اخبار داغ

بسته نوروزی؛

آغوش باز سرو 1500 ساله روستای مهمویی قاین برای گردشگران نوروزی

آغوش باز سرو 1500 ساله روستای مهمویی قاین برای گردشگران نوروزی
سروهای به فلک کشیده روستای مهمویی قاین با قدمت 1500 ساله همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت خود می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، شهرستان قاینات معروف به سرزمین آفتاب و طلای سرخ از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است که درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات با قدمت 1500 سال به عنوان کهنسال‌ترین موجود زنده و سبز و نماد استقامت و سرافرازی استان پهناور خراسان جنوبی است که در کنار مسجد روستا وجود دارد و در نزد مردم از قداست و احترام برخوردار است و همه ساله گردشگران زیادی مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌شوند.

,

سه سرو کهنسال (با قدمت سرو 1500 سال، سرو 900-700 سال،: 1200-1000 سال) در تاریخ 28 آبان ماه1393 با شماره213 ثبت میراث طبیعی شدند و  تحت حفاظت و صیانت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات است.

,

 

,

داشتن ظاهری شاداب و سبز، سازش پیدا کردن با شرایط محیطی شامل خاک و نوع اقلیم، مقاومت در شرایط مختلف زیستن طی سالهای رشد، قرار گرفتن در نزدیکی جاده دسترسی و قابل مشاهده بودن آن از کنار جاده، وسعت تاج پوشش، پایه سالم و تنومند و اهمیت ویژه ای آن در زمینه ژنتیک، اعتقادات عمیق مردم و سن زیاد آن از دیگر مشخصات این درختان است.

,

علاوه بر مشخصات ویژه و خاص این درختان، قرارگیری آنها در محلی با دید مناسب از کنار جاده و سهولت دسترسی به آنها (مسیر ویژه اکوتوریسم)، برنامه ریزی مناسب جهت بازدید راحت تر علاقمندان به طبیعت و پیرو آن رشد اقتصادی منطقه، آماده بودن منطقه و درختان مورد نظر از لحاظ زیر ساخت های مناسب گردشگری جهت بازدیدکنندگان می تواند در جذب گردشگر حائز اهمیت باشد.
روستای مهمویی 5 کیلومتری  شرق قاین و فاصله 500 متری از جاده قاین واقع شده است

,
,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه