پایدار روستایی گام برداشته است و اقتصاد و تولید روستا محور مد نظر است .

,

وی ادامه داد:اگر در طول 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی  دراین مسیر قرار می گرفتیم ویک نقشه راه میداشتیم که توسعه پایدار روستایی را ترسیم می کرد قطعا پیشرفت های بسیاری در روستا را شاهد بودیم.

,

 

,

فرماندار قاین بیان داشت:درحال حاضر دولت ،اقتصاد روستا محور را در دستور کار خود قرارداده است و به این نتیجه رسیده ایم که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و کشور توسعه یافته ای باشیم حتما باید روستاهای توسعه یافته داشته باشیم.

,

وی گفت: در طول سال های گذشته استراتژی منسجم ،هماهنگ و طولانی مدت نداشته ایم و این شاید مشکلی باشد که نظام مدیریتی کشور ما دارد .

,

فرماندار قاین ادامه داد:کشور ما سرمایه های اجتماعی توانمند وسرمایه های اقلیمی و معدنی وظرفیت های بسیار بالایی در مناطق روستایی دارد که به این موضوع توجه زیادی نشده است .

,

وی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بنا را به توسعه روستایی گذاشته است و هوشمندانه کار را شروع کرده است

,

کهن ترابی خطاب به دهیاران گفت: دهیاران بر توسعه روستایی تاثیر گذار هستند وباید واقعیت ها را هم مدنظر داشته باشیم که قاینات در منطقه محرومی قرار گرفته است و خشکسالی های 18 ساله محرومیت های مضاعفی را بر شهرستان گذاشته است و با توجه به این که زمانی روستاهای ما تولید کننده بودند اینک خوب نیست که روستاها مصرف کننده وشهر تولید کننده باشد  و با به هم خوردن این معادله دچار مشکل اشتغال زایی شده ایم.

,

وی گفت: باید محور توسعه پایدار روستاها مدنظر دهیاران باشد و علی رغم این که دولت در بحث اعتبارات مشکل دارد و طی چند سال گذشته بسیاری از اعتبارات یا تخصیص پایین داشته است و صفر بوده است اما دولت به دهیاری ها توجه وافری نموده ودهیاری ها اعتبارات بسیار خوبی داشته اند.

,

کهن ترابی گفت:دهیاران آینده نگر باشند و در این ایام که اکثر همشهریان ما که در خارج  از شهرستان هستند و به زادگاه خود می آیند از این فرصت استفاده کنید و برای آینده روستا با حضور این افراد برنامه ریزی داشته باشید واز ظرفیت های فکری و سرمایه ای این افراد استفاده شود .

,

وی تصریح کرد:مشکل ما این است که متکی به اعتبارات دولتی شده ایم و فکر می کنیم که دیگران از جاهای دیگر بایدبیایند مشکلات ما را حل کنند درحالی که سرمایه های انسانی بسیارخوبی داریم وباید از این ظرفیت ها استفاده شود .

,

فرماندار اضافه کرد:برای توسعه روستاها ناچار هستیم که از بخش خصوصی استفاده کنیم و تنها متکی به اعتبارات دولتی نباشیم .

,

کهن ترابی گفت: اگربه این باور برسیم که اقتصاد مقاومتی را خودمان می توانیم در شهر و روستا ومحل خودمان پیاده کنیم قطع یقین موفق تر خواهیم بود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مشارکت مردم در همه حوزه هاگفت:مشارکت مردم در همه حوزه ها باید چشمگیر باشد و روستاهایی که مردم مشارکت وهمکاری بیشتری داشته اند وپیگیر بوده اند زود تر به نتیجه رسیده اند.

,

فرماندار گفت:  در ایام نوروز با  حضور روستائیانی که در خارج از منطقه هستند واین ایام در زادگاه خود حضور دارندگردهمایی هایی را برگزار و از فکر ونتیجه این افراد و حتی از سرمایه آنها برای پیشرفت روستا استفاده شود

,

وی افزود:سرمایه های نیروی انسانی روستا شناسایی شوند و گروههای فعال و انجمن های توسعه و نوسازی روستا تشکیل شوند و همه اهالی روستا برای تحول درزادگاهشان قدم بردارند.

,

کهن ترابی گفت:ظرفیت های گردشگری بسیار خوبی در روستاها داریم و با تکیه بر میراث فرهنگی و آثار باستانی شهرستان وروستاها می توان مشکل معیشت و بیکاری را برطرف کرد.

,

وی ادامه داد:شهرستان قاینات ظرفیت های گردشگری بسیار خوبی دارد که با تکیه بر میراث فرهنگی و تمدنی و آثار باستانی وجاذبه های گردشگری می تواند مشکل بیکاری و معیشت خویش را حل کند.

,

فرماندار گفت: بیشترین اعتبارات را در طی چند سال اخیر درحوزه گردشگری گذاشته ایم ولی در تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه شدیم و دراین زمینه بی مهری هایی هم از سوی مسئولین استانی داشته ایم و بارها این را به مسئولین استانی گفته ایم که می توانستند بخش عمده ای از اعتبارات را به شهرستان قاینات اختصاص دهند تا مشکل بیکاری تا حدودی در شهرستان حل شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه